MónEconomia
Abertis reclama 3.233 milions a l’Estat pels desdoblaments de l’AP-7

Abertis ha reclamat 3.233 milions d’euros a l’Estat pels desdoblaments de l’AP-7 entre 2006 i 2021. Segons ha avançat el diari Expansión, la companyia hauria interposat un recurs contenciós administratiu al Tribunal Suprem pel qual demana que se la compensi amb 4.303 milions d’euros –incloent efectes fiscals-, és a dir, 3.233 milions d’euros més dels que va rebre al febrer. Abertis detalla que està pendent de la resolució d’aquest recurs. I és que l’estat espanyol ja va abonar a Abertis 1.069,9 milions d’euros com a compensació de la liquidació per a les actuacions que havien fet per afrontar l’augment del trànsit. Tot i això, la companyia reclama més diners, segons ha indicat en el seu informe anual.

La companyia que gestionava les autopistes catalanes ha assegurat que el govern espanyol encara li deu diners de les mesures que va dur a terme per intentar pal·liar les aglomeracions i caravanes que va provocar l’alliberació de l’autopista AP-7. L’informe anual indica que el 25 de març l’empresa va interposar un recurs contenciós administratiu al Tribunal Suprem. La quantitat deriva de dues clàusules establertes al conveni entre l’empresa i l’Estat i, segons Abertis, constitueixen un “dret compensatori que no ha de ser qüestionat en cap cas”. En concret, el document indica que l’import rebut “no pot excloure” la reducció d’ingressos derivats dels desdoblaments que es van fer entre 2006 i 2021 a la N-II a Girona i a la N-340 a Tarragona com a alternativa a l’AP-7 Nord i l’AP-7 Sud, respectivament.

El final dels peatges a l’AP-7

El 2019, el Consell de Ministres va fer un “pas decisiu” per posar punt final al peatge de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant. Gairebé quatre anys després d’aquesta decisió i poc més de dos anys de la implementació final, l’autopista catalana més transitada fa temps que és gratuïta, el que ha portat a un creixement exponencial dels viatgers en aquesta via. Davant d’aquest augment del trànsit, el govern espanyol i Abertis van arribar a un acord per millorar la qualitat dels desviaments de la via, ja que això podia frenar les grans caravanes que es van viure. Són precisament aquestes obres les que han fet que ara Abertis reclami més diners a l’Estat, a més, assegura que el govern espanyol no ha complert les clàusules que havien acordat.

Més notícies
La seu de BBVA, al madrileny passeig de La Castellana / EP
44 bancs de l’Estat destinen més de 14.000 milions a finançar armes
Notícia: 44 bancs de l’Estat destinen més de 14.000 milions a finançar armes
Comparteix
Banc Santander i BBVA capitanegen la llista estatal que també inclou Caixabank i Banc Sabadell on se'ls acusa de participar en el negoci de la militarització de les fronteres i els estats del Mediterrani
Imatge de la façana de la borsa de Nova York/ Benno Schwinghammer - dpa
Onze bancs americans injecten 30.000 milions per rescatar el First Republic
Notícia: Onze bancs americans injecten 30.000 milions per rescatar el First Republic
Comparteix
El rescat arriba després que S&P i Fitch rebaixessin la qualificació del First Republic a la categoria de 'bo porqueria'
Els inversors busquen més que bones idees a l'hora d'invertir en start-ups / Pixabay
Les pujades de tipus posen fi a la “borratxera de diners” de les start-ups
Notícia: Les pujades de tipus posen fi a la “borratxera de diners” de les start-ups
Comparteix
En un marc contextual de crisi econòmica, els inversors prioritzen la rendibilitat de les empreses abans que els projectes disruptius abstractes
Imatge de recurs de l'Ibex-35 / Eduardo Parra - Europa Press
La borsa espanyola es refà de la crisi bancària i frega els 8.900 punts
Notícia: La borsa espanyola es refà de la crisi bancària i frega els 8.900 punts
Comparteix
La banca s'ha comportat de manera irregular després que els mercats hagin retornat part de la confiança a Credit Suisse

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa