Recurs al Tribunal Català de Contractes per les noves llicències de ‘motosharing’

L'operadors Iberscot carrega contra l'ampliació de permisos per a motos compartides sense concurs

Iberscot, un dels operadors que es van presentar al concurs de licitació del servei de motos elèctriques compartides a Barcelona, ha recorregut davant del Tribunal Català de Contractes de Sector Públic la resolució de la Regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona de febrer d’aquest any que amplia l’adjudicació de llicències. Considera que és “il·legal, arbitrària” i incorre “en una flagrant desviació de poder”.

La gestió en l’àrea de Mobilitat del consistori, encapçalada per Rosa Alarcón i amb Manuel Valdés López com a gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures, ha estat objecte d’altres demandes per la resolució que amplia el nombre de llicències de motos elèctriques compartides, ja que els recurrents consideren que afavoreix alguns operadors. El Tribunal de Contractes de Sector Públic, que presideix Neus Colet, ha d’emetre veredicte sobre el nou recurs, en què també es demana que s’adopti la mesura cautelar de suspensió.

La resolució de l’Ajuntament de Barcelona permetia sumar de forma directa 3.042 llicències de motos elèctriques compartides de manera que s’afavoria, segons denuncien els recurrents, a empreses com Acciona, Ecooltra i Yego que prestaven el servei abans del concurs.

El recurs exposa que el consistori que dirigeix Ada Colau “ha decidit ampliar el nombre de llicències concedides per atorgar-les a les empreses que tenen ja les motos. És a dir, la finalitat perseguida és ‘legalitzar’ les motos que no tenen llicència d’algun operador i que de facto l’Ajuntament estava tolerant que seguissin operant. Això en perjudici dels altres operadors als quals s’impedeix accedir realment a l’ampliació per imposar obligacions d’impossible compliment”.

Un argument que també han exposat altres operadors com Tucycle, que amb la seva demanda ja ha aconseguit que s’apliquessin mesures cautelaríssimes contra la resolució, o Global Mobility Sharing, per la qual la Fiscalia ha obert una investigació a Rosa Alarcón i Manuel Valdés López per la gestió en aquest assumpte.

Per les manifestacions i les contínues contradiccions en què ha entrat la Regidoria de Mobilitat “que ha modificat substancialment les condicions del concurs inicial” la denúncia recull que “l’Ajuntament és conscient de l’arbitrarietat de la resolució impugnada i de la flagrant desviació de poder en què incorre, ja que tot això obeeix a afavorir a determinades empreses, amb evident perjudici dels altres operadors i tercers, i amb manifesta afectació al lliure mercat”.

Nou comentari