MónEconomia
Foment reclama ampliar l’aeroport per situar Barcelona a la lliga de metròpolis mundials
  • CA

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha reclamat aquest dilluns que s’ampliï l’aeroport del Prat perquè situar “Barcelona a la lliga de les metròpolis mundials, tractors de talent i inversió, amb una finalitat ambiciosa”. En aquesta línia ha assegurat que des de la patronal consideren que l’ampliació ha de servir per potenciar la presència més gran en vols transoceànics, de llarg radi a Barcelona. Concretament, Sánchez Llibre ha apostat per doblar els vols intercontinentals a l’aeroport del Prat i així sumar 5 milions més de passatgers l’any. “Cal passar de 35 a 70 vols de llarg radi i donar servei als 5 milions de passatgers que anualment s’han de desplaçar a altres aeroports per assolir la seva destinació, així com a la inversa. Amb més vols directes augmenten els visitants potencials i s’atreu talent i inversió”, ha apuntat el president de Foment, durant en la jornada ‘Els aeroports del futur’ que ha celebrat la patronal catalana a l’IESE. “Hauria de ser habitual disposar de vols directes des de Barcelona a les principals ciutats dels Estats Units, Sud-amèrica, Singapur, Xina, l’Índia, el Japó i Sud-àfrica”, ha reclamat Sánchez Llibre.

En aquesta línia, ha demanat articular un consens al voltant de l’ampliació “que posi llum, i estimi els costos i els beneficis de la seva ampliació”. Alhora, ha defensat que aquesta ampliació s’ha de fer de forma adequada i proporcionada, i també posar de manifest què significa no fer-ho. De cara a arribar a aquest consens, Sánchez Llibre ha recordat que Foment del Treball ha creat una comissió per a l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona, amb la qual volem escoltar a tots, però també buscar el consens entre totes les administracions “per construir la millor opció per a la seva ampliació i per això ens hem donat temps suficient”. Tot seguit ha assegurat que esperen que la comissió publiqui les seves conclusions el juny del 2023.

“L’objectiu de la comissió serà aconseguir un ‘sí’ de la ciutadania perquè Aena programi i realitzi l’ampliació de l’aeroport de Barcelona de la manera més sostenible, minimitzant l’impacte acústic i respectant al màxim la biodiversitat de l’entorn, amb mesures compensatòries”, ha enumerat el president de Foment del Treball, que ha carregat contra “la miopia” de determinades formacions polítiques que “s’escuden en el decreixement com a solució”. “Entenem que aquesta ampliació ha de servir per potenciar la presència més gran en vols transoceànics, de llarg radi, perquè situï Barcelona a la lliga de les metròpolis mundials tractores de talent i inversió”, ha conclòs Sánchez Llibre.

Alhora, el president de Foment ha recrodat que l’ampliació proposada per Aena, amb una inversió estimada de 1.700 milions d’euros, suposaria “un augment de capacitat de l’Aeroport del Prat de 55 a 70 Milions de passatgers a l’any, amb la construcció d’una nova terminal per a vols intercontinentals, i un sistema de pistes segregades, una de les quals caldria allargar entre 300 i 500 metres. També contempla la culminació de la Ciutat Aeroportuària del Prat”.

Cal recordar que el Prat va tancar el 2019 amb 6,2 milions de passatgers intercontinentals, una xifra que s’ha vist dràsticament reduïda per la pandèmia fins als 1,1 milions el 2020 i els 1,3 milions el 2021. En aquests 10 mesos del 2022, l’aeroport de Barcelona torna recuperar-se i ja acumula 3,7 milions de passatgers intercontinentals.

La jornada ‘Els aeroports del futur’ al Campus Nord de l’IESE Barcelona ha comptat amb altres ponents com el director general d’ACI Europe, Olivier Jankovec; el president de la Miami Business School i expresident del port i l’aeroport de Boston, John Quelch; la directora de Planificació i Medi Ambient d’Aena, Elena Mayoral; i el director d’Aeroports Públics de Catalunya, Jordi Candela.   

Més notícies
Imatge d'arxiu de l'interior de l'aeroport del Prat / David Zorrakino - Europa Press
El Prat ja frega les xifres de viatgers d’abans de la pandèmia
Notícia: El Prat ja frega les xifres de viatgers d’abans de la pandèmia
Comparteix
L'aeroport barceloní registra a l'octubre 4,2 milions d'usuaris, un 9,7% menys que abans de la pandèmia
Jordi Suriñach, catedràtic d'economia aplicada de la UB / Mireia Comas
Jordi Suriñach: “Renunciar a ampliar l’aeroport és un cost massa elevat per a Catalunya”
Entrevista: Jordi Suriñach: “Renunciar a ampliar l’aeroport és un cost massa elevat per a Catalunya”
Comparteix
ENTREVISTA al catedràtic de la UB que va ser un dels directors de l'informe sobre l'impacte de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona
Un home mira un panell d'arribades i sortides a l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat / EP
La crisi aeroportuària, el llegat de la pandèmia
Notícia: La crisi aeroportuària, el llegat de la pandèmia
Comparteix
La falta de personal i la precarietat laboral converteixen els aeroports en caus de retards, cancel·lacions i mal servei
L'exlíder d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida, en una imatge d'arxiu del 2019 / ACN
Aena encarrega a Duran i Lleida la gestió d’onze aeroports del Brasil
Notícia: Aena encarrega a Duran i Lleida la gestió d’onze aeroports del Brasil
Comparteix
L'exlíder d'UDC deixa el càrrec de conseller de la companyia pública espanyola i dirigirà els aeròdroms brasilers que la firma ha adquirit

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon C a novembre 21, 2022 | 21:47
    Ramon C novembre 21, 2022 | 21:47
    A la "lliga" que ens cal ésser als catalans és al dels estats independents del món, de fet n'hi ha 200 i escaig. La resta arriba treballant-hi i fent funcionar l'eina anomenada independència política.
  2. Icona del comentari de: Ricard a novembre 22, 2022 | 10:04
    Ricard novembre 22, 2022 | 10:04
    A "Foment" cal passar-li per la cara que per situar l'aeroport de Barcelona a la lliga de metròpolis mundials l'únic que ha de fer és transferir els diners del cost de les obres, i sobretot no boicotejar les rutes que les aerolínies volen fer passar per Barcelona a favor de l'aeroport de Madrid. De pas que no retinguin la gestió en un òrgan centralitzat que només Romania té. I, si els plau, que els castellans no tinguin les penques de prendre'ns per idiotes als nostres nassos.
  3. Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a novembre 22, 2022 | 13:11
    Guaita-que-fan-ara novembre 22, 2022 | 13:11
    No ens hem de preocupar, ara sortiran els titis amics i protectors de les tites dels aiguamolls i ja tindrem muntada la festa de no veure més enllà del nas una altra vegada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa