L’automobilística Seat i els sindicats han acordat acabar l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta les plantes de Martorell i Barcelona a mitjans d’abril, dos mesos i mig abans del previst inicialment. Així ho ha avançat On Economia i ha pogut confirmar l’ACN. En un comunicat, l’empresa ha justificat que l'”evolució favorable” del subministrament de semiconductors ha permès avançar la data. d’aquesta manera, la crisi que s’ha anat produint en els últims mesos comença a estabilitzar-se, el que provocaria que l’empresa pogués continuar treballant molt aviat. En concret, l’ERTO finalitzarà el 14 d’abril i a partir d’aleshores es reprendrà totalment l’activitat.
Tal com va anunciar la companyia, en un principi l’ERTO havia d’acabar el 30 de juny, però finalment aquesta data ja no es complirà. De fet, Seat ha assegurat que després de les negociacions amb els sindicats han pogut veure que no era necessari esperar dos mesos més a tornar a obrir les plantes de Martorell i Barcelona. D’altra banda, la companyia també ha anunciat que durant l’estiu contractarà treballadors temporals per la línia de producció de Seat León i Cupra Formentor.
Un ERTO de gairebé 1.000 treballadors
L’ERTO afectava tots els treballadors de producció -al voltant de 900 persones-, tot i que diàriament no s’aplicava i tan sols de manera molt puntual quan es cancel·lava algun torn, segons fonts de l’empresa. L’expedient en vigor es va presentar el setembre del 2022 i al desembre davant l’escenari de falta de components que patia l’automobilística es va allargar fins al juny. Amb tot, doncs, la companyia s’ha passat sis mesos en una situació d’incertesa, on els seus treballadors no sabien fins a quin moment es podia reprendre la feina. Així doncs, aquesta decisió ha estat ben rebuda pels treballadors que ja veuen com podran tornar als seus llocs de feina més aviat del que s’esperaven, dos mesos i mig per ser exactes.