El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Carlos Carrizosa: “Al Parlament ja tenim ultra nacionalisme de dreta extrema sense Vox”
  • CA

Cs va ser el partit més votat el 2017 i amb 36 escons és el cap de l’oposició. Estan satisfets amb la seva tasca aquests tres anys? Totes les enquestes apunten a una penalització del seu partit el 14F.

Aquesta legislatura ha estat molt bloquejada, amb un president que va dir que no havia vingut a gestionar una autonomia. Per tant, ha estat una legislatura amb baixa productivitat política, i ens hem vist una mica limitats per la majoria parlamentària que es va formar. És veritat que no hem pogut canviar les coses com quan formes part d’un govern.

A què atribueixen vostès que totes les enquestes assenyalin un càstig sever a Ciutadans?

Vam partir una ensopegada el 10N a les eleccions espanyoles, i aquests mals resultats nacionals segur que ens han perjudicat les expectatives a Catalunya. Per altra banda, també influeix que es preveu un increment molt gran de l’abstenció. Si el 2017 vam tenir una participació del 80%, ara es calcula que pot estar sobre el 60%, i una bona part d’aquesta abstenció diuen que és vot que aniria a Cs, perquè no el recollirien ni el PP ni el PSC, ni si admetéssim que hi hagués una entrada de Vox al Parlament, tampoc les enquestes els donen aquest vot de forma significativa. Hi ha una bossa molt important de votants de Cs que estan pendents de veure com es desenvolupa la campanya electoral. I és normal que aquest èxit tan gran que vam tenir el desembre del 2017 estigués condicionat pel cop a la democràcia que havíem patit i perquè era una situació anòmala amb un govern a la presó o fugat i un 155 aplicat.

Cs ha intentat fer un front constitucionalista per a les eleccions i no se n’ha sortit. Ni el PSC ni el PP no han volgut. Com han estat les relacions en aquest bloc durant aquesta legislatura?

Tampoc la tasca política dels partits independentistes no ha estat tampoc un model d’unió! Tenint en compte que ells sí que s’havien presentant sota uns mateixos objectius… A l’altra banda de l’hemicicle, quan els partits volen fer polítiques que transcendeixen molt més de l’objectiu de trencar dels independentistes, és normal que no tinguem una acció política tan coordinada. Però malgrat això, hi ha hagut una bona relació política entre Cs i el PSC i entre Cs i el PP.

Però el front entre els tres partits constitucionalistes no es materialitza, ni tampoc entre Cs i PP.

El PSC està pensant en un tripartit amb ERC i els Comuns. I el PP té uns objectius polítics partidistes, i amb l’increment que els donen algunes enquestes fins als 7-8 escons ja tenen un bon full de serveis de cara al seu partit. Han pesat més els càlculs interns que no pas l’oferta política que hauríem pogut donar plegats als electors.

Cs dona per tancades les negociacions per una coalició?

Sí, concorrerem en solitari i serem la casa comuna del constitucionalisme.

Amb tot, no tanqueu la porta a aliances post electorals.

En absolut!

Carrizosa assegura que combatrà els postulats ultres de Vox JORDI BORRÀS

Carrizosa assegura que combatrà els postulats ultres de Vox JORDI BORRÀS

Vox també pot formar part d’aquestes aliances en igualtat de condicions amb el PSC i el PP?

Vox és un partit populista, de dretes, i fins i tot amb alguns dels seus integrants d’extrema dreta, i per tant, nosaltres combatrem els postulats generals que intuïm que tindrà Vox en aquesta campanya respecte a la seva intransigència amb el col·lectiu LGTBI, la negació de les agressions masclistes i contra el seu anti-europeisme. Cs combatrà absolutament tots aquests postulats de Vox a la campanya i al Parlament, si és que arriba a entrar.

No ha respost si és o no un aliat possible.

