El sector de les VTC tradicionals està negociant la possibilitat de poder vendre les seves llicències sense límit a altres empreses o particulars. Aquesta és una de les esmenes que el col·lectiu ha posat sobre la taula dels grups parlamentaris amb l’objectiu d’adaptar la normativa que regula el servei de vehicles amb conductor.
Amb aquesta proposta, l’associació VTC Gran Turisme pretén flexibilitzar la possibilitat de transmetre les llicències per al servei de VTC tradicional, fins ara “excessivament restringida”, segons apunten des de la mateixa entitat. El decret vigent -aprovat el passat mes de juliol- limita la transmissió d’aquest permís a les persones físiques i la prohibeix a les persones jurídiques, és a dir, a altres empreses del sector. Les esmenes plantejades -a les quals ha tingut accés el TOT Economia– eliminen la prohibició de transmetre les llicències a persones jurídiques i obren la porta a fer més d’una operació amb un mateix permís. La prohibició a empreses, una activitat permesa abans de la darrera regulació, va ser un dels objectius del sector del taxi el passat estiu.
El portaveu de l’associació Élite Taxi Tito Álvarez, consultat per aquest mitjà en relació amb la modificació, considera que l’esmena pot donar via lliure a la venda de les llicències de VTC tradicionals a empreses de plataforma, com Cabify o Bolt. Malgrat que des de Gran Turisme remarquen que aquesta no és la intenció de l’esmena, l’entitat reconeix que amb aquests canvis no hi hauria cap mesura explícita que prohibís aquest traspàs.

Silenci administratiu
Una altra de les al·legacions que presenta el col·lectiu de VTC tradicionals fa referència a la concessió d’autoritzacions per a la realització del servei de vehicle amb conductor. Fins ara, el decret vigent marcava que si no hi havia una resolució expressa sobre la demanda, el permís es podia considerar com a desestimat. En aquest sentit, el sector demana que, fins no hi hagi una regulació explícita d’aquesta activitat, es permeti que les VTC continuïn prestant serveis de mobilitat urbana per aquells territoris metropolitans que no disposaven de regulació a 31 de desembre del 2022.