Garzón: “Els nens no entenen de valors nutricionals”

El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha defensat aquest divendres la decisió de prohibir la publicitat d’aliments i begudes no saludables dirigida a menors de 16 anys. En una entrevista als Matins de TV3, ha explicat que és fonamental “neutralitzar el vector de la publicitat” per tal de “reduir les taxes de sobrepès i obesitat” entre els menors d’edat. Ha assegurat que “els nens no entenen de valors nutricionals“, i que quan van al supermercat amb els seus pares demanen allò que veuen a la publicitat.

Tot i que ha reconegut que encara no existeixen estudis que puguin acreditar que la desaparició de la publicitat per als nens pugui tenir efectes en l’obesitat d’aquestes persones quan esdevenen adultes, sí que ha assegurat que hi ha estudis que “apunten en aquesta direcció” perquè es redueixen les taxes d’obesitat en infants. Garzón ha dit que reduir la obesitat en els infants és una inversió de futur, perquè molts d’aquests nens acaben sent persones obeses quan són adults.

El ministre ha assegurat que aquesta mesura “no va contra ningú” i que l’únic que intenta és “seguir les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut“. També ha dit que la mesura es reclama “des de la societat civil”, i ha posat com exemple el fet que alguns supermercats “ja fan promoció d’uns hàbits més saludables” des de fa uns anys. “Cada cop més hi ha més consciència“, ha afegit.

La nova regulació que imposarà el govern espanyol afectarà la televisió, la ràdio, els mitjans impresos, el cinema, les webs, les aplicacions mòbils i les xarxes socials. Els productes que no podran dirigir les seves campanyes publicitàries a menors de setze anys són els següents: confiteria de xocolata i sucre, barretes energètiques, pastissos, galetes dolces, postres, cobertures dolces, sucs, begudes energètiques, gelats i altres productes de pastisseria.

Comentaris

    Famolenc Octubre 29, 2021 | 13:03
    Els valors nutricionals s'entendran més o menys bé (pels nens) depenent de qui els hi expliqui. La millor explicació, en qualsevol cas, no pot venir d'aquest ministre i, en general, de la "nutrició política". Aquest Garzón pontifica que els pares compren alló que els indica la publicitat. Doncs, a prohibir la publicitat, que tots som uns tanoques. Per cert, com és que el ministre d'universitats està tan grassonet? Podem aprofitar ara i aquí, per senyalar que la Colau també tirar endavant prohibicions gastronómiques; curiós, tenint en compte que ella és la primera que se les hauria d'aplicar, perquè el seu sobrepes és la pura obvietat.

Nou comentari