Primer haurem de veure si obté representació, perquè a Catalunya Vox és un gran desconegut. Haurem de veure amb quina cara es presenta i amb quines propostes ho fa. Recordem que han integrat Plataforma per Catalunya, un moviment d’extrema dreta català, i per tant ja veurem l’èxit que poden tenir. En tot cas, per a Cs, a Catalunya i en aquest Parlament, abans que hagi entrat Vox, ja tenim, no sé si dir extrema dreta, però sí ultra nacionalisme de dreta extrema.

A qui es refereix?

El senyor Torra va dir que els que parlen castellà són bèsties tarades, el senyor Junqueras feia imaginacions amb l’ADN dels catalans, que el tenim diferent dels espanyols i més proper als francesos, el propi Heribert Barrera d’ERC també deia que els negres tenien un dèficit intel·lectual respecte als blancs… La senyora Forcadell deia que Cs i el PP no eren el poble de Catalunya, el senyor Costa s’ha reunit amb els partits d’extrema dreta independentista…. Compte, que a Catalunya hi ha especialistes en extrema dreta que no acostumen a parlar d’aquests grups identitaris catalans.

Vostè creu que ERC i JxCAT són extrema dreta, com ho és Vox?

Jo el que dic és que al Parlament ja hi tenim actituds homologables a l’extrema dreta en el món independentista.

En tot cas, jo li he preguntat si Cs pactarà amb l’extrema dreta de Vox.

Amb qui no pactaria mai és amb aquells que han fet terrorisme. No em faria fotos amb gent de Terra Lliure o amb el senyor Otegi, i aquí se les fan.

Tercer intent. Cs pactarà amb Vox?

En política fem estranys companys de votacions. Tothom ha votat amb tothom en aquest Parlament, però això s’haurà de veure votació per votació.

Més enllà de votar una llei o una proposta de resolució, Cs compta VOX com un aliat d’investidura aritmèticament fos possible?

Insisteixo, primer haurem de veure si entra Vox al Parlament.

En tot cas, el CEO apunta que Cs perdrà vots que aniran a Vox. Per què creu que una persona que ha votat Cs ara pot votar un partit d’extrema dreta i nostàlgic del franquisme?

Partint de la base que políticament no tenim res a veure amb Vox, sempre hi ha motivacions d’electors que voten un partit com a vot de protesta contra el que ha conegut fins ara, perquè és una novetat o perquè és el que més mal fa a aquells que ell no vol. Jo confio que tot aquell que ha votat Cs perquè plantem cara a les temptacions involucionistes de l’independentisme torni a veure en nosaltres el vot més útil.

Amb Vox sí que tenen en comú la defensa aferrissada de la unitat d’Espanya. 

Vox arriba a la unitat d’Espanya per camins diferents als de Cs. Ells arriben des d’una perspectiva absolutament nacionalista espanyola, com l’independentisme arriba a la conclusió que pel que va passar el 1714 hauríem de ser independents, i tenen els seus mites fundacionals d’Espanya. I nosaltres arribem a la conclusió de la unitat d’Espanya, a part dels temes històrics i sentimentals, per una concepció moderna dels estats descentralitzats i integrats a Europa. Vox defensarà la unitat per una raó i nosaltres per una altra. I sí, en tot allò que sigui un desafiament a la unitat d’Espanya des del Parlament farem front comú amb Vox. I no em fa nosa votar plegats en això. 

Per tant, no s’ha de fer un cordó sanitari a Vox.

No sóc partidari de fer cordons sanitaris. No he fet un cordó sanitari contra la CUP, tot i que va destrossar amb martells la seu de Cs. Hem votat coses amb la CUP i hem votat amb tots els partits de la cambra catalana, fins i tot encara que ens diguin bèsties tarades. 

Entesos. Situï Cs en l’eix dreta-esquerra.

Estem al centre i al liberalisme progressista. Ser liberal vol dir que posem per davant l’individu i la seva realització personal a la col·lectivitat, i per fer efectiva aquesta igualtat de tots els individus, l’Estat ha d’intervenir en els serveis com la sanitat i l’educació. I per altra banda, que la creació de riquesa pugui ser distribuïda en un mercat capitalista però amb els controls necessaris perquè aquest mercat sigui sa.

Té Cs cap proposta per resoldre el conflicte polític català?

Aquesta pregunta ens la fan sovint, però no sento que facin aquesta pregunta a les forces i als líders independentistes. Què proposen ells per rebaixar la tensió i per tenir garanties que la societat que vam patir el seu intent d’involució democràtica no ho tornarem a patir? Ells estan dient que ho tornaran a fer. Que reconeguin que es van equivocar, demanin perdó i diguin que no tornaran a abusar d’una majoria parlamentària per imposar a la resta de Catalunya la seva visió. Que es comprometin a respectar les lleis, i aleshores, amb tot això, seria normal que vostè em fes aquesta pregunta.

Cs assegura que al Parlament hi ha actituds d'extrema dreta en la bancada independentista JORDI BORRÀS

Cs assegura que al Parlament hi ha actituds d’extrema dreta en la bancada independentista JORDI BORRÀS

Sigui normal o no, la pregunta és aquesta.

Si es donés aquest escenari, parlaríem del que calgués, però sempre dins d’un marc igual per a tothom, no ells fora de la llei.

En tot cas, si això que vostè demana als presos polítics i exiliats passés, què proposaria Cs?

Podríem asseure’ns i parlar de quines sortides polítiques podríem tenir a la nostra societat. Parlem massa d’ells i massa poc de tots els que vam patir la tensió i la divisió a les famílies i a les feines. Si amb l’independentisme ens asseguéssim a parlar de les coses que importen als catalans, la crisi i la pandèmia, ens posaríem d’acord força ràpid. Però lamento que a la política catalana ens absorbeix aquest tema, que ens distancia i ens divideix. Tant de bo poguéssim parlar de coses que ens uneixen. 

Aquestes possibles “sortides polítiques”, les pot concretar?

Quan ells diguin que accepten un marc legal i que reconeixen que es van equivocar, aleshores parlaríem de quina solució podem donar per acabar amb la divisió. Hi ha moltes coses que entrarien en un paquet de converses amb l’independentisme, com ara la manipulació als mitjans públics. És difícil d’admetre que els edifcis públics no siguin neutrals o que els mitjans públics siguin de propaganda, i que la premsa estigui subvenionada en bona part en funció de les idees imperants al govern. Si això no es resol, no podrem parlar tampoc. 

Vostès tenen veu als mitjans públics i tenen tertulians tant a TV3 com a Catalunya Ràdio.

Nosaltres no tenim presència als mitjans púbilcs tot i que som la força hegemònica de l’independentisme. I tampoc no tenim presència a les instiucions perquè hi va haver un bloqueig perquè aquesta Catalunya que representem tingués la seva cadira a la CCMA o a la Sindicatura de Comptes. 

Ara que parla dels mitjans de comunicació públics, creu que JxCAT i Vox han de tenir presència durant la campanya electoral, malgrat que no tinguin drets electorals? 

