Augmenta la venda de vi per internet pel coronavirus

Diverses empreses de distribució i també botigues especialitzades ofereixen la possibilitat de comprar vi des de casa tot i el confinament
Cuvée 3000 tanca la botiga física però manté el servi online amb lliurament a domicili
Cuvée 3000 tanca la botiga física però manté el servi online amb lliurament a domicili

 

Les vendes de vi es veuran molt ressentides per la crisi del coronavirus. Les mesures de protecció imposades mantenen tancades botigues, cellers i restaurants però encara és possible accedir a una bona ampolla de vi si es compra online.

 

És el cas de Vins i Licors Grau. Una de les vinoteques més grans del món la tenim a Catalunya i ara mateix està tancada. El servei de distribució a bars i restaurants està suspès temporalment però en canvi la botiga virtual grauonline.com continua oberta. “Mentre els serveis de missatgeria funcionin seguirem servint vi a la gent que així ho desitgin” expliquen a Vadevi. La preparació de les comandes es fa seguint totes les normes de seguretat decretades i el lliurament també.

 

Wineissocial ha detectat un repunt en les vendes online a particulars. “Es molt d’hora per valorar-ho. Nosaltres venem un 80% a bars i restauració i aquestes ha caigut en picat en els dies que portem de confinament. Però sí que hem notat una pujada de les vendes a consumidor final”, explica Albert Martí soci fundador i codirector de Winesisocial. VilaViniteca també manté oberta la seva botiga virtual. I també ho fa Cuvée 3000 que ha anunciat que continuarà servint a domicili.

 

 

Una altra opció que en aquest cas proposa el bar Salvatge del barri de Gràcia de Barcelona és fer la comanda per telèfon o per internet i després passar a recollir-la en uns horaris establerts. Es pot comprar vi a doll i fan un 20% de descompte en ampolles.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Salvatges!!🏃🏻♀️🏃♂️Tots cap a casa!🏡 nosaltres posem el vi🍷.Fes les teves comandes de doll i ampolles amb un 20% de descompte i recull-les cada dia de 18h a 20h. el @barsalvatge només📟whatsApp 608865917 Cuidar-vos molt aquests dies, ens veiem molt aviat😘 ————————————————Salvatges!!🏃🏻♀️🏃♂️Todos a casa!🏡 nosotros ponemos el vino🍷.Haz tus pedidos de granel y botellas con un 20% de descuento y recógelas cada día de 18h. a 20h. En el bar Salvatge solo📟whatsapp 608865917 Cuidaros mucho estos días, nos vemos muy pronto😘. ————————————————- Salvatges !! 🏃🏻♀️🏃♂️ Everyone at home! 🏡 we put the wine🍷. Make your bulk orders and bottles with a 20% discount and collect them every day from 6pm to 8pm. in the Salvatge bar 📟whatsapp 608865917 Take care of yourself these days, see you very soon😘

A post shared by Bar Salvatge (@barsalvatge) on

 

També proposen un sistema semblant a La Vínícola que sí que lliuren a domicil aplicant els protocols I mesures de seguretat per evitar el contagi.

 

 

 

A Cal Feru a Sant Sadurní d’Anoia entenen que el vi és un aliment i per això mantenen la botiga física oberta amb una horari reduït d’11h a 13h i de 18h a 19:30h on bàsicament venen el vi a doll. “Venem el vi de cada dia. Pa i vi són bàsics i per això a més tenim oberta la nostra botiga online” explica Xavier Roig a Vadevi. Els lliuraments a domicili es fan seguint les normes d’higiene imposades i deixen la comanda a la porta sense contacte amb el client.

 

Totes les empreses consultades per Vadevi coincideixen en afirmar que es tracta per una banda d’oferir un servei al consumidor que veu molt mermades les seves possibilitat d’accedir a certs productes, però per una altra intenten subsistir econòmicament en una situació de crisi que també els deixarà molt tocats.

 

A més a més entenen que tot i que no és pugui considerar com un producte de primeríssima necessitat tenen clar que una copa de vi pot fer més portable aquest episodi de confinament.

 

A Wineissocial per exemple, explica Albert Martí, aprofitaran aquest període de recés per anar avançant algunes feines amb els seus clients per elaborar noves cartes o per plantejar noves estratègies amb els seus clients del sector de restauració i d’altra banda proposen continguts a través de les seves xarxes per tal que la gent a casa seva pugui aprofundir en el coneixement del vi “per un cop superat el confinament el puguin gaudir encara més".