La Fiscalia intensifica la seva investigació als responsables de Mobilitat d’Ada Colau

Sis alts càrrecs estan pendents de ser cridats a declarar per diverses irregularitats

La cúpula de l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, que dirigeix Ada Colau, acumula diverses denúncies per la gestió en l’adjudicació del servei de motos elèctriques i té a sis alts càrrecs pendents de ser cridats a declarar davant el jutge per suposades irregularitats. La Fiscalia de Barcelona, que va obrir diligències el mes de febrer passat per a investigar l’actuació de la regidora Rosa Alarcón i de la seva mà dreta, Manuel Valdés López, gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures, ha començat a prendre declaració per determinar les presumptes irregularitats comeses en tot el procés.

El Ministeri Públic té previst cridar a declarar a Manuel Valdés López en qualitat d’“investigat”. També contempla prendre declaració a la mateixa Alarcón; a Jesús Jiménez, cap de gabinet; a Lorena Zurrón, de la gerència d’urbanisme i la persona que executa els actes del gerent de Mobilitat i té la interlocució amb els operadors; a Eva Redó, exdelegada de Mobilitat i Infraestructures; i a la seva substituta en el càrrec, Dolors Ibáñez, que podrien declarar com a “testimonis”.

Tracte de favor

L’empresa Global Mobility Sharing va denunciar a Rosa Alarcón i al gerent Manuel Valdés López pels delictes de prevaricació, falsedat documental, malversació de cabals públics i tràfic d’influències en considerar que s’han comès “irregularitats referents a les actuacions i omissions enganyoses i fraudulentes dutes a terme per l’Ajuntament de Barcelona des de l’any 2016 fins avui, en haver-se omès de manera dolosa actuacions per a beneficiar a empreses del sector de la mobilitat personal, així com actuacions dutes a terme per a intentar blanquejar actuacions il·lícites i provocant actes il·lícits a favor”.

En la denúncia, es considera que la cúpula de Mobilitat ha beneficiat presumptament a determinades empreses, com Ecooltra i Acciona, i que ha actuat “per a protegir un oligopoli il·legal de determinades empreses que van començar a operar a Barcelona amb motos d’ús compartit amb anterioritat a l’adjudicació de llicències”. En paral·lel a aquest procés, el gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures també està immers en una altra investigació que duu a terme l’Oficina Antifrau per l’adjudicació d’un contracte per la via d’emergència de 1,2 milions, gràcies al qual es van ampliar quatre superilles a l’Eixample.

Comentaris

    Ramon 17/05/2021 3:25 pm
    Ada Colau té una cosa bona: llurs actuals índexs de popularitat.
    JordiP 17/05/2021 1:27 pm
    I la Sanz no ha estat incriminada? Per què?

Nou comentari