La línia Barcelona-Vallès de FGC supera els 64 milions de viatges

Els perllongaments de les línies a Terrassa i Sabadell ha fet incrementar el nombre de passatgers
Tren de FGC
Tren de FGC | FGC

 

L’any 2018 ha estat novament per a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) un any històric pel que fa a les dades de viatges a les seves línies de tren. Concretament a les línies metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) Ferrocarrils ha tancat l’any amb 87,15 milions de validacions, el qual suposa un increment del 3,3% respecte l’any 2017.

 

Per línies, la línia Barcelona-Vallès supera els 64 milions de viatges, un 3,3% més que l’any passat. Els perllongaments de Terrassa, l’any 2015, i de Sabadell, l’any 2017, han suposat un increment important del passatge a les línies S1 i S2. A més, han estat un element de millora de la mobilitat interna dels municipis que ha aportat més viatgers a les línies.


 

A la línia Llobregat-Anoia també es confirma la tendència de creixement, amb un increment respecte el 2017 també del 3,3%, amb 23 milions de validacions. En aquesta línia s’ha detectat un augment global de la mobilitat, sobretot concentrat en la segona corona (tram entre Colònia Güell i Martorell Vila), que ha crescut un 7,4%, molt per sobre de la mitjana de la línia. D’altra banda, el servei de rodalies, als ramals d’Igualada i Manresa, ha augmentat també, amb un 5% més de viatges registrats aquest 2018. Pel que fa a la línia Lleida – la Pobla, continua l’augment progressiu de persones usuàries derivat de la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des del juliol de 2016. Així, la línia tanca l’any 2018 amb 220.700 viatges, amb un increment del 6,8%.


 

En aquest sentit, enguany l’índex de puntualitat ha millorat respecte l’any anterior. Si bé ja fa anys que es manté per sobre del 99% a totes les línies, enguany ha passat del 99,44% al 99,49% a les Línies Metropolitanes i del 99,04% al 99,10% a la línia Lleida-la Pobla. Aquests són uns índex molt elevats tenint el compte els estàndards del sector. Si hi afegim que FGC els calcula a partir dels 3 minuts de retard, això fa que el nivell d’autoexigència sigui molt alt.