El vi de l'estat tindrà l'epicentre a Barcelona

Es presenta a Madrid la Barcelona Wine Week, el saló del vi que vol mostrar a tot el món, el que es fa a l'estat espanyol
BWW

Amb l'objectiu de mostrar la diversitat i qualitat del mercat actual, Barcelona Wine Week del 3 al 5 de febrer de 2020 aglutinarà i posarà en valor la més àmplia oferta de les diferents zones vitivinícoles de tot l'estat, donant cabuda a tot tipus de cellers i especialitats. Així ho han explicat els seus responsables, juntament amb destacades personalitats de l’àmbit institucional i empresarial a la presentación del nou saló que ha tingut lloc al Casino de Madrid.

 

L’esdeveniment ha comptat amb la participación del director general d’ Industria Alimentaria del Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, José Miguel Herrero; el president de BWW i del Consell Regulador D.O. Cava, Javier Pagés (a qui han blindat perquè no respongués cap pregunta sobre el cava); el director general de la Federación Española del Vino, José Luis Benítez; i el cap del departament de Vins de l’ICEX, Alfonso Janeiro.

 

A partir d’un concepte i un format que volen ser altament innovadors, Barcelona Wine Week, que es postula com la gran fira del vi de l'estat, permetrà potenciar tant la qualitat del producte com la singularitat de cada marca. Igualment, el nou saló deixarà imprompta pròpia a través d’un programa d’activitats singular i complet que proposa sorprenents experiències sensorials i impulsa el coneixement entorn al vi. Com ha destacat el seu president Javier Pagés, "amb aquesta proposta de valor, BWW irromp en el panorama firal per donar resposta a la pròpia demanda de les empreses i entitats del món del vi a la recerca d'una nova plataforma d'internacionalització".

 

El saló compta amb el suport de les principals empreses, institucions i organismes del sector en l'àmbit nacional. Així, alguns dels territoris que ja han confirmat la seva participació en el certamen són Castilla y León, Cantabria, Euskadi, Catalunya i Madrid, així com la D.O.P. Alacant, la DO Jumilla, la DO Montsant i la DO Conca de Barberà, entre d'altres. Pel que fa a cellers, exposaran a la primera edició de BWW tant grans empreses com pimes representatives de tot Espanya: García Carrión, Torres, Roqueta, Burgo Viejo, Matarromera, ARAEX, Pinord, Manzanos Wines, Albet i Noya, Izadi, Pere Ventura, Vicente Gandia, Campos Reales, Otazu, Destilerías La Navarra, PradoRey o Balmoral són algunes de les companyies que participaran al saló.

 

A més, la col·laboració estratègica entre Barcelona Wine Week (BWW) i la Federación Española del Vino (FEV) facilita un major impuls de la promoció del saló, tant davant els operadors nacionals com internacionals.

 

Més negoci internacional

 

En la seva primera edició, Barcelona Wine Week posa el focus en augmentar les oportunitats de negoci i maximitzar el retorn de les empreses expositores. D'aquesta manera, la participació de les empreses espanyoles a BWW comportarà excel·lents oportunitats per establir contactes amb compradors de vi estrangers (distribuïdors, importadors, majoristes, detallistes, etc.), amb l'objectiu últim d'incrementar les seves exportacions.

 

A través del programa BWW Hosted Buyers, el saló preveu convidar a més de 300 professionals internacionals d'alt nivell procedents de 37 països considerats estratègics pel sector, entre els quals destaquen Regne Unit, Alemanya, Holanda, Bèlgica, Suïssa, Rússia, Estats Units , Canadà, Mèxic, Brasil, Xina-Hong Kong, Japó i Índia. Cadascun d'aquests compradors especialitzats i interessats en el mercat espanyol realitzarà un mínim de deu reunions amb els expositors seleccionats. A més, l'organització de BWW avala la presència de 1.000 professionals nacionals del sector amb poder de decisió i de compra acreditats, mitjançant el programa VIP Buyers. En total, el saló preveu reunir milers de visitants professionals i estima que tindran lloc més de 5.800 reunions B2B durant la seva celebració.

 

La fira més representativa de tot el vi de l'estat

 

Barcelona Wine Week es farà als pavellons 1 i 8 del recinte Montjuïc de Fira Barcelona, amb una previsió de més de 600 expositors, entre els quals hi haurà des de grups cellerers i marques de referència fins a projectes i propostes que sorgeixen en el sector, així com una forta presència de vins emparats per diferents segells de qualitat: vins de Pagament, amb Denominació d'Origen i vins de la Terra, entre d'altres. També hi haurà espai per als vins ecològics i biodinàmics i per a aquells productes i cellers que fan de la sostenibilitat el seu senyal d'identitat. Així mateix, al saló hi estaran representats els destil·lats (dins de l'espai Barcelona Cocktail Art), a més dels equips, estris, accessoris i serveis orientats al sector.