La circulació de trens entre l’estació de Sants de Barcelona i Castelldefels ha estat interrompuda aquesta tarda per falta de subministrament elèctric. Així ho ha confirmat Renfe a través d’un comunicat aquest dimecres. L’avaria, i per tant, la interrupció del servei, ha afectat la R2 i els trens regionals. Durant la jornada, també ha estat interrompuda la circulació entre Tortosa i L’Aldea en la línia R16 i els trens del Corredor Mediterrani, pero ja s’ha restablert. La incidència ha afectat les línies R1 i RG1, i els retards que s’arrosseguen poden superar els 30 minuts.

Cap a dos quarts de set de la tarda tècnics d’Adif han reparat l’avaria a la subestació de Can Tunis, que era l’origen de la incidència que ha provocat la manca de subministrament elèctric entre Sants i Castelldefels. Renfe està desviant trens regionals per Vilafranca.

Aquest mal funcionament de Rodalies és el que ha portat el Govern a demanar el seu traspàs. De fet, ha estat part de l’acord que finalment ha assolit ERC amb el govern espanyol. “Faré del traspàs de Rodalies el cavall de batalla del departament aquesta legislatura” va prometre el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, quan s’han complert gairebé onze anys des que Madrid va traspassar a la Generalitat de José Montilla un paquet de competències que incloïa “la gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i les activitats i la potestat tarifària sobre el servei” per gestionar Rodalies.

Tot plegat, va acompanyat d’una gran fotografia política que prometia millores espectaculars en la infraestructura, propietat de l’Estat a través d’Adif i, molt important, de la llibertat de Catalunya de triar operadors i desfer-se de Renfe si així ho considerava. A més, la Generalitat adquiria capacitat sancionadora perquè, sobre el paper, l’Estat traspassava al Govern els diners per pagar l’operador ferroviari, fos quin fos, i podia ser sancionat amb penalitzacions en el contracte anual si no complia amb el servei acordat. I han sigut onze anys en què l’Estat ha incomplert la llei espanyola de traspassos i no ha donat ni un duro a la Generalitat per pagar els operadors. Tot ha quedat a casa i Madrid ha pagat directament a Renfe. I per acabar-ho d’adobar, els plans d’inversions en Rodalies a Catalunya no han passat de la foto de l’acord entre ministres i consellers: de tots els plans acordats en onze anys, només s’ha executat una mitjana del 13%.

L’incompliment i la deixadesa de l’Estat “deixa el Govern en una posició de debilitat extrema davant de Renfe, perquè en realitat ni tan sols la pot sancionar i no pot contractar un altre operador perquè no té els diners”, reconeixen fonts de l’executiu.

Comentaris

    Mon Novembre 24, 2021 | 19:31
    Doncs puta espanya
    Tano Novembre 24, 2021 | 20:15
    Rodalies, la mierda mas grande del estado "Escañol".
    ciutadà Novembre 25, 2021 | 07:35
    Com voleu que la gent deixi d'utilitzar el vehicle privat?. Davant el péssim servei dels transports públics- i no només RENFE- és l'única opció.
    Cassanenc Novembre 25, 2021 | 07:37
    La meva filla viu a Caldes de Malavella i treballa a Girona. Sembla que podría desplaçar-se en tren. Perquè no ho fa?. Doncs perquè massa vegades arribaria tard a la feina. Així de clar.

Nou comentari