Alsina diu que l’independentisme està “en un punt mort”

La consellera d’Acció Exterior, Victòria Alsina, ha admès que l’independentisme està “en un punt mort” per “l’oposició” del president espanyol Pedro Sánchez a “negociar un referèndum”. En un debat organitzat per la Chatham House a Londres, Alsina ha lamentat aquest dimecres que Madrid no busqui una “solució política” a l’afer català amb un plebiscit, sinó que abordi el problema “a través de la justícia”.

Alsina ha recordat que no existeix un mecanisme de secessió a la constitució espanyola i que la independència s’ha de “negociar” amb el govern central. A més, ha denunciat que els drets “polítics i humans” no s’estan garantint en el cas català. “És un aspecte rellevant”, ha remarcat. Per la seva banda, el diputat de l’SNP Alyn Smith ha defensat que el referèndum torna a estar sobre la taula a Escòcia pel Brexit. Davant les reticències de Londres, Smith ha avisat que no buscaran un referèndum que no sigui vinculant.

Ara fa un mes, la consellera d’Acció Exterior va manifestar que és “naïf” pensar que la judicialització del Procés no “dificulta” la taula de diàleg entre la Generalitat i la Moncloa per solucionar el conflicte polític entre Catalunya i Espanya. En una entrevista als Matins de TV3, la cap del Departament va carregar contra l’Estat espanyol per perseguir judicialment l’independentisme català. No obstant, va opinar que “les recomanacions del Consell d’Europa són un bon document per posar sobre la taula de diàleg“.

Alsina va assegurar llavors, en plena polèmica per la petició de fiances del Tribunal de Comptes que l’estat espanyol intenta “provocar la mort civil” de les persones que persegueix. Així mateix, va assegurar que la judicialització de la política “és un tema greu” i va afirmar que hauria de formar part de les converses que mantenen el govern espanyol i català per solucionar el conflicte polític.

Comentaris

    ens heu traït Novembre 24, 2021 | 20:45
    Lindependentisme l'heu matat a cop de traicions al poble català. De punt mort, res. Però teniu un problema, polítics de femta. Som un poble per damunt de vosaltres i als vostre partits no els queda res per a desaparèixer. I si voleu alguna cosa, poseu-vos a la cua. Les paraules màgiques en aquests moments: ni oblit ni perdó.
    Gonzalo Novembre 24, 2021 | 20:54
    Lo que estáis es muertos. Sois una puta banda de "rambitos" de internet. Sólo sabéis lloriquear, quejaros de lo mala que es España, y eso sí, lo de poneros un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreais andapandanchia, lo hacéis de puta madre. Dais pena y lastima. Pero seguid asi. Los catalanes de bien nos reímos mucho de vosotros.
      Cucurull Novembre 24, 2021 | 23:56
      Buscate una vida gonzalo que estás amargado, supongo que por ser espanol
        Gonzalo Novembre 25, 2021 | 09:03
        Cucurull... Víctor cucurull?? El pseudohistoriador que no hace más que soltar sandeces y gilipolleces??
      Jaume l'altre Novembre 25, 2021 | 03:53
      Un altre bípede aneuronal.
      fuckin BOX Novembre 25, 2021 | 09:48
      Bon dia Gonzalgo hijo de algo.
        Gonzalo Novembre 25, 2021 | 11:54
        Gonzalo hijo de algo....ni Lope de Vega hubiese mejorado esa rima.
    Ha ha ha Novembre 24, 2021 | 21:25
    A sus ordenes mi general gonzalo que n'ets de fastigós, INÚTIL
      Gonzalo Novembre 24, 2021 | 21:53
      Y habla de inutilidad un laZinaZi...ver para creer. Cómo llevais la republikita de los 8 segundos, payasetes?
        Marc Novembre 25, 2021 | 03:58
        Nyordo
          Gonzalo Novembre 25, 2021 | 09:03
          laZinaZi
        Ha ha ha Novembre 25, 2021 | 08:03
        Sí, mi general gonzalo vostè és un animal de circ, només sap escriure merda nazi hitler, això és el que ets.
    Manel Novembre 24, 2021 | 23:38
    Qui ho havia de pensar que no s´acceptaria un referendum acordat, quina sorpresa més gran, pels rucs es clar. Però ERC no són rucs, el que són és escalfa cadires.
    CAT Novembre 24, 2021 | 23:55
    Les coses estan sempre en moviment i la independència segueix el seu curs, i serà inevitable.
    Català Novembre 25, 2021 | 06:19
    Benvolguda; cap governant accepte fer un referèndum que sap que perderà. I a la vostra frase hi podeu suprimir el "punt·" . L'independentisme és mort. De fàstic.
    Ara s:adona??? Novembre 25, 2021 | 07:26
    Que no sap aquesta il·luminada que l'independentisme el va matar un poc honorable batxiller foll gens preparat a l'octubre del 2017 quan va trigar setmanes a donar el resultat, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat?
      Ja Novembre 25, 2021 | 13:09
      I no t'oblidis dels covards traïdors que es van entregar a l'enemic.
    Jo Novembre 25, 2021 | 07:30
    Aquesta cap d'exteriors es corruptgent. Que no sap que la taula de diàleg per parlar de TOT la boicotejan i malparlen cada dia els corruptgents prUcessistes cap enlloc?
      Tela quina farsa Novembre 25, 2021 | 13:10
      Taula unicorn. Hahahaha
    Ricard Novembre 25, 2021 | 12:50
    Els seus electors els paguen perquè l'independentistme no sigui en punt mort. O espavilen o dimiteixin.
      Si noi, Novembre 25, 2021 | 18:05
      Ja ho saps que hem estat 10 anys prUcessant cap enlloc amb els corruptgents? Miss Catalunya, el batxiller foll i el pallasso Torra? Els hi donaràs 10 anys de marge també a ERC?