La pandèmia de la Covid-19 a Catalunya segueix en creixement. De fet segons les dades del Departament de Salut publicades aquest dissabte hi ha un increment la pressió hospitalària a les UCI, un dels factors que més amoïna les autoritats sanitàries. Es notifiquen 10 ingressats menys per Covid als hospitals del país, i en total n’hi ha 585. A les unitats de cures intensives, on ha augmentat la pressió, ja hi ha 135 persones, després de l’ingrés de quatre pacients crítics més en les darreres 24 hores.
En paral·lel, la velocitat de propagació ha baixat una centèsima, fins a 1,35, mentre que el risc de rebrot continua augmentant, puja 17 punts i ja se situa en 265. Salut ha declarat 2.338 nous casos confirmats per proves PCR o tests antigènics (TA) en les darreres 24 hores, que situen el total des de l’inici de la pandèmia en 952.883. En les darreres 24 hores s’han notificat set morts i el global des de l’inici de la pandèmia és de 24.114. El 5,42% de les proves de la darrera setmana han donat positiu. La incidència acumulada a 14 dies puja de 187,31 a 200,61, mentre que a 7 dies ho fa de 110,77 a 118,99.
Aquestes dades són les que hi ha en aquests moments, un dia després que el Govern hagi aturat l’entrada en vigor l’ampliació del certificat covid de la UE a bars, restaurants, gimnasos i residències de gent gran. L’ampliació s’ha aturat perquè l’app La meva salut, que es fa servir per descarregar-se el certificat, està experimentant problemes tècnics. A més a més, a nivell global, l’ampliació del certificat covid arriba quan s’ha desfermat una onada de nerviosisme global a causa d’una nova variant del virus identificada a Sud-Àfrica. En paral·lel el comitè d’experts que assessora el Govern contra la Covid-19 ha dit que el certificat covid es podria ampliar a cines i teatres si amb la mesura que ha entrat en vigor avui no obté els suficients resultats.