Segueix l’onada d’acomiadaments massius a les grans tecnològiques nord-americanes. Si els primers van ser Facebook i Amazon, ara ha arribat el tron d’Alphabet, la matriu de Google. Aquest divendres l’empresa nord-americana ha anunciat que suprimirà uns 12.000 llocs de treball a tot el món, xifra pròxima al 6% de la plantilla. La idea d’aquests acomiadaments, segons ha justificat el CEO, Sundar Pichai, és abordar l’afebliment de les condicions econòmiques.
“Hem decidit reduir la nostra plantilla en aproximadament 12.000 llocs de treball”, ha comunicat Pichai, afirmant que l’empresa ja ha contactat per correu electrònic amb els empleats afectats als Estats Units, mentre que, en altres països, “aquest procés portarà més temps per culpa de les lleis i pràctiques locals”.
Un bon exemple d’aquest fet és el de Chris McDonald, que fins avui formava part de la plantilla de Google i s’ha trobat un correu on el feien fora. A més, ha assegurat via Twitter que en lloc de l’acomiadament esperava “una revisió del rendiment brillant” i que just havia començat a liderar fa relativament poc “un projecte crític a la meva organització” per a l’empresa.
L’executiu ha explicat que en els últims dos anys la multinacional havia escomès una política de contractacions “per a igualar i alimentar” el creixement espectacular experimentat en aquest període. “Contractem per a una realitat econòmica diferent de la qual enfrontem avui”, ha reconegut. En aquest sentit, ha precisat que els rols a eliminar reflecteixen el resultat d’una revisió rigorosa realitzada en totes les àrees i funcions per a garantir que responen a les principals prioritats de l’empresa i “abasten Alphabet, àrees de productes, funcions, nivells i regions”.
D’aquesta manera, el gegant nord-americà se suma a l’ona d’acomiadaments massius en el sector tecnològic estatunidenc davant les pitjors condicions de l’economia i l’augment dels costos, després de l’anunci aquesta mateixa setmana de Microsoft que retallà fins a 10.000 llocs de treball arreu del món. Entre els motius que va argumentar el CEO de Microsoft, Satya Nadela, hi ha la reducció de la despesa digital després de l’impuls generat per la pandèmia juntament amb el context econòmic actual que podria portar diversos països a la recessió, i la nova era que s’obre amb els avenços en intel·ligència artificial. “Aquestes decisions són difícils, però necessàries”, va lamntar Nadela en un comunicat.