Plataforma per la Llengua ha denunciat que l’empresa Aigües del Vendrell no garanteix l’atenció al client en català. Aquesta companyia compta amb la participació de l’Ajuntament i FCC Aqualia. Segons la plataforma, un client de l’empresa que presta el servei d’aigua al Vendrell va ser atès en castellà i la justificació per part de l’empresa va ser que les línies d’atenció al públic en català estaven ocupades.
La Plataforma per la Llengua ha recordat a l’Ajuntament del Vendrell que és l’accionista majoritari d’aquesta empresa i, per tant, ha de vetllar per complir la Llei de Política Lingüística de Catalunya. Aquesta normativa estableix que els treballadors han de dominar mínimament el català i el castellà.
A més, la plataforma reclama a l’Ajuntament del Vendrell que sancioni a FCC Aqualia per haver vulnerat les condicions de contractació per part de l’Ajuntament. De fet, l’ONG de defensa del català ha presentat dues instàncies contra aquest consistori des de l’estiu del 2020 reclamant que Aigües del Vendrell realitzi l’atenció al públic en català.
L’Ajuntament del Vendrell assegura que la companyia que serveix aigua al municipi “facilita als seus usuaris l’atenció tant en català com en castellà”. El tinent d’alcalde i regidor de Comunicació, Christian Soriano ha posat de manifest que el Vendrell “és un municipi divers i plural”. A més, exculpa l’empresa Aigües del Vendrell i defensa que “la responsabilitat de l’administració és adaptar-se a aquesta realitat”.
Aquesta denúncia arriba dies després que Plataforma per la Llengüa hagi estat qualificada d'”hispanòfoba i pancatalanista” per Hablamos Español. L’entitat assegura que l’ONG de defensa del català d’intimidar el professorat de les universitats de Catalunya, les Balears i el País Valencià perquè no imparteixin classes en espanyol”.