Prop de 500 incidències ateses per l'Ajuntament pels aiguats del 15 de novembre

L'Ajuntament ha qualificat la jornada d'excepcional i ha quantificat les despeses ocasionades en 1 milió d'euros
Conseqüències dels aiguats a les urbanitzacions
Conseqüències dels aiguats a les urbanitzacions | Cedit

 

L'Ajuntament ha fet una valoració provisional del que consideren que va ser la jornada 'excepcional' dels aiguats del 15 de novembre i que va jugar amb "l'efecte sorpresa". El Consistori ha fet el recompte de 467 incidències causades per les fortes pluges. L'alcaldessa de la ciutat, Ana María Martínez, ha explicat que el primer avís rebut per la Policia Local es va registrar a les 6.20 h i que l'activació en fase d'alerta del pla INUNCAT per part de Protecció Civil de la Generalitat no es va produir fins a les 10.02 h. En aquest lapse de temps, el cos de seguretat municipal ja havia atès una dotzena de requeriments.


 

De les prop de 500 incidències registrades per l'Ajuntament, La Policia Local va rebre 162 només durant les primeres 24 hores. De tots els problemes registrats, 190 són esllavissades de terres o murs sobre la via pública, 78 fan referència a arbres caiguts o amb perill de caiguda, 67 derivades de brutícia a diferents vials, 58 relacionades amb desperfectes en immobles, 11 problemes relacionats amb clavegueram i torrents, 11 més referents a desperfectes a vials i uns altres 10 que corresponen amb camins naturals malmesos. L'Ajuntament també ha registrat 26 incidències de caràcter privat i 16 relacionades amb els subministraments de llum i telèfon

 

La màxima edil de l'Ajuntament ha quantificat que les incidències provocades pels aiguats del 15 de novembre suposaran unes despeses properes al milió d'euros. En termes generals, el Consistori ha afirmat que el nucli urbà, els barris perifèrics i els polígons ja estan força recuperats i que la majoria de feina pendent es localitza a les urbanitzacions. 


 

El pla d'actuació

Durant les primeres hores des que es va activar el Pla d'Alerta Municipal, la prioritat va ser la retirada de tot allò que bloquejava la circulació pels vials del municipi. Maquinària i operaris de la Brigada van treballar la nit del 15 al 16 de novembre per aconseguir aquesta fita, que també es va reforçar amb els serveis de la Policia Local i Protecció Civil. L'Ajuntament també va contractar recursos externs com maquinària i 16 operaris aliens a l'administració.

 

El següent pas ha estat la retirada de terres i altres restes de les voreres o altres vies però que no tenien conseqüències per al trànsit.