Puigneró diu que els trens de Rodalies seran dignes quan els gestioni la Generalitat

El vicepresident diu que si algú té dubtes que pugi a un tren dels FGC i després a un de Renfe

El vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha assegurat aquest dissabte que “la dignitat dels trens de Rodalies a Catalunya només arribarà quan l’Estat traspassi íntegrament aquest servei a la Generalitat”. Puignero ha afirmat que “si algú té algun dubte de la diferència en com gestiona la Generalitat i l’Estat un mateix servei a Catalunya nomes ha de fer una cosa: pujar a un tren dels FGC i a un de Renfe i veurà clarament quines són les diferències de gestió entre la Generalitat i l’Estat”.

Puigneró ha fet aquestes declaracions en el marc d’una visita a les Terres de l’Ebre. El vicepresident ha defensat el traspàs de competències també en clau climàtica perquè “volem una Catalunya connectada i descarbonitzada, i això implica poder gestionar el transport públic del nostre país”, ha afegit. Els últims dies han estat marcats per dues jornades de vaga dels maquinistes de Rodalies sense compliment de serveis mínims que han provocat greus afectacions.

Precisament aquest dissabte, Renfe ha informat que ha reforçat les vies per enviar notificacions a maquinistes de cara a les pròximes jornades de vaga convocades pels sindicats SEMAF i SF. Es lliuraran per tres vies: correu electrònic, burofax i en mà de manera personal. L’objectiu és evitar l’incompliment de serveis mínims principalment a Rodalies de Catalunya i al País Valencià, com ha passat en les jornades de vaga de dijous i divendres, informa l’agència ACN.

De moment, Renfe informa que ha obert 31 expedients a maquinistes de Catalunya i País Valencià que han fet faltes “molt greus”. Els maquinistes podrien rebre una sanció que pot anar des de la suspensió de cinc dies de sou i feina fins a l’acomiadament. A més, els Serveis Jurídics i el departament de Recursos Humans de Renfe estan analitzant l’obertura de nous expedients. Les anteriors jornades de vaga han suposat un caos circulatori.

Comentaris

    Luisnomeacuerdo 02/10/2021 11:06 pm
    Como la sanidad y las residencias.
    Pep 03/10/2021 12:12 am
    Primer, digas quant costa mantenir els ferrocatas ja que no ho sabem. Llavors decidirem si volem mantenir un altra xiringuito. Prou de pagar impostos. Lo que teniu que fer es veure si hi ha un miracle i catalunya torna a ser com abans.
      Ricard 03/10/2021 2:04 pm
      Molt abans? Signo ara mateix.
    Junts una estafada.155 03/10/2021 5:13 am
    Autonomisme de vergonya Junts a España por los siglos de los siglos. Puignero rateta espanyola. Votarjunts es votar psoe
      Ricard 03/10/2021 2:05 pm
      Falsa bandera no gràcies.
    Català 03/10/2021 7:22 am
    Sr. Puigneró; oblideu un detall important: l'estat te la caixa dels diners. No donant un céntim a la Generalitat pot fer fracassar la iniciativa si vol. I vol, podeu estar-ne segur.
    Català 03/10/2021 7:22 am
    Sr. Puigneró; oblideu un detall important: l'estat te la caixa dels diners. No donant un céntim a la Generalitat pot fer fracassar la iniciativa si vol. I vol, podeu estar-ne segur.
    Ricard 03/10/2021 12:06 pm
    No hi estic d'acord. Depèn de si tenim els nostres diners per millorar les infrastructures de mitjans del segle xx que tenim, infrafinançades secularment a posta pels castellans. Perquè ja saben Vostès les prioritats públiques, que no privades, que tenen els castellans: el primer tren públic de l'estat per anar de Madrid a Aranjuez (per al reietó d'aleshores) i el primer tgv per anar de Madrid a Sevilla (a la expo!). "No hasse falta dessir nada mas".
      Nosce te ipsum 03/10/2021 2:03 pm
      Fins a la creació de RENFE el 1941 tots els ferrocarrils espanyols eren privats. La "Sociedad del Ferrocarril de Madrid a Aranjuez" es va crear el 1845 amb capital enterament privat. No així la societat «Bonaplata, Vilaregut, Rull i Companyia» fundada el 1831 amb un capital de 1.600.000 reals, dels quals 65.000 durs (1.300.000 reals) van ser regalats pel govern espanyol de llavors. La fàbrica tèxtil de Bonaplata, anomenada "El Vapor", es considera l'inici de la revolució industrial a Catalunya.
    Que fantasmilla eres, Puigneró 03/10/2021 12:18 pm
    Se nota que subes poco a los FGC.
    Doctor Strangelove 03/10/2021 12:22 pm
    Sí, i quan siguem República tot mascle tindrà deu femelles, com a l'speech final que fa el Dr. Strangelove quan totes les bombes atòmiques són llençades. En fi, de disbarat en disbarat, i tiro perquè em toca! Doc.
    Jo 03/10/2021 4:57 pm
    Quines ganes té d'absorbir les rodalies per privatitzar-les i que els seus amics cobrin. Ja ho va dir no fa molt que no les absorbiria FGC sino una privada.

Nou comentari