Agraeixo la pregunta, però el que digui Cs no importa. JxCAT tindrà representació perquè li convé a Puigdemont i a tots aquells que li donen suport, que són molt poderosos i influents. I Vox també hi serà, perquè li convé a Puigdemont i a ERC i al moviment independentista agitar el fantasma que ve la ultradreta. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Raül a desembre 12, 2020 | 21:14
    Raül desembre 12, 2020 | 21:14
    Es veritat, hi sou vos!
  2. Icona del comentari de: Ja ho veus! a desembre 12, 2020 | 21:20
    Ja ho veus! desembre 12, 2020 | 21:20
    Tens tota la raó, Carrizosa. Són los C`s dels que tu parles.
  3. Icona del comentari de: Pakito a desembre 12, 2020 | 21:23
    Pakito desembre 12, 2020 | 21:23
    Este esra el tio mas lerdo de la escuela.
  4. Icona del comentari de: Ramon a desembre 12, 2020 | 21:24
    Ramon desembre 12, 2020 | 21:24
    Només per haver impedit donar al món el missatge de revalidació i relegitimació del Govern destituït, per donar-hi en canvi el d'un partit espanyol xenòfob anticatalà com Colono's en primer lloc, ja n'hi ha per maleir els ossos d'ERC per saecula saeculorum.
  5. Icona del comentari de: El gilipolles espanyolista a desembre 12, 2020 | 21:30
    El gilipolles espanyolista desembre 12, 2020 | 21:30
    Vomitant de nou. Els inutils tant sols saben que pixar fora de test.
  6. Icona del comentari de: Ramon a desembre 12, 2020 | 21:31
    Ramon desembre 12, 2020 | 21:31
    El creixement de VOX té algun perill. Però el profit que en pot treure Catalunya és major. Mil vegades abans que la terregada colona voti VOX, que Ciudadanos. Per manta raons. Quant més voti VOX la terregada colona, millor per a nosaltres, els catalans.
  7. Icona del comentari de: Paco a desembre 12, 2020 | 21:32
    Paco desembre 12, 2020 | 21:32
    Molta xerrameca però encara no ha explicat quin és el seu projecte per catalunya....
  8. Icona del comentari de: L'home del sac a desembre 12, 2020 | 21:38
    L'home del sac desembre 12, 2020 | 21:38
    Un homenot que té un nivell espectacular. Ni els seus hi creuen. Fa por als nens.
  9. Icona del comentari de: Josep a desembre 12, 2020 | 21:42
    Josep desembre 12, 2020 | 21:42
    Ostres, per fi t'has mirat al mirall.
  10. Icona del comentari de: Pol a desembre 12, 2020 | 21:58
    Pol desembre 12, 2020 | 21:58
    Això és l'estil roí Trump i Bolsonaro, mentir, dir i fer poca-soltades per a consum intern dels seus decadents "seguidors". Però, com es pot ésser tant animal ?
  11. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 12, 2020 | 22:04
    Gonzalo desembre 12, 2020 | 22:04
    Carrizosa tiene pruebas de todo ello, videos, correos, tuites y elaborados informes tacitos de reuniones de independentistas con Jitler, Franko y Mussol Ini como pruebas fehacientes y creibles para con la fiscalia española y gentes españolas de toda condición.
  12. Icona del comentari de: Ramon a desembre 12, 2020 | 22:06
    Ramon desembre 12, 2020 | 22:06
    Això de dretes o esquerres, mentre que no siguem lliures ens hauria de ser una putíssima mandanga. I quan siguem lliures, llavors ja sí, llavors mandanga a seques com a qualsevol democràcia.
  13. Icona del comentari de: Yoyes terrorisme de criminals i bruticia carrichoza a desembre 12, 2020 | 22:14
    Yoyes terrorisme de criminals i bruticia carrichoza desembre 12, 2020 | 22:14
    Ciudadanos franquistes i maltractadors de d8nes i nens. Sou assassins, sou pornqueria del raval, sou franquistes sense calces. Marranos al paredon per franquistes putrefactes
  14. Icona del comentari de: Ramon a desembre 12, 2020 | 22:25
    Ramon desembre 12, 2020 | 22:25
    Si no em falla la memòria, lluitàvem contra Espanya. No contra "la dreta". Contra Espanya. "Contra la dreta" és com ens vol Espanya.
  15. Icona del comentari de: ALF a desembre 12, 2020 | 22:31
    ALF desembre 12, 2020 | 22:31
