El més important en la perfumeria és la feina de recerca que hi ha al darrere de cada producte, tan difícil de definir per la subtilesa que requereix. Aquesta és la premissa del rellançament de la secció de perfumeria que acaba d’anunciar Mercadona, al qual si hi ha destinat una inversió d’un milió d’euros, segons ha comunicat la cadena de supermercats.
La campanya per comunicar aquest rellançament es titula El que importa no es veu, i “neix de la idea que, en el món de la perfumeria, es valoren generalment només els elements visibles, com ara la imatge, el disseny o la marca, però hi ha una altra part que es vol posar en valor, i és la feina minuciosa que hi ha darrere del procés d’elaboració dels productes de Mercadona, amb l’objectiu d’obtenir una qualitat de 10″, expliquen els portaveus de la cadena. Subratllen que és bàsica “la selecció dels millors ingredients”, i “la tasca de proveïdors especialistes com RNB, Flor de mayo, Premi, Firmenich, Global Fragance, Symrise, Wecolors, Givaudan i You Cosmetics, les hores d’esforç i talent dels especialistes i, en definitiva, la qualitat és el que fa únics els productes”.
Procés d’elaboració dels productes
El procés comença amb la fase de captació, en què els especialistes, treballadors de Mercadona que s’encarreguen d’observar les preferències i les necessitats dels clients a peu de botiga o als centres de coinnovació, recullen tota la informació del que volen clients, parlant-hi i escoltant-los. A continuació, comença la fase de definició i aquesta informació es trasllada al departament de compres, perquè en facin coneixedors els proveïdors especialitzats en aquests productes.
Proce?s elaboracio? productes seccio? de perfumeria de Mercadona
Després arriba la fase de creació, en què, a partir de la informació que han proporcionat els clients, s’utilitzen els millors recursos i matèries primeres amb què els proveïdors elaboren diferents propostes de producte per buscar la màxima excel·lència. Finalment, es fa una selecció de les millors propostes i els especialistes de producte es tornen a reunir amb els clients per conèixer-ne l’opinió. “Només els productes que compleixen allò que el client vol surten a la venda“, assegura la cadena.