Dos milions i mig d’euros per promocionar el vi català a la Xina i als Estats Units

Prodeca ha rebut finançament de la Comissió Europea per fer promoció dels vins de les denominacions catalanes i del cava
Vins catalans a la Xina

Prodeca, la Promotora dels aliments catalans, ha aconseguit 2,5 milions d’euros per dur a terme un projecte del programa CHAFEA per a la promoció dels vins de les Denominacions d’Origen catalanes i del cava als mercats xinès i estatunidenc en els propers 3 anys. Es tracta d’un programa promocional i informatiu per donar a conèixer el vi de les regions que hi participen amb accions dissenyades per a cada un dels dos mercats. Aquestes accions inclouen esdeveniments amb premsa especialitzada i agents del sector, la participació en sessions professionals com B2Bs virtuals i presencials, fires, missions, workshops, etc. amb una clara voluntat de transmetre els estàndards de qualitat, els mètodes de producció i la singularitat dels nostres vins i caves.

Aquest és el primer projecte del programa CHAFEA de promoció dels productes agroalimentaris que es gestionarà directament des de Catalunya. Prodeca, coordinadament amb els Consells Reguladors de les diferents denominacions d’origen, l’Associació Vinícola Catalana (AVC), l’Associació d’Elaboradors de Cava (AECAVA) i INCAVI,  properament es posaran a treballar en les diferents actuacions del projecte per aquests dos mercats estratègics pel sector: Xina i Estats Units. Segons Ramon Sentmartí, director gerent de Prodeca, “poder disposar d’aquests recursos per fer actuacions de promoció dels nostres vins i caves en aquests dos mercats és una molt bona notícia pel sector: són dos mercats amb característiques molt diferents, però ambdós amb un volum important de consum de vins i caves i amb un potencial de creixement. Amb aquest projecte, els nostres vins i caves guanyaran presència i notorietat, tant en el mercat asiàtic com en el nord-americà”.

La Xina, un mercat vitivinícola creixent

La Xina, un mercat amb molt futur pel fet que la popularitat i el consum del vi creix entre la seva població. Històricament el vi era considerat majoritàriament com un objecte de regal, si bé en l’actualitat s’ha anat incorporant en els hàbits del consumidor xinès, que cada vegada s’interessa més per aquest producte, fet que ha permès que gradualment n’apreciï més el seu valor, la seva qualitat i n’augmenti el consum. En aquest sentit, les actuacions aniran adreçades a transmetre al consumidor els valors de la qualitat, la diversitat, i les singularitats dels nostres vins i caves, en un mercat tan competitiu com el xinès.

Cal destacar que, actualment la Xina és el quart major importador mundial de vi amb un consum anual de més de 1.250 milions de litres i una perspectiva de creixement en valor del 8,9% fins a 2023

Mercat nord-americà: tres anys per revertir els efectes dels aranzels de Trump

Ara fa set mesos que van entrar en vigor els aranzels imposats pel Govern de Donald Trump a alguns dels vins europeus, amb efectes perjudicials per les empreses catalanes del sector.

El mercat nord-americà és un dels principals destins de l’exportació dels vins i caves de Catalunya i l’aliança comercial vitivinícola entre la Unió Europea i Estats Units ha estat històricament la de major volum mundial. L’encariment dels preus dels nostres vins a destí, degut a l’aplicació dels nous aranzels, fa que sigui especialment rellevant potenciar-ne la seva promoció; promoció que es traduirà també en un recolzament als distribuïdors americans que requereixen, ara de manera especial, d’eines i elements enfocats a donar a conèixer els nostres vins i caves ressaltant-ne les seves virtuts en aquest mercat amb un elevat nivell adquisitiu.

Estats Units consumeix anualment més de 2.900 milions de litres de vi i les previsions apunten un creixement acumulat en els propers tres anys d’un 5,5% en volum i d’un 25% en valor.