Els cerdanyolencs aproven l’oferta comercial de la ciutat

El 67% dels cerdanyolencs valoren com a Bona i Molt bona l’oferta comercial local

 

Tram de l'avinguda Catalunya, una dels eixos comercials de Cerdanyola
Tram de l'avinguda Catalunya, una dels eixos comercials de Cerdanyola | Ale Gómez

 

Els veïns i veïnes de Cerdanyola del Vallès aproven amb majoria l’oferta i els horaris comercials de la ciutat.  Segons un estudi de la consultora Intueri, encarregat per l’Ajuntament de Cerdanyola, el 67% dels cerdanyolencs valoren com a Bona i Molt bona l’oferta comercial local. El 26,84% la valora com a Normal i només el 9,5% ho fa com a Dolenta o Molt dolenta. Les dades s’extreuen d’un recull de 400 enquestes fetes a peu de carrer a consumidors i consumidores.


 

En termes més concrets, i amb una tendència contrària, Cerdanyola es mostra més insatisfeta amb l’oferta comercial de productes d’equipament personal com roba, calçats o complements. En aquest cas, el 33,25% creu que és Dolenta o Molt Dolenta i el 34,68% la considera Normal. Amb un 29,45% se situaria l’opinió més positiva sobre l’oferta comercial de l’àmbit dels equipaments personals. 

 

Ciutat de serveis

 

El sector Serveis és el sector econòmic per excel·lència a Cerdanyola. El 81,34% de les activitats econòmiques a la ciutat s’emmarquen dins el sector Serveis, superant així la mitjana del 74,63% que presenta Catalunya. Per determinar aquestes dades, l’estudi va censar un total de 1.436 comerços a Cerdanyola. 


 

 

El domini dels Serveis es fa evident en la zona del Centre, on més de la meitat dels seus establiments es dediquen a aquest sector. L’informe senyala que, a més, el centre és el districte on agafen més importància el comerç dedicat a l’equipament personal (roba, complements...) i el comerç especialitzat. El sector de les compres, però, ocupa un espai clau en l’avinguda Catalunya amb el 56,52% dels seus comerços dedicats a aquest àmbit.

 

En altres zones de la ciutat com Sant Ramón i Les Fontetes el sector predominant és el de l’Alimentació. En aquest àmbit, l’empresa consultora posa en relleu que la compra de productes d’alimentació té especial importància en els mercats municipals, una situació que es ressent en altres municipis.


Un altra característica que es destaca de la realitat comercial a Cerdanyola és la diferència entre el barri de Canaletes i la resta. La relativa joventut del barri, en comparació a altres zones, provoca que la distribució dels sectors comercials estigui més igualada. Mentre que en la resta de barris un sector té més importància que altres, a Canaletes es dona un equilibri entre el comerç especialitzat, el d’equipaments, l’alimentació i els supermercats.

 

Com compren els cerdanyolencs? 

 

Segons les dades de l’estudi d’Intueri, els veïns i veïnes de Cerdanyola prefereixen quedar-se a la ciutat per comprar l’alimentació fresca. En concret, un 89,5% assegurar comprar aquests productes en comerços de Cerdanyola. D’aquests, la meitat ho fa als mercats municipals. Al contrari, més del 95% dels cerdanyolencs fa la compra de la resta de productes alimentaris en els supermercats. 


 

Pel que fa a la compra de roba, calçat i complements, els comerços locals queden relegats davant els centres comercials. La majoria de cerdanyolencs es desplaça a Barberà del Vallès o Barcelona per comprar en les grans superfícies. Una situació similar es dona en la compra de llibres, jocs i electrònica. Mentre que el 36% compra a Cerdanyola, el 38% ho fa en els centres comercials de municipis veïns.

 

Aspectes a millorar

 

Després de fer l’anàlisi, l’empresa consultora va destacar en la presentació de les dades al MAC, el 25 d’abril, que mentre l’espai verd combinat amb l’urbà i la connectivitat amb altres municipis són punts forts del sector a Cerdanyola, la fragmentació de la ciutat és el punt feble. Senyalen també que, tot i tenir un ampli ventall de comerços dedicats a l’alimentació, existeix una manca de varietat en la resta de sectors.