Seat preveu que Cupra suposi més del 50% de les seves vendes en 2023, segons ha confirmat la mateixa companyia aquest dimecres. En una roda de premsa a casa Seat, el conseller delegat de l’empresa, Wayne Griffiths, i el vicepresident executiu de Finances i Tecnologies de la Informació, David Powels, que han reafirmat l’aposta de Seat pel creixement futur de Cupra, recordant que en 2022 van invertir en la marca més de 10.000 milions d’euros. Cal apuntar que aquests 2022 Cupra ja va representar el 40% de les vendes del grup, gràcies a un creixement interanual dels lliuraments del 75%.
Durant la seva intervenció Griffiths ha expressat la seva ambició que Cupra sigui “una de les 100 millors marques globals” de cara al 2030, per la qual cosa han projectat una ofensiva amb sis palanques d’impuls per a llançar l’any 2024 els models Tavascan i Terramar i, el 2025, l’Urban Rebel, amb els quals pretenen arribar a les 500.000 vendes anuals.
Internacionalització
De cara al seu procés d’internacionalització Griffiths ha comentat que Cupra obrirà aquest any quatre nous ‘City Garages’ a Madrid, Berlín, Manchester i París i, amb l’objectiu de convertir-se en una marca “veritablement internacional”. A més els dos dirigents ha assegurat que també estan analitzant la seva entrada a Amèrica del Nord.
En aquesta línia Cupra pretén reforçar la xarxa de concessionaris a Espanya i a Europa, a més de potenciar socis com el Futbol Club Barcelona i el festival de música ‘Primavera Sound’, per la qual cosa Seat ha llançat una col·laboració amb la cantant Rosalía, l’anunci de la qual s’ha projectat aquest dimecres en primícia davant els periodistes.
Canvi d’estratègia a Seat
Per altra banda, Griffiths també ha parlat de l’altra marca del grup, Seat, sobre la que ha destacat que l’aposta per l’electrificació i ha confirmat el gir de la companyia cap a la micromobilitat, encara que ha tornat a endarrerir l’electrificació de la marca a 2035. Aquest enfocament elèctric de l’empresa se centra en Cupra, ja que “no es poden electrificar les dues marques alhora”, ha recalcat el directiu, encara que ha destacat també l’aposta per la mobilitat elèctrica de Seat, tant de cotxes com de motos.
A més, ha destacat la col·laboració amb el govern espanyol per a incentivar la penetració dels cotxes elèctrics a Espanya, que actualment tenen una quota de mercat pròxima al 10%, enfront del 20% de mitjana europea: “No pot ser que Espanya estigui a la meitat”, ha lamentat. Així, Griffiths ha valorat la plataforma ‘Small BEV’ per a la fabricació de vehicles elèctrics petits i ha reafirmat que Seat es troba “a l’entrada de la micromobilitat”. En aquesta línia, el dirigent de Seat ha explicat que estan estudiant ampliar el projecte de les motos Seat Mó amb la fabricació també d’un cotxe “perquè el paper de Seat sigui el de la marca de Volkswagen que ofereixi micromobilitat per a clients més joves”. En aquest sentit, Seat segueix en converses obertes amb Silence per a estudiar la fabricació conjunta d’un microcotxe elèctric, la qual cosa donaria continuïtat a la col·laboració que va arrencar amb les Seat Mó.
Griffiths també s’ha referit a la normativa Euro 7, que busca restringir els estàndards de les emissions contaminants per a automòbils, furgonetes i camions pesats, i ha dit que des de Volkswagen i Seat estan “debatent amb la Comissió Europea i amb els governs perquè l’aplicació no tingui afectació negativa sobre l’ocupació”. Ha considerat que la normativa, tal com està redactada actualment, tindria “un impacte important” en els llocs de treball del sector de l’automoció, i creu que no és realista la seva aplicació de cara a 2035, per la qual cosa ha demanat que s’ajorni i es faci de forma més pragmàtica.