El cellers de l’estat registren pèrdues del 54% el primer semestre de l’any

La crisi de la covid-19 continua afectant greument al 94% dels cellers de tot l’estat especialment els petits segons la FEV
Botiga de vins

La Federació Espanyola del Vi ha actualitzat la consulta als seus associats i constata que els la crisi del coronavirus afecta a un 94% dels cellers amb pèrdues de fins al 54% el primer semestre de l’any. D’altra banda, el 61% dels cellers comença a percebre millores en els mercats de l’exportació i s’incrementen les vendes online tot i que encara suposa un percentatge petit.

Igualment, una de les principals preocupacions de les empreses es troba en l’àmbit laboral, tant per la necessitat d’ampliació d’ERTOS com per la possible falta de mà d’obra per la verema que està a punt de començar. Per això des de la FEV es dona suport a la reivindicació de FIAB per a totes aquelles empreses de la indústria de l’alimentació i beguda i distribuïdors que acreditin un percentatge del 40% de la seva facturació depenent del canal Horeca. També consideren necessari que el govern espanyol posi en marxa accions i campanyes per recuperar la confiança del consumidor com ja fa el sector a través de la plataforma “Junts per l’hostaleria”, i del visitant estranger, de manera que continuï consumint els vins tant a l’estat com en els seus països d’origen.

Recuperació d’alguns mercats d’exportació i increment de la venda online

Les dades positives del qüestionari que s’ha fet arribat als associats de la FEV arriben a través de la venda al mercat estranger i online. Quan a l’exportació malgrat la caiguda del 12% del mes d’abril, el 61% dels cellers afirma que comença a notar certa millora en alguns mercats d’exportació, en primer lloc del mercat asiàtic i després en països europeus com Alemanya, Països Baixos i els nòrdics.

Pel que fa la venda online, el 81’7% dels cellers manifesta que ven per aquest canal, i la facturació en aquest canal ha augmentat de mitjana un 161% des de mitjan de març, si bé encara suposa un percentatge molt petit de totes les vendes per la gran majoria d’elles. Amb tot un 84% dels cellers que comercialitzen online manifestes que han intensificat la seva estratègia en el mercat de venda online degut a la situació provocada per la covid-19.