Els veïns de Gavà Mar temen ser els grans perjudicats de l’ampliació del Prat

Sospiten que l'alternativa d'Aena per augmentar-ne la capacitat seria tornar a operar amb pistes independents

Els veïns de Gavà Mar temen ser els grans perjudicats si els plans d’Aena per ampliar l’aeroport del Prat no prosperen. Sospiten que el gestor aeroportuari sap que “és impossible” que Brussel·les permeti allargar la tercera pista perquè suposaria la desaparició de l’espai protegit de La Ricarda i que la seva alternativa és tornar a la configuració de pistes independents, la de més impacte acústic, per augmentar la capacitat de l’aeròdrom. “Sempre ens han dit que hi tenen dret i ara tenen l’excusa per fer-ho“, lamenta Carlos Domènech, portaveu de l’Associació de Veïns de Gavà Mar. En cas que les seves sospites es confirmin, els veïns avancen que faran el que “calgui” per defensar la seva salut. “Això serà com Vietnam“, amenacen.

En declaracions de l’ACN, Carlos Domènech es mostra sorprès per la “brutal i agressiva” campanya impulsada pel president d’Aena, Maurici Lucena, que ha comptat, “com era d’esperar”, amb el suport del món econòmic. Una campanya que atribueix a interessos “polítics i personals” i que es basa en dades i arguments “falsos”. “El Prat no necessita urgentment una ampliació perquè no està operant ni de lluny al màxim de la seva capacitat“, afegeix.

Els veïns, reunits amb Aena aquest dimarts, els han presentat un estudi realitzat amb l’assessorament de pilots i controladors aeris que conclou que l’aeròdrom de la capital catalana està funcionant al 69,93% de la seva capacitat i que aplicant procediments de trànsit aeri més avançats, com els implementats a l’aeroport de Londres-Heathrow, per exemple, es podrien operar fins a 90 vols a l’hora amb la configuració de pistes segregades en comptes dels 78 actuals i millorar la qualitat del servei ofert als usuaris amb la construcció de la terminal satèl·lit. Amb tot, Domènech dubta que el gestor aeroportuari els escolti perquè fins ara “no ho ha fet”.

Domènech critica que l’ampliació de l’aeroport del Prat s’està justificant des d’Aena per la necessitat d’incrementar la seva capacitat dels 55 als 70 milions de passatgers anuals quan actualment, sense estar operant al màxim de la seva capacitat, s’ha arribat a un màxim de 52,6 milions el 2019. “S’han engreixat les dades de manera falsa perquè el màxim de viatgers assolit s’ha aconseguit desmuntant els aeroports de Reus i Girona i ningú sap quan es recuperarà, si es recupera, el trànsit aeri previ a la pandèmia”, rebla.

Comentaris

    Bernat.C. 09/06/2021 11:22 am
    No hi ha cap manera de organitzar una mesa amb tots els afectats més directes per la qüestió de l'ampliació ? sense fer trampes ni "submarins" de madrid i pensant en el futur del país.

Nou comentari