Renfe retreu al Govern "queixar-se constantment" però no prendre "cap" decisió

Fonts de la companyia responen Calvet i recorden que Rodalies ha incrementat en un 2,4% els viatgers aquest 2018
La zona on va tenir lloc el xoc amb els trens accidentats
La zona on va tenir lloc el xoc amb els trens accidentats | ACN

 

Renfe ha acusat el Govern de "queixar-se constantment" però no prendre "cap" decisió tot i tenir competències per fer-ho, després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, comparegués al Parlament i lamentés la falta de recursos i el mal estat de la xarxa de Rodalies. Per rebatre aquestes declaracions, fonts de la companyia han assegurat a l'ACN que els darrers anys hi ha hagut un creixement "constant" del servei, tancant el 2018 amb 125,3 milions de viatgers, que suposa un increment del 2,4%. També denuncien que el Govern mostra una "nul·la" preocupació pels ciutadans i ho atribueixen a "pur interès polític i partidista".

 

En aquest context, i després de la presència del conseller a la comissió de Territori al parlament, Renfe recorda a la Generalitat que tenen competències tant en l'establiment de serveis com en el de tarifes, per la qual cosa retreuen les "queixes constants" que, segons lamenten, "són una cantarella que fa 8 anys que dura".

 

De la mateixa manera, fonts de l'empresa desmenteixen l'afirmació de Calvet segons la qual no se'ls va convidar a participar en l'elaboració del Pla de Rodalies i asseguren que és "fals", per després afegir que totes les acusacions que l'executiu llança a Renfe són "un menysteniment constant" als més de 2.000 treballadors de la companyia a Catalunya.

 

Llançadora aeroport

 

Fonts de la companyia també han retret a Calvet que afirmés que Renfe "donava per fet" que seria el titular del servei de la llançadora a l'aeroport, mentre que asseguren que la proposta que el president de l'empresa, Isaías Táboas, va fer fa una setmana en relació al projecte es basava en "allargar el recorregut" d'una de les línies actuals, de manera que no es crearia una línia nova. De fet, afegeixen que la llançadora podria arribar a ser "perjudicial" per al conjunt del servei. En aquest sentit, expliquen que afegir trens llançadora en un túnel ja utilitzat per altres combois faria que tota la xarxa se'n ressentís, i apunten que aquesta situació s'accentuaria perquè el túnel actualment "ja està saturat".