La sort finalment no ha estat del costat d’una empresa de Rubí que havia comprat el número 59395 de la loteria de Nadal. En un inici, però, van pensar que sí que havien estat afortunats, com han explicat a TV3. El número va ser cantat durant el sorteig del 22 de desembre, i estava dotat amb 1.000 euros la sèrie, és a dir, 100 euros per cada dècim. Tot i que el van cantar, el número finalment no forma part dels dècims premiats, el que ha comportat l’enuig d’aquesta empresa que havia comprat 52 dècims amb aquesta xifra.
Quan van anar a cobrar el dècim, que el propietari de l’empresa havia repartit entre treballadors i clients, es van trobar que cap administració els hi reconeixia com a premiat. Després el van buscar al registre oficial i el número tampoc apareixia enlloc.
El mateix organisme de Loteries i Apostes de l’Estat ha assegurat a TV3 que es tracta d’un error humà a l’hora de cantar el número, i que com únicament es té en compte la llista oficial els dècims no podran ser cobrats. El suposat error humà es podria haver donat perquè sí que hi va haver un número premiat igual al de Rubí, però acabat en 3 enlloc de 5. Loteries no acceptarà cap reclamació, segons han assegurat a TV3. Per la seva banda, en declaracions a la televisió pública, el comprador dels dècims ha titllat de “pèssima” la gestió de Loteries davant aquest suposat error
El propietari manté que els corresponen 100 euros per dècim, en total 5.200 euros, entre tots els propietaris dels dècims i per aconseguir cobrar el premi s’ha posat en mans de l’advocada Olga Majoral Bustos. “Els errors humans es poden produir”, comenta aquesta a TV3, però considera que el problema “s’hauria de solucionar en el moment que es produeix” i no pot quedar així.