    Carri, segueixes sent el tonto del parlament.
  16. Icona del comentari de: Agustí a desembre 12, 2020 | 22:46
    Agustí desembre 12, 2020 | 22:46
    És insuportable
  17. Icona del comentari de: Lleidatà a desembre 12, 2020 | 23:04
    Lleidatà desembre 12, 2020 | 23:04
    Quin personatge més...... dolent
  18. Icona del comentari de: Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta a desembre 12, 2020 | 23:24
    Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta desembre 12, 2020 | 23:24
    Solament cal recordar qui va "celebrar" la constitució espanyola a Barcelona el proppassat diumenge en una manif de 200 persones. Quina barra que mentre la constitució és defensada per grupuscles d'extrema dreta espanyola, els mateixos que la rebutjaven fa 42 anys, aquest individu intenti penjar de forma barroera la llufa de la ultra-dreta als partits demòcrates catalans. Aquesta mena d'aprenents de polítics de pa sucat amb oli no tenen cap futur, el més trist és que hi hagi persones que
  19. Icona del comentari de: Independència a desembre 12, 2020 | 23:30
    Independència desembre 12, 2020 | 23:30
    Als espanyols els hem de recordar com i qui va fundar el partit espanyol PP, fou fundat el 1976 per 7 ex-ministres de Franco, d'ací és on ha eixit Vox... Aleshores que l'impresentable l'inepte Carrizosa intenti fer creure a ignorants que els partits polítics catalans parlamentaris no son demòcrates, és un bajanada i una ignomínia d'una mala fe com una casa.
  20. Icona del comentari de: Jan a desembre 12, 2020 | 23:47
    Jan desembre 12, 2020 | 23:47
    El líder de los independentistas flamencos Bart De Wever, considera que la «vía catalana» ha sido «una torpeza» que ha dividido profundamente a la sociedad en Cataluña y que no piensan imitar en ningún caso. En una entrevista publicada hoy sábado en el diario económico «l'Echo
  21. Icona del comentari de: Albert Berrio a desembre 13, 2020 | 00:19
    Albert Berrio desembre 13, 2020 | 00:19
    Totalment d'acord amb en Carrizosa: Ciutadans és un partit ultranacionalista.
  22. Icona del comentari de: Fades a desembre 13, 2020 | 00:30
    Fades desembre 13, 2020 | 00:30
    Molta raó tens Carrizosa. El racisme identitari i el supremacisme s’han apoderat fastigosament de Junts. Els votants no ha saben però les bases i certs dirigents foten més pudor que Vox. Em sap greu la quantitat de independentistes de bona fe els votaran confosos pensant que voten una altra cosa. Tot plegat fa pena
  23. Icona del comentari de: Bot a desembre 13, 2020 | 02:53
    Bot desembre 13, 2020 | 02:53
    La desinformació és tan gran que molts no saben que Xina és una dictadura comunista.
  24. Icona del comentari de: El corb de la Rufina a desembre 13, 2020 | 05:30
    El corb de la Rufina desembre 13, 2020 | 05:30
    Vosaltres aneu escoltant la xusma feixista : aconseguireu tenir el SEU fiscal Ñordo ( mafiòs, brut, corruPPte i PPrevaricador ) a casa vostra ! Per tal de que visqueu molt més bé . Ja ho heu vist fins ara que be us ha anat votar a aquesta xusma de vividors sense escrúpols !
  25. Icona del comentari de: Lleida a desembre 13, 2020 | 07:35
    Lleida desembre 13, 2020 | 07:35
    Al teu país colono
  26. Icona del comentari de: Jajajaja a desembre 13, 2020 | 08:42
    Jajajaja desembre 13, 2020 | 08:42
    Ja era hora de que et posessis davant del mirall. Ets un ultranacionalista espanyol.
  27. Icona del comentari de: Perot lo Lladre a desembre 13, 2020 | 08:47
    Perot lo Lladre desembre 13, 2020 | 08:47
    Ni la seva dona el va poder suportar i ara l'hem d'aguantar nosaltres. Bruteja, sense rasurar, mal forjat i altres interrogants que un s'imagina, diuen que és el polític més maldestre i mal educat del parlament,
  28. Icona del comentari de: Ciumarranos, bruticia i pocilga de españa a desembre 13, 2020 | 09:36
    Ciumarranos, bruticia i pocilga de españa desembre 13, 2020 | 09:36
