El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Fibracat TV estrena ‘La mare del Tano’, un retrat irònic de la maternitat
  • CA

Fibracat TV, el canal de TDT en català centrat en dona i tecnologia, amplia programació a partir del 13 de setembre i arriba carregada d’estrenes. La primera és La Mare del Tano, amb Alba Carreres i Àngela Monge, que ja lideren espais sobre la maternitat com el portal www.criar.cat o Criar bé a Rac1. En programes de 10 minuts, i sempre amb un to humorístic, analitzaran qüestions vinculades a tot el que envolta el fet de ser mare: post-part, la decisió d’un segon fill, timings amb criatures, la relació mare – sogra, el sexe després de la maternitat, etc. La Mare del Tano, que vol desmuntar tòpics des de la ironia i l’humor i amb una mirada feminista, s’emetrà cada dimarts a partir de les 20.30 h.  

La segona novetat és  Xarxa de Dones, que retrata 5 dones del món de la moda a través de la seva relació amb el món digital. Hi participaran la model Núria Oliu, la dissenyadora holandesa creadora de l’estil ‘sport deluxe’ Kriza Robustella, la creadora de joies Carla Murona, l’estilista Susana Sánchez i la fotògrafa de moda Angie Couplé. En espais de 20 minuts, el programa s’acosta a la seva vida i la seva feina a través de l’ús que fan de xarxes com Instagram, la seva relació amb els seguidors o la seva visió sobre el futur de la comunicación online. S’emetrà els dimarts, després de La Mare del Tano.  

La tercera novetat és Lab_06, un programa educatiu dirigit a un públic familiar on nens i nenes de fins a 6 anys participen en experiments científics: crear colors, atrapar la llum, fer volar un aparell sense motor, etc. Després, una científica explica el fenomen de forma pedagògica. Hi participaran, entre altres, la geòloga Eulàlia Costa, l’òptica optometrista Alba Borràs o l’enginyera de processos Aida Garcia Ríos. L’objectiu és apropar el coneixement científic als més petits, incentivar la seva curiositat natural i comprensió de la realitat i despertar el seu interés per la ciencia i donar a conèixer referents femenins en l’àmbit de la ciencia. Lab_06, coproduït amb la Universitat de Manresa, s’emetrà cada dilluns a partir de les 20.30 h.   

Una altra novetat d’aquest setembre és Tecnologia Applicada (dimecres a partir de 20.30h), un espai que visita pobles i ciutats entrevistant persones anònimes sobre l’ús que fan de la tecnologia mòbil i les seves aplicacions. I un altre canvi important a la graella arriba els divendres, que tindran la música com a gran protagonista. A partir de les 20h i fins les 7h del matí, el programa Club Sessions presentarà les millors sessions de dj, amb especial atenció a les dj.  

La programació de Fibracat TV la integren espais divulgatius i entrevistes amb una durada d’entre 5 i 30 minuts i, en alguns casos, amb formats que tenen semblances amb els que podem trobar a xarxes socials. Més del 80% de la programació és de producció pròpia i és l’únic canal de TDT amb difusió a tot Catalunya que supera el 95% de contingut en català. Un altre tret diferencial és el seu manifest fundacional, que prioritza l’objectiu de contribuir a l’avanç cap a una societat on la igualtat sigui real, efectiva i definitiva. En un any de vida, Fibracat TV ja ha obtingut tres premis a la seva tasca divulgativa, atorgats pel sector TIC (La Nit de les Telecomunicacions); l’Institut d’Estudis Catalans i l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). 

Nova temporada i més protagonistes ‘invisibles’ 

Més enllà de les novetats, seguiran a la graella de Fibracat TV alguns dels programes que han obtingut més èxit durant el primer any de vida del canal.  Arriben noves entregues de L’enginy (in)VISIBLE, que presenta, en clips de 10 minuts, dones que han fet progressar la humanitat.  També segueix l’espai Connectades, protagonitzat per dones amb talent de diferents sectors (científiques, emprenedores, artistes, etc). Entre les noves convidades: la infermera d’origen bosnià Tijana Postic, la xef Carme Ruscalleda o la presidenta de l’Acadèmia Catalana de Cinema, Judith Colell. Stem arreu, que presentava dones que han fet estudis #STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) i que treballen a l’estranger, desapareix. En el seu lloc arriba Stem aquí, que visibilitza joves STEM que treballen al nostre país, perfils inspiradors per a altres joves i nenes. Perfils Dona TIC seguirà entrevistant dones reconegudes amb els Premis Dona TIC que atorga la Generalitat i també es mantenen espais consolidats de Fibracat TV com Mariola Mobile, on Mariola Dinarès dona consells per treure tot el partit al nostre smartphone; Estat crític, que trasllada a la televisió el format ‘youtuber’ per parlar de llibres, educació, tecnologia, música i viatges; Emergents, que dona a conèixer nous talents musicals a través dels seus videoclips, o Monday Happy Monday, centrat en el món de l’empresa i els seus reptes.  

Sobre Fibracat TV 

Fibracat TVés el canal de TDT en català impulsat per Fibracat, el primer operador global de telecomunicacions de Catalunya. Nascut l’1 de juny de 2020, arriba al 92% de Catalunya amb una proposta clarament diferenciada: una programació que vol posar en valor l’empoderament femení i la revolució tecnològica i que innova amb nous formats. Un altre tret diferencial és el seu manifest, on es marca com a propòsit contribuir a una societat on la igualtat sigui real, efectiva i definitiva.  La presència de Fibracat TV és simultània en streaming, a la carta, a Internet i a la plataforma Fibracat Plus, i oberta a la interactivitat per mitjà de les seves pròpies xarxes socials. www.fibracattv.cat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Una que opina a setembre 10, 2021 | 00:49
    Una que opina setembre 10, 2021 | 00:49
    Fibracat ja no es Català, ho ha comprat un fons de inversió de Malaga, ja es veu amb la programació que faran, serà com tele5 i antena3, però això si, parlaran Català, de moment..
  2. Icona del comentari de: Ramon a setembre 10, 2021 | 00:50
    Ramon setembre 10, 2021 | 00:50
    Per un Canal Català que prometia, van hi s'ho venen al enemig
  3. Icona del comentari de: Guillem Ben-Aviat a setembre 10, 2021 | 12:38
    Guillem Ben-Aviat setembre 10, 2021 | 12:38
    Un "ganxo" per captar clients catalans despistats i quan considerin que ja han pescat tots els que podien, faran la programació en la llengua colonial per pescar a les espanyes. Va anar d'un pel que no m'enganyéssiu, però ara sé que sou una companyia espanyola i no em fotreu pas

Respon a Guillem Ben-Aviat Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa