La Generalitat no troba restes d'amiant en els trens de FGC del Vallès

Calvet assegura que no es planteja el rescat de la concessió del servei el TRAM
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, instants abans de començar la Comissió de Territori
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, instants abans de començar la Comissió de Territori | Lluís Síbils

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat aquest dimecres que després dels anàlisis practicats en combois destinats a l'ús comercial de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) no s'ha trobat cap resta d'amiant. Calvet, que ha comparegut a la Comissió de Territori del Parlament, ha assenyalat a preguntes del diputat del PSC Jordi Terrades que s'han analitzat mostres de pintures i elements aïllants en els trens que cobreixen la línia del Vallès i el Carrilet, tant els que estan en actiu com els que ja estan fora de servei i que els resultats han estat negatius. A preguntes del diputat de Catalunya En Comú Podem, David Cid, el conseller ha comentat que la Generalitat no es planteja el rescat de la concessió el Trambaix i Trambesòs.


 

Calvet ha deixat clar que la Generalitat no es planteja rescatar la concessió del Trambaix i el Trambesós "ni té previst fer-ho". Segons ha afirmat, només tindria sentit i l'ATM ho tingués la voluntat de dur-lo a terme i ha recordat que hauria de crear un mitjà propi per gestionar aquesta infraestructura i que la Unió Europea requereix que la mesura s'hauria d'aplicar perquè fos "més eficient en termes econòmics" ja que en cas contrari el rescat seria "improcedent".

 

Cid, per la seva banda, ha reiterat l'aposta del seu grup per la unió dels tramvies –una infraestructura que ha qualificat de "prioritària"- a través de la Diagonal mitjançant una empesa de gestió pública i que no hauria de ser "incompatible" amb la creació d'un únic operador quan la concessió expiri.