Xoc al govern espanyol pels presos polítics i els exiliats

Montero censura les paraules d'Iglesias sobre Puigdemont perquè "Espanya és una democràcia plena"

La portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha censurat aquest dimarts les manifestacions del vicepresident segon i líder de Podem, Pablo Iglesias, sobre el president a l’exili, Carles Puigdemont, a qui va definir com un exiliat i va equiparar amb els exiliats republicans en una entrevista a La Sexta. Preguntada per aquesta qüestió, Montero ha volgut “traslladar amb absoluta fermesa” que “Espanya és un estat social i de dret” i “una democràcia plena”. “Els exiliats republicans van lluitar per la legalitat vigent, i altres la trenquen”, ha assegurat referint-se a Carles Puigdemont.

Montero ha volgut recordar que el seu govern ha fet esforços per “recuperar des del primer dia la dignitat dels exiliats republicans” amb actuacions com l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco, la recuperació del Pazo de Meiras, o permetent que fills i néts d’exiliats poguessin assumir la nacionalitat espanyola. “Aquesta senya d’identitat és evident, i seguirem treballant en aquesta recuperació de la dignitat i record de les víctimes de la guerra civil i el franquisme”, ha conclòs.

Comentaris

    Lisa 20/01/2021 9:07 am
    Quan han de repetir tantes vegades que Espanya és una democràcia plena...es que no s'ho creuen ni ells...en tot cas serà plena de merda franquista!
      Davon 20/01/2021 12:50 pm
      Quan diuen que Espanya, es una democràcia plena, és un eufemisme per dir que és una democràcia plena de feixites.
      Magalí 20/01/2021 11:21 am
      Per a intentar mantenir els catalans dins d'Espanya, ja els hi està i els hi va bé aquesta "democràcia plena". No us n'adoneu ?
    Gerard 20/01/2021 7:41 am
    Que el PSOE és franquisme, ja es pot dir? Que Espanya, entesa com l'estat imperial dels castellans, és feixisme, supremacisme, lladronici i misèria, ja es pot dir?
    Ramon 19/01/2021 11:58 pm
    Hauríem de parlar de llengua i de demografia.
    Pepet de Vallmanya 19/01/2021 11:24 pm
    feixistes SUCIAlerus : Viuen de la mentida permanent des de fa décades !
    Ricard 19/01/2021 8:56 pm
    Parlem de castellans si us plau, no d'espanyols Els espanyols no existeixen des que els catalans hem deixat de voler-ho ser. La resta de nacionals de l'estat espanyol molt majoritàriament volen ser de facto castellans, bascos inclosos. Espanya se'ls en refot.
      Ramon 19/01/2021 10:33 pm
      Si diem que lluitem "contra Castella" correm el gravíssim perill que el Luis del Olmo ens digui que ell també.
        Ricard 19/01/2021 11:24 pm
        El punt de referència dels catalans som els catalans. Els demés no són el nostre problema.
          Ramon 19/01/2021 11:57 pm
          Els demés, diguem-ne espanyols, diguem-ne castellans, són només un dels nostres dos grans problemes. L'altre som nosaltres.
          17
          11
          Respon
            Ricard 20/01/2021 9:05 am
            D'acord. Però només alliberant-nos dels castellans, el nostre més gran problema, podrem identificar exactament la resta, i corregir-los.
            52
    Gaf 19/01/2021 8:54 pm
    Ni psc ni psoe a la Merda els partits españols a la Merda espanya catalunya independent
    Gerko 19/01/2021 8:04 pm
    Tot ho fan per la unitat d'Espanya, però, si fem una mica de memòria històrica i recerca, sabrem que des del 1587 al 1976 Espanya ha perdut motíssims territoris, en podeu fer una llista per anys, tots els règims que ha tingut Espanya ha perdut territoris, entre els quals dins de la península Ibèrica, Portugal, una part de Catalunya, el penyal de Gibraltar... De quina "unitat" ens parlen ? Els catalans fa molts anys que hauríem d'ésser un estat independent, per la qual cosa tenim pressa. Som-hi !
    114
    1
    Respon
      Ricard 19/01/2021 8:53 pm
      Estaria bé recordar els regals territorials fets per Castella per castigar Catalunya: Catalunya Nord, Menorca, Nàpols, Sicília i Sardenya, a més de la estratègia castellana de separació i d'enfrontament entre la resta dels països de la Confederacio que van quedar en mans castellaned. Encara no ho sabem? Tan rucs som que ja no recordem l'agressió desintegradora feta pels racistes castellans?
    Kelsen 19/01/2021 7:33 pm
    Democràcia? No ho sembla. Plena?.Si,pero de merda.
      Delfí Artós 19/01/2021 8:07 pm
      La democràcia ha d'ésser sempre sense adjectius sobrers, neta i transparent, altrament no ho és, és una altra cosa. Tenim memòria i el dictador Franco titllava el seu règim de "democracia organica" [sic].
    Llibertat presoners polítics i exiliats / Free political prisoners and exiles / Llibertat d'opinió i d'expressió. Article 19 de la declaració universal dels Drets humans 19/01/2021 6:43 pm
    Aquests mots cada dia tenen més vigència, fa poc amb la sentències Tamara Carrasco, de Lluís Puig, i el retorn sense càrrecs d'Adrià Carrasco, acusat de "delictes" tant greus com "terrorisme", "sedició" i "rebel·lió" però, de Bèlgica estant, els jutges espanyols no el varen "reclamar". Cada dia és més palesa de condició de presoners polítics. N'estem tips de l'estat espanyol. Quan des de l'unionisme espanyol us diguin que els presoners polítics no ho son i fan la brometa de mal gust de dir-ne "polítics empresonats" , envieu-los a pastar fang.
    Via fora els adormits 19/01/2021 6:33 pm
    Els estats son democràtics o no ho son. Quan des de l'estat espanyol ens han de recordar cada dos per tres que son una democràcia amb adjectius, ço és plena, homologable, super. la més antiga... cal arrufar el nas. Partim de l'origen de tot plegat, el 1978 començà una transició, recordeu que transició és passar d'un estat de coses a un altre, més o menys ràpidament, en aquest cas d'un règim política a un altre, bé, però som al 2021 i els espanyols encara han d'anar especificant que son una democràcia "plena", la qualcosa vol dir que la "transició" no ha finit, en porten 43 anys !!!!!!! Més anys del que va durar la dictadura de Franco1939/1978 !!!!! Si examinem la justícia, el T.O.P. va passar a "Audiencia Nacional"... sense canviar-ne la cúpula, dels militars no cal esmentar res; les oligarquies de Madrid poc que han canviat, els monopolis energètics se'ls van repartir i encara en patim conseqüències amb els preus...; el principal partit de dreta espanyol fou fundat el 1976 per 7 ex-ministre de Franco... Que n'ha d'esperar hom de tot plegat ? No us deixeu aixecar la camisa.
    Facilitar un referèndum, que la gent demanava i on tothom podia dir la seva no serà mai un delicte, però la supèrbia espanyola no ho pot pair. 19/01/2021 5:07 pm
    Els exiliats republicans se'n varen anar perquè quedar-se representava la presó o directament la vida, sigui que fossin polítics, soldats de l'exèrcit republicà, intel.lectuals o senzillament civils que fugien de la barbàrie franquista, sense aturar-se a pensar en la legalitat. Puigdemont i els altres exiliats se'n varen anar perquè quedar-se representava directament la presó (la vida, de manera explícita, afortunadament no) imposada pels hereus d'aquella barbàrie transformada en legal. Ara amb els còmplices del PSOE.