MónEconomia
L’Orient Mitjà, el nou objectiu d’expansió de la catalana Sant Aniol

Tenir una empresa d’embotellament d’aigua i voler expandir-se internacionalment no és gens fàcil, donat que aquest és un bé de primera necessitat i normalment de proximitat. Ara bé, són moltes les marques que han aconseguit trencar aquesta barrera i obrir-se pas en mercats internacionals. Una d’aquestes és la gironina Aigües de Sant Aniol, que enguany celebra 30 anys i ja és present a una trentena de països d’arreu del món com ara el Japó, els Estats Units o el Regne Unit. Tot i aquesta clara expansió del negoci, l’empresa no fa marxa enrere i s’ha proposat obrir un nou mercat aquest mateix any, l’Orient Mitjà. La idea de la companyia és enfortint algunes de les exportacions que ja té la companyia en països com Aràbia Saudita o els Emirats Àrabs i desembarcar definitivament en aquests països, que en els últims anys destaquen per la gran capacitat adquisitiva dels seus ciutadans.

El director general de l’empresa, Andreu Galindo, ha assegurat a l’ACN que ja estan teixint contactes amb distribuïdors en aquests països per poder-hi entrar com més aviat millor. A més, Galindo assegura que aproximadament un 10% dels 52 milions de litres d’aigua que produeixen anualment s’envien a altres punts del món, sobretot en l’àmbit de la restauració i hostaleria. De fet, des de fa anys que aquesta marca ha posat el focus en aquest negoci per la qualitat que ofereix l’aigua que produeixen, ja que és l’única de tota la península Ibèrica que té un origen volcànic. En aquesta línia el director general explica que l’hostaleria “és un sector estratègic” per a ells. Tot i això, des de Sant Aniol asseguren que no volen descuidar la venda a llars domèstiques, ja que representa un 40% del volum de vendes.

Imatge del director general d'Aigües Sant Aniol, Andreu Galindo / ACN
Imatge del director general d’Aigües Sant Aniol, Andreu Galindo / ACN

Exportacions a 30 països

Pel que fa al negoci exportador, Galindo recorda que és “poc comú” que una marca d’aigües vengui a pràcticament 30 països, ja que habitualment és un recurs de proximitat i no hi ha mercat per vendre aigua a l’exterior. Malgrat tot, el fet que Sant Aniol extregui l’aigua filtrada en els volcans de la Garrotxa, li dona unes propietats “molt ben valorades” arreu del món i permet que l’aigua es posicioni en diferents restaurants d’alta gamma de diferents punts del món.

El director remarca els mercats més importants per a Sant Aniol són els Estats Units, el Regne Unit, Japó o Corea del Sud. Tot i això, des de fa uns anys han començat a exportar a l’Aràbia Saudita i els Emirats Àrabs. Ara, Sant Aniol està tirant endavant una “estratègia d’expansió” que implica enfortir el mercat de l’Orient Mitjà. Per fer-ho, la marca considera que cal traure profit de “la característica d’aigua ‘prèmium'”, que serà un dels reptes que es fixa Galindo per aquest 2023. En aquest sentit, creu que l’empresa ha d’enfortir la marca basant-se en les característiques que ofereix l’aigua volcànica.

Producció garantida tot i la sequera

Per altra banda, l’empresa ha garantit la producció d’aigua embotellada per als pròxims anys malgrat la sequera que afecta els últims mesos Catalunya. Galindo recorda que l’aigua que capta Sant Aniol és “de cicle llarg i té anys de recorregut”, encara que afegeix que l’empresa ha reduït un 5% el consum d’aigua a causa de l’estat de prealerta per sequera. El director general assegura que la manca de pluja no afectarà els 52 milions de litres d’aigua que tenen de producció.

En paral·lel a la sequera, Sant Aniol també afronta els increments de preu de l’energia que fa servir la planta. “Estem rebent impactes en els costos que hem d’anar traslladant de forma acurada en els preus”, ha afegit Galindo. El director confia en el fet que l’escalada de preus energètics freni, però lamenta que “partir d’una base incomparable” amb altres anys.

Més notícies
El canceller alemany Olaf Scholz durant la cimera del G7 al Japó / EP
Alemanya entra en recessió
Notícia: Alemanya entra en recessió
Comparteix
La república federal encadena dos trimestres de contraccions del PIB després d'una caiguda econòmica del 0,3% entre el gener i el maig
El director general d'eDreams Odigeo, Dana Dunne / EP
eDreams perd 43,3 milions el primer trimestre, un 34,2% menys
Notícia: eDreams perd 43,3 milions el primer trimestre, un 34,2% menys
Comparteix
L'increment en els costos variables associats a l'augment de vendes i la inversió per adquirir nous membres Prime són els impulsors del resultat
Trias aspira a tornar a Sant Jaume per rebobinar la “Barcelona low cost”
Notícia: Trias aspira a tornar a Sant Jaume per rebobinar la “Barcelona low cost”
Comparteix
L'alcaldable de Junts busca retrobar amb el seu programa econòmic el "tarannà" de la marca Barcelona i revifar les relacions amb el sector privat
Un panell de l'Ibex al Palau de la Borsa de Madrid / EP
La Comissió Europea busca que els ciutadans comprin més accions
Notícia: La Comissió Europea busca que els ciutadans comprin més accions
Comparteix
Brussel·les presenta un paquet de mesures per "estimular la inversió privada" als mercats europeus i informar correctament als ciutadans de les seves possibilitats

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa