La temporada d'hivern, complicada pels comerços locals de roba

La falta d'espai per aparcar i el poc atractiu de la ciutat són alguns dels problemes que afecten negativament a les vendes segons els comerciants
el Carrer Major és un dels eixos comercials de Rubí
el Carrer Major és un dels eixos comercials de Rubí | ARXIU

Tot i el protagonisme de la inestabilitat meteorològica de les últimes setmanes, cada vegada queda menys perquè comenci a arribar el bon temps i l'augment de temperatures característic de la primavera. La temporada d'hivern s'acaba i els comerços rubinencs comencen a lluir als seus aparadors les peces de roba de la nova temporada. Ara bé, tot i que resulta engrescador mirar com puja el termòmetre, també cal valorar com els han anat els darrers mesos als botiguers de Rubí. Han pogut omplir la caixa?

 

La Neus Serrano i la Wen Lang, treballadores de la botiga Moreline, declaren haver viscut una temporada d'hivern "complicada" en la qual han venut "menys" que els anys anteriors. Les causes a les quals ho atribueixen són diverses, però algunes d'elles són les obres que s'estan duent a terme al centre de la ciutat. Aquestes, segons consideren, afecten la circulació de clients perquè "la gent no està acostumada a venir de fora a comprar".


 

Tot i l'atractiu visual de la proposta d'ampliació de l'illa de vianants, Serrano declara que "la gent està acostumada a anar a comprar als llocs on pot aparcar davant de la porta, no agrada haver de caminar per anar a comprar". "La gent prefereix anar-se'n a altres centres comercials, on no ha de caminar gaire i troba fàcilment un lloc per aparcar", considera. Lang manifesta que el context polític català també és un problema que ha afectat durant els últims mesos, i considera que la gent, en petita mesura, "s'ha espantat" i ha comprat menys. En el cas de Moreline, es va començar a vendre la roba de la temporada de primavera a finals de gener. "Aquí l'inici de la temporada no el marca el Corte Inglés", afirma Serrano, entre rialles.


 

Pel que fa a la botiga de roba Smile, la responsable de la botiga, Marian Marín, declara que la temporada d'hivern no ha anat del tot malament, tot i reconèixer que entre els mesos d'octubre i desembre han venut menys que l'any anterior. Una tendència, però, que s'ha revertit durant el mes de gener, que ha anat millor que durant el mateix període de l'any 2017. En aquest sentit, Marín declara que "Rubíés una ciutat difícil per vendre". Les principals causes a les quals atribueix aquest fet són les ja anteriorment citades. Considera que l'ajustat nombre de places d'aparcament de la ciutat, el gran nombre de cotxes que hi ha, el fet que els rubinencs marxin a fora per fer les seves compres i el poc atractiu de Rubí com a ciutat en són les principals responsables.


 

En referència a les rebaixes, la mateixa Marín declara que cada vegada el període de descomptes és menys exclusiu i que "la gent ja no compra amb tanta força durant aquestes, segurament perquè actualment durant tot l'any ja es fan tot tipus de promocions i descomptes". Respecte a la temporada de primavera i estiu, a Smile s'ha anat introduint a poc a poc les peces de la nova temporada, retirant de mica en mica l'oferta d'hivern.

 

Respecte a la botiga de roba Florence, la tendència també es repeteix. La Cristina Povill, treballadora del negoci, declara que "la campanya d'hivern ha anat pitjor que altres temporades passades, i la tendència negativa és la mateixa, any rere any". La mateixa Povill considera que "és un problema que patim la majoria de comerços locals; cada any baixem el nivell de vendes". Remarca el fet que la problemàtica no és nova, sinó que ja ve seguida "des de fa bastants anys; des de l'inici de la crisi econòmica". Aquest però, no és l'únic problema que, segons considera, afecta la ciutat. "La gent que ve des de les urbanitzacions perifèriques de Rubí no pot aparcar amb facilitat".


 

Povill declara que les obres de l'illa de vianants han afectat l'afluència de consumidors i considera que "abans hi havia més moviment pel carrer major, ara la gent s'ha d'anar a aparcar lluny perquè l'Escardívol està abarrotat". La dependenta també apunta que "és més fàcil agafar i anar-se'n a comprar fora, a l'Eroski, per exemple". "No s'acaba d'incentivar i motivar el comerç local", considera. Pel que fa a la temporada de primavera i estiu, a la botiga va començar fa un parell de setmanes, moment en el qual es va fer el canvi de peces de roba.

 




Comentaris

envia el comentari