Les discrepàncies en el relat de l’acord per desconvocar la vaga de Renfe

L'empresa i el sindicat es contradiuen en alguns punts dels seus comunicats

Les versions sobre l’acord entre Renfe i el sindicat de maquinistes Semaf per tal de posar punt i final a la vaga que va començar la setmana passada tenen algunes contradiccions. El sindicat va informar aquest dijous al vespre que s’havia arribat a un acord i que una de les coses a les quals Renfe s’havia “compromès” era conservar la integritat de l’empresa i del seu personal “davant de privatitzacions i transferències“. De fet, un dels motius pels quals Semaf va decidir fer una aturada laboral va ser per protestar contra el possible traspàs de Rodalies a la Generalitat.

Es tracta d’una qüestió important, i en el comunicat que ha enviat Renfe als mitjans de comunicació sobre l’acord amb aquest sindicat, aquest tema ni tan sols s’esmenta. És només Semaf qui dona una versió sobre aquesta qüestió, davant el silenci de l’empresa ferroviària. Per altra banda, una de les coses que el sindicat va celebrar en el seu comunicat és que Renfe hauria accedit a una de les seves grans peticions.

Aquesta petició seria la de tornar a oferir un servei igual que el que hi havia abans de la pandèmia. Semaf afirma que actualment s’operen cada dia 861 trens menys que en les mateixes dates del 2019, és a dir, 309.960 trens menys a l’any. No obstant, Renfe dona una versió amb algun matís sobre aquest tema. L’empresa informa que s’ha arribat amb el sindicat el pacte de tornar a oferir el mateix servei que abans que arribés el coronavirus, però assegura que Renfe ja fa temps que treballa per arribar a aquest escenari. És més, assenyalen que Renfe està incorporant 924 nous maquinistes (de manera que el nombre total d’aquest tipus de treballadors arribarà fins als 5.720), però que el procés no és immediat i que han d’estar formats i homologats, un procés que s’hauria retardat per culpa de la pandèmia, asseguren.

Nou comentari