Freixenet defensa la seva política de preus del raïm a la baixa

La companyia ho justifica per l'excedent de producte al mercat i per l'increment de costos dels últims anys

"Freixenet aposta per mantenir una política de preus més estable que pugui beneficiar a tot el sector a curt i a llarg termini. Així com adaptar-se a l'oferta i demanda del mercat". Així ho assegura la companyia en un escarranssit comunicat en el que defensa la seva política de preus enmig de les protestes del vtiicultors.

 

Els pagesos consideren que l'oferta de preus d'aquesta campanya que en algunes ocasions no supera els 30 cèntims per quilo "és ruïnosa" i els aboca "a un futur incert" i per això han protestat aquest dimecres. 

 

Freixenet juntament amb Codorníu és una de les grans companyies compradores de raïm. Una empresa que, recordem, viu encara un moment de transició i de reajustaments després de la compra per part del grup alemany Henkell. És la principal empresa exportadors de cava, tot i que el que ha permès crèixer la companyia l'últim any ha estat el proseco.

 

En el mateix comunicat, l'empresa de Sant Sadurní afirma que "a causa d’una sèrie de collites curtes, especialment les de 2016 i 2017, en els darrers anys s'ha produït un increment de costos molt important en el sector; que ha representat un acumulat de fins a un 125%.  La situació ha provocat diversos desequilibris en els mercats, que, al mateix temps, ha generat un elevat excedent de producte en el sector".

 

Sigui com sigui, el que més crida l'atenció i que és a la vegada el principal focus de protesta per part dels viticultors és que aquest 30 cèntims per quilo que s'estan oferint, són els preus que es pagaven l'any 1998, fa més de 20 anys. 

 

Davant aquest escenari, Freixenet "aposta per mantenir una política de preus més estable per continuar invertint i treballant per enfortir el mercat vitivinícola i assegurar així un futur sostenible."