El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Professors plantegen a Educació els continguts d’una eventual matèria de cultura religiosa
  • CA

 

El sindicat majoritari dels professors de religió, AMRC, han elaborat una proposta sobre una eventual matèria de cultura religiosa a les escoles que aquesta setmana han traslladat al Departament d’Educació. Després que el conseller Josep Bargalló manifestés la voluntat de modificar l’actual matèria de religió cap a una assignatura més transversal, l’AMRC han treballat el contingut i el tractament que hauria de tenir la matèria sense respectant els acords entre l’Estat i l’Església. Per l’AMRC es pot treballar la religió a les aules des del respecte a la pluralitat de la societat i contribuir a la competència transcendent de tot l’lalumnat. Pels professors de religió, és un tema que cal treballar ”sense pressa” però ho veuen possible aplicar de cara al curs 2020-2021.

 

Un dels ideòlegs d’aquesta proposta, el delegat sindical Jaume Codina, defensa que cal oferir una formació integral a tots els alumnes i que des de l’ensenyament de la religió es pot respectar la pluralitat i la diversitat religiosa de tots els alumnes que conformen una aula. Per Codina, l’experiència demostra que quan conflueixen alumnes de diferents religions en un mateix grup, cadascun ”aporta el seu”, i per tant, es pot ensenyar la pluralitat religiosa i a la vegada les arrels cristianes i catòliques de la cultura catalana. Considera per tant, que el contingut pot ser ”molt ample i molt divers” sempre i quan s’adapti a cada etapa educatiu.

 

En aquest sentit, la proposta de l’AMRC Estipula que a Educació Primària es treballin coneixements generals, amb una primera aproximació al fenomen religiós i al concepte pròpiament de religió, fent especial atenció a les principals religions presents al país i a l’entorn social mes immediat, i per tant, partint de la realitat a l’aula. També planteja que es treballi la presència de la religió durant les festes i tradicions, una aproximació als textos més importants de les tradicions religioses de la societat així com una primera aproximació a la simbologia religiosa.

 

A Secundària, en canvi, es proposa aprofundir amb el fenomen religiós i la transcendència, la distinció de la religió de la màgia o les sectes, el pluralisme religiós, les tradicions religioses a tots els continents. A la vegada, també es plantejaria treballar els llocs de culte i la presència de la religió en les diferents manifestacions artístiques. Per al Batxillerat i els Cicles Formatius, el sindicat aposta per aprofundir en conceptes com el diàleg interreligiós, o entre religió i ciència, i a més, començar a treballar aspectes com els nous desafiaments i les creences religioses o la contribució de la religió a la pau mundial.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa