Els comerços ubicats en carrers de vianants facturen un 30% més

Es calcula que els locals d'aquests carrers es revaloren fins a un 20% gràcies al consum a peu de carrer

 Un estudi de la consultora Laborde Marcet assegura que els comerços ubicats en carrers de vianants facturen un 30% més. La conversió en zona de vianants de les principals vies comercials afavoreix el consum a peu de carrer, provocant que els locals ubicats en aquests indrets augmentin el seu valor fins a un 20%, apunta l’informe. L’Ajuntament de Barcelona ja ha anunciat projectes per adaptar encara més els principals carrers de la ciutat als vianants, així com per reduir el trànsit i la contaminació acústica.

La directora de Venda al detall de Laborde Marcet, Ángela Sánchez, assegura que “és evident que fer els carrers més atractius pel vianant fomenta el consum i repercuteix positivament en la facturació dels negocis”. Segons l’experta de Laborde Marcet, el model urbanístic de les ciutats del futur, posant el vianant al centre, “enfortirà de manera indirecta el mercat del ‘retail’ perquè la compra a les botigues físiques i l’experiència del client conviuran de manera sinèrgica amb l’ús cada dia més consolidat del comerç electrònic”.

Comentaris

    Manel 12/08/2021 5:31 pm
    Feu fàstic reproduint falsos números de la Zra. COLAU. En primer terme dir que l'increment de vianants a les zones peatonals es superior a les vendes. Després contemplar que no és un consum adicional sinó que es trasllada desde altres zones no transformades a peatonals. Per tant estem empobrint més el comerç dels barris no transformats. Finalment es un argument d'estructura piramidal. Perquè els afavorits son els primers llocs en transformar-se a peatonals. Quan tot sigui igual ja no hi haurà concentració de vianants ni de vendes.
    Joan S. 12/08/2021 5:32 pm
    Mentida podrida. I a més a més saben que és el 30%, ni el 10%ni el 20%, el 30. Estem colgats de propaganda per terra, mar i aire.
    Un d'aquí 12/08/2021 6:39 pm
    Tot s'encarrila cap a les ciutats en detriment dels pobles mitjans i petits, les ciutats exerceixen de pol d'atracció als habitants d'altres municipis més petits que, any rere any, es veuen incapaços de retenir la clientela. Els grans centres lúdics-comercials son l'estocada final al comerç de barri.

Nou comentari