Turisme de Barcelona celebra el dia mundial del turisme amb un missatge de civisme

El lema de la campanya és “Barcelona et dóna la benvinguda, cuida-la”

Turisme de Barcelona farà aquest dilluns una acció de sensibilització per remarcar el caràcter d’acollida i hospitalitat de la ciutat. En motiu del Dia Mundial del Turisme es vol traslladar un missatge de civisme i convivència a la ciutat. Per això, sota el lema “Barcelona et dóna la benvinguda, cuida-la”, treballadors de l’ens han sortit a repartir 6.000 piruletes entre els visitants de cinc punts turístics importants com són la Plaça Catalunya, la Sagrada Família, la Catedral, el Passeig de Gràcia i el Park Güell.

Ho han fet amb un doble missatge que interpel·la la consciència del visitant i evidencia la importància d’aquesta activitat econòmica a la ciutat. En un acte amb representants del sector, el president del Consorci, Eduard Torres, ha destacat que “durant el temps de pandèmia ens hem adonat de la importància del turisme per a l’economia de la ciutat i ara poc a poc veiem com torna”. Per això, Turisme de Barcelona vol treballar per un “turisme de qualitat”. “Volem que aquell visitant que ve a Barcelona per viure una experiència entre nosaltres perquè simpatitza amb la nostra identitat local, sigui respectuós amb l’entorn. Som una ciutat on poder viure i fer realitat els nostres somnis i les nostres aspiracions i volem remarcar els nostres valors i el nostre caràcter de ciutat oberta”, ha assegurat Torres.

Una persona de Turisme de Barcelona repartint piruletes en forma de cor, en el marc de la nova campanya de l'entitat per demanar civisme als visitants (ACN)
Una persona de Turisme de Barcelona repartint piruletes en forma de cor, en el marc de la nova campanya de l’entitat per demanar civisme als visitants (ACN)

En el mateix sentit, la directora de Turisme de Barcelona Marian Muro ha situat l’acció en el marc del retrobament entre el visitant i la ciutat i ha assegurat que “durant els últims anys ha sigut una relació una mica hostil”. “Volem transmetre el missatge d’acollida i d’hospitalitat però també de respecte”, ha puntualitzat. “Creiem que ara, després de la pandèmia i de la crisi que ha comportat, és el moment de donar un doble missatge al voltant del caràcter hospitalari de la ciutat tot recordant el comportament cívic que sempre l’ha caracteritzat” ha explicat Muro abans d’afegir que “si entre tots la cuidem, tindrem més motius per sentir-nos orgullosos d’aquesta ciutat meravellosa i única en el món”.

“Hem de ser capaços de llegir aquest moment excepcional com un punt d’inflexió en el desenvolupament econòmic i turístic de la ciutat per donar un salt qualitatiu i cuidar una mica més la relació turista-visitant” ha remarcat el president de Turisme de Barcelona. “Barcelona és com és perquè sap rebre a tot aquell que ve atret per la nostra cultura, la nostra manera de fer, i és una ciutat reconeguda per la nostra qualitat de vida”, ha afegit.

En l’acte d’aquest matí a Plaça Catalunya hi ha assistit el representant del Gremi d’hotels, Manel Casals, el del gremi de restauració, Pere Chías, el d’Apartur, Enrique Alcántara, i els de la Fundació Barcelona Oberta, Gabriel Jané i Nuria Aparicio, a més de la xef Ada Parellada i de Christian Escribà, mestre pastisser que ha realitzat i dissenyat les piruletes que porten el símbol del cor i una etiqueta amb el lema en anglès, francès, català i castellà.

La directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro, i el president de l’entitat, Eduard Torres, en l’acte de presentació de la campanya per demanar civisme als visitants (ACN)

És una acció que s’emmarca en el Dia Mundial del Turisme que la Organització Mundial de Turisme (OMT) celebra cada any per conscienciar a la comunitat internacional sobre el valor social, cultural, polític i econòmic del turisme en els marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Aquest any està dedicat a la capacitat del sector d’impulsar un desenvolupament inclusiu tot generant oportunitats per a milers de persones a arreu del món.

Condemna als botellots

Preguntat pels botellots, Torres ha assegurat que “es tracta d’una situació que va molt més enllà del turisme”. “Aquestes imatges que s’han produït son inacceptables i ens han de fer pensar amb els nostres valors democràtics, el nostre relat de ciutat i el nostre model de convivència”, ha afirmat. “Més enllà de la projecció que doni a l’exterior, el que ens hem de preguntar és si aquesta és la projecció que volem per nosaltres mateixos i la resposta és no; els barcelonins no ens identifiquem ni ens sentim orgullosos d’aquesta situació”, ha reblat.

El president de Turisme de Barcelona ha condemnat els fets i ha demanat a les administracions, “posar solucions ja”. “Solucions que han de començar per una taula on hi han de ser representades totes les administracions però també el sector empresarial que és una part important de la ciutat i que encara es troba en situació de pandèmia. Un sector que està patint per mantenir llocs de treball i que no es mereix un model amb unes imatges que ens afecten fonamentalment a nosaltres mateixos”, ha advertit.

“Barcelona ha de preservar el seu relat de ciutat com a ciutat oberta, cívica de convivència i de valors democràtics i tothom ha d’alinear-se projectar aquesta imatge de democràcia i civisme. Aquesta és la millor garantia per assolir conceptes més necessaris que mai com són la seguretat i el respecte”, ha reblat.

Nou comentari