Somescola veu en la sentència del TSJC un “nou intent d’agressió” al model d’escola catalana

Les entitats fan una crida a defensar un sistema educatiu "valuós" per als infants i el conjunt de la societat

La plataforma Somescola considera que la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa un mínim del 25% de l’ensenyament en castellà a Catalunya és un “nou intent d’agressió al model d’escola catalana”. La plataforma recorda que l’escola catalana ha estat consolidada i avalada “àmpliament al llarg de dècades” i que les dades sobre la immersió lingüística “evidencien que és un model valuós per als alumnes i la societat: contribueix a la cohesió i a la igualtat d’oportunitats i també a normalitzar l’ús del català”. Les entitats fan una crida al conjunt de la societat a “defensar el model educatiu català” i a “reforçar el treball conjunt per consolidar-lo, protegir-lo i millorar-lo”.Somescola, plataforma formada per una quarantena d’entitats per coordinar el suport a l’escola catalana, veu “intolerable” el que considera una “intrusió dels tribunals a l’hora de regular la política educativa del país” i titllen “d’escarni” als professionals de l’educació que “un jutge determini de manera arbitrària el percentatge d’hores que calen per aprendre una llengua”. La plataforma defensa que han de ser “els professionals de l’educació, i no els juristes, els qui han de determinar quin model d’ús garanteix la competència lingüística”.

Les entitats retreuen que sentències com aquesta “volen alimentar arguments falsos i perillosos d’instrumentalització política de l’educació i de la llengua” i refermen que l’escola catalana “ha estat i ha de seguir sent un factor cabdal per afavorir la inclusió i la cohesió social des d’una perspectiva intercultural”.

La plataforma afegeix que la sentència no tindrà recorregut “com a conseqüència del canvi de marc legal a l’Estat” però denuncia que “atacs polítics i judicials com aquests responen a una voluntat de minoritzar la llengua catalana en tots els seus usos socials” i que, juntament amb l’educació, “estiguin permanentment sota amenaça”.

Nou comentari