El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Twitter inclou Espanya en un experiment i extreu conclusions sobre Vox
  • CA

Twitter ha donat a conèixer els resultats d’un estudi en el qual ha inclòs set països i on indaga sobre l’impacte que el seu algoritme té en l’amplificació del missatge de partits polítics. La companyia nord-americana ha inclòs Espