La cadena de supermercats Condis va facturar 773 milions d’euros durant el 2022, un 5% menys que els 817 milions d’euros d’ingressos de l’exercici anterior, just després de la pandèmia. En un comunicat, la companyia ha assegurat que a Catalunya la xifra de negoci va augmentar un 3% interanual durant el 2022, al mateix temps que també va destacar la facturació del segment en línia, fins a assolir els 13 milions d’euros. Condis també ha detallat que ha “reorientat” l’estratègia comercial afegint 200 productes de marca pròpia, amb l’objectiu de “minimitzar” la inflació i la tendència alcista en els costos de les matèries primeres i l’energia. Durant el 2023 el grup preveu facturar més de 800 milions d’euros.
La cadena ha tancat el 2022 amb 680 establiments, dels quals 518 són franquícies i 162 botigues pròpies. Una de les estratègies que més ha marcat la supervivència de Condis ha estat vendre els seus locals com a franquícies. D’aquesta manera, la matriu no ha de tenir tanta preocupació en l’obertura d’establiments. Tot i això, el que es tradueix de les xifres és que la supervivència de les franquícies encara està molt per sota de les botigues que obre Condis. En relació amb els empleats, la companyia compta amb més de 3.500 treballadors.
Nous locals fora de Barcelona
Condis també ha avançat que durant el 2023 preveu invertir 12 milions d’euros per obrir nous establiments -sobretot fora de l’àrea metropolitana de Barcelona- i actualitzar i reformar els actuals. Així doncs, el nou pla de la companyia vol donar més importància als pobles i ciutats que no són la capital catalana. L’estratègia, compte, a més, amb una part del pressupost dedicada a la reforma d’establiments. Condis vol fer un nou model de local molt més intuïtiu i modern per a la comoditat dels seus clients.