    Tira la cadena, wc.marranos.españa
  29. Icona del comentari de: Bon cop de falç a desembre 13, 2020 | 09:45
    Bon cop de falç desembre 13, 2020 | 09:45
    Fa el seu autorretrat i el del seu partit! Ja ho sabem Carroñoza que sou uns ultranacionalistes radicals feixistes de merda...
  30. Icona del comentari de: Edgar a desembre 13, 2020 | 09:57
    Edgar desembre 13, 2020 | 09:57
    Carrizosa té tota la raó... C's és ultranacionalisme d'extrema dreta.
  31. Icona del comentari de: Eulàlia a desembre 13, 2020 | 10:07
    Eulàlia desembre 13, 2020 | 10:07
    Ostres vostès oi? Menys mal q ho reconeixen!!!! Per fi!!!!
  32. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a desembre 13, 2020 | 10:07
    uno que vive en Tabarnia desembre 13, 2020 | 10:07
    visca el carajillo doble
  33. Icona del comentari de: Eulàlia a desembre 13, 2020 | 10:23
    Eulàlia desembre 13, 2020 | 10:23
    Per cert aquest ultranacionalisme del q parla quan tmb es refereix a Vox, ho diu xq ho han comprovat al governar amb ells a Andalucía?
  34. Icona del comentari de: D'on no n'hi ha no en raja a desembre 13, 2020 | 10:37
    D'on no n'hi ha no en raja desembre 13, 2020 | 10:37
    Si hijo si, és el naciolismo español de fasc'stas de ciudadanos
  35. Icona del comentari de: Ricard a desembre 13, 2020 | 11:23
    Ricard desembre 13, 2020 | 11:23
    Fàcil: Digue'm amb qui et manifestes i et diré què ets, Carrizosa.
  36. Icona del comentari de: Josep a desembre 13, 2020 | 11:24
    Josep desembre 13, 2020 | 11:24
    Hauria d'estar prohibit per la mateixa Constitució que tant se'ls omple la boca, o per qualsevol llei, ja que sempre diuen que s'ha de cumplir la llei, qualsevol politica de l'enfrontament més descarnat, única cosa que saben fer. Qualsevol polític de qualsevol partit només per codi ètic hauria de ser un servidor públic en benefici de la ciutadania, de majors igualtats i no utilitzar la seva funció per fer mal. Aquest partit només saben fer política del mal i cap aportació constructiva
  37. Icona del comentari de: Josep a desembre 13, 2020 | 11:32
    Josep desembre 13, 2020 | 11:32
    Hauria d'estar prohibit per la Constitució que tant se'ls omple la boca o per le lleis, tant que diuen que estan per complir-les de que s'utilitzi la politica només per fer el mal i cap proposta constructiva. Aquest partit no té cap ètica . Que es pensen que la gent és simple i continuaran votant-los?
  38. Icona del comentari de: Ramon A, a desembre 13, 2020 | 11:51
    Ramon A, desembre 13, 2020 | 11:51
    Mes fals que el Trum
  39. Icona del comentari de: El cit campejador a desembre 13, 2020 | 12:03
    El cit campejador desembre 13, 2020 | 12:03
    Perfecte, Carrizosa. Pamtoflada rera pamtoflada a aquesta periodista. Poques vegades és llegeixen aquestes veritats a lanprensa subvencionada indepe.
  40. Icona del comentari de: Divisió catalans/no integrats a desembre 13, 2020 | 12:11
    Divisió catalans/no integrats desembre 13, 2020 | 12:11
    PPP, Cs I VOX, sou vosaltres tres els d'extrema dreta. Llegint l'entrevista es veu que viviu del franquisme vestit de secda. La divisió entre la gent que viviu a Catalunya la feu vosaltres no permetent que els castellants després de tres generacions, s'integrin Catalunya.
  41. Icona del comentari de: rd a desembre 13, 2020 | 12:45
    rd desembre 13, 2020 | 12:45
    no em molesto a llegir una entrevista amb un individu repugnant
  42. Icona del comentari de: GAVANENC a desembre 13, 2020 | 13:08
    GAVANENC desembre 13, 2020 | 13:08
    Es clar, ja hi ha els ciumarranos..... Perque volem vox..?
  43. Icona del comentari de: Tinti a desembre 13, 2020 | 18:02
    Tinti desembre 13, 2020 | 18:02
    Carrizosa. No se ponga nervioso que vienen Navidades, Quins collons aquest boca moll, que no sap el que diu,

Respon a Ciumarranos, bruticia i pocilga de españa Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa