Les aerolínies que operen a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat ja superen la programació de seients d’abans de la pandèmia. De cara a la temporada d’hivern, les companyies aèries amb rutes des de Barcelona han previst moure fins a 21,6 milions de viatgers, un 2,8% més que durant el mateix període del 2019-2020. Amb aquesta xifra, El Prat es manté com el segon aeroport més important en volum de viatgers de la xarxa d’Aena, només superat per l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que s’apropa als 30 milions de seients. Quant al gruix d’operacions, s’hi han programat unes 112.400.
El percentatge pren especial significació, de fet, quan es té en compte que exclou la caiguda de la programació les dues últimes setmanes del març d’ara fa dos anys, ja sota la influència de la pandèmia. Sí que considera, però, les obres de regeneració de la pista 06L-24R, que rebaixarà la capacitat de la infraestructura durant el pròxim mes de març i, per tant, limitarà el creixement interanual de seients programats.
Regions receptores
Els veïns europeus seran els principals receptors de viatgers sortints de l’Aeroport del Prat durant els mesos d’hivern. Així, els mercats comunitaris seran la destinació de 12,5 milions dels seients programats entre el novembre i el març; per 6,5 milions que es traslladaran a aeròdroms de l’Estat espanyol.
Tot i això, el mercat que més creixerà serà el del Marroc, amb un 45% més de passatgers en termes interanuals. La resta, però, sí que formen part dels 27. Portugal, els Països Baixos i Itàlia acceleraran la seva recepció de viatgers barcelonins en un 26%; un 20% i un 10% respectivament durant els mesos d’hivern.
Girona i Reus
Pel que fa a la resta d’aeroports del país, només Girona romandrà operatiu durant la temporada d’hivern, en tant que Reus finalitzarà la seva operativa comercial el 7 de novembre. Així, l’aeròdrom gironí espera moure 87.200 passatgers, amb Polònia (+10%) i el Regne Unit (+2%) com a principals impulsors del creixement interanual.