El propietari i CEO de Twitter, Elon Musk, ha anunciat aquest dimecres que dimitirà com a conseller delegat de la xarxa social quan trobi “algú prou tonto” per a substituir-lo assumir el seu rol. “Després d’això, m’encarregaré només de controlar els servidors i els equips”. Així ho ha escrit Musk en una piulada després que el dilluns perdés una enquesta de Twitter preguntant, precisament, si hauria de dimitir com a màxim responsable de la plataforma. El sondeig va comptar amb la participació de més de 17,5 milions de persones, de les quals un 57,5% es van mostrar partidàries de la renúncia de Musk.
La piulada es produeix en un moment complicat pel qui fou l’home més ric del món fins fa poques setmanes, ja que en què el també fundador de Tesla arriba enormement qüestionat per les seves decisions al capdavant de la xarxa social, la qual va adquirir per 44.000 milions d’euros el passat mes d’octubre. A més, en els últims dos mesos la inseguretat a Twitter ha estat màxima perquè el sud-africà ha plantejat acomiadaments massius i ha rebut tocs d’atenció per part de la Comissió Europea per haver suspès comptes de periodistes de forma arbitrària. Si bé Musk ha mantingut el seu suport –concentrat en sectors tecnològics especialitzats propers a la dreta i l’extrema dreta nord-americana– el mal rendiment empresarial i la retirada de patrocinadors han tensat enormement la seva situació a la multinacional.
La seva empresa espacial, SpaceX, encara privada, s’ha mantingut relativament estable en les darreres jornades, amb un valor d’uns 150.000 milions de dòlars, segons les darreres estimacions. El problema, però, arriba amb Tesla que continua aprofundint la seva desfeta. Segons les dades oficials del Dow Jones, s’espera que l’acció de la companyia automobilística caigui per sota dels 150 dòlars per primer cop des de la intensa pujada a finals del 2020, quan Musk es va convertir per primer cop en el més ric del món.
Tot plegat se suma a la maldestra gestió del seu patrimoni empresarial des de la compra de Twitter, que no és l’únic factor de la desfeta de Musk. Alhora, la profunda desconfiança del mercat financer nord-americà en la figura de Musk ha jugat un paper important en l’enfonsada i el rendiment de vendes de l’empresa ja no és el que era. De fet, durant el tercer trimestre d’enguany, Tesla va perdre el lideratge global de vendes de vehicles elèctrics, que ara ostenta la xinesa BYD, participada pel gegant de la vella guàrdia dels inversors als Estats Units Warren Buffett.