Ja fa molt de temps que no se’ns fa estrany que la gent trobi parella a través d’Internet. Allò que va començar amb unes pàgines webs va acabar arribant a les aplicacions per smartphones, i ja són moltes les persones que han trobat l’amor, sexe o amistat a través de Tinder, Bumble, Hinge, Meetic, Grindr, Happn o molts altres portals. L’arribada de la pandèmia, però, ha revolucionat aquests espais virtuals per tenir cites; i fa dos dies la pàgina web especialitzada en xarxes i tecnologia Mashable publicava un reportatge en el qual analitzava com transformarà la Covid-19 aquestes aplicacions, ara que ja fa gairebé dos anys que convivim amb el virus i la distància social.
Realitat Virtual
Logan Ury, un dels responsables de Hinge, explica en aquest article que Match Group, l’empresa paraigües en la qual també hi ha Tinder, treballa per crear un metavers. És a dir, un espai pensat per accedir-hi a través d’ulleres de realitat virtual. En el vídeo que apareix a continuació, algú es pot fer una idea del que això representa. Es tracta d’Horizon Worlds, el metavers que ja ha creat Facebook i que ha començat a estar disponible als Estats Units i al Canadà. Math Group pretén crear quelcom similar que permeti els usuaris a interactuar entre ells amb àudio en temps real i trobar-se en espais virtuals, com per exemple un bar. Aquest espai es diria Single Town, que en anglès significa ‘Vila dels Solters’.
I a dia d’avui?
Tota la història dels metaversos està encara en una fase molt embrionària. La majoria de les cases no disposen d’ulleres de realitat virtual, i és encara un aspecte amb el qual moltes empreses investiguen, sobretot les indústries culturals i de manera més concreta, els videojocs. Ara bé, la Covid-19 ja ha fet mutar aquestes pàgines. En els darrers mesos han inclòs eines que només s’entenen amb l’arribada d’aquest virus.
Un exemple és la funció d’enviar àudios i vídeos. De fet, segons s’assegura en aquest reportatge, Hinge va fer un estudi el desembre de l’any passat amb 5.000 usuaris, i el 65% van veure amb bons ulls incorporar video-cites en el procés per conèixer una persona. Un altre estudi, en aquest cas realitzat per ‘Singles in America’, va concloure que el 71% d’una mostra de 5.000 nord-americans d’entre 18 i 75 anys van assegurar que una video-cita els va ajudar a determinar si posteriorment volien quedar amb aquesta persona o no. També s’assegurava que el 63% d’aquesta mostra deia que s’havia sentit més còmode amb l’altra persona quan ja havien passat prèviament per una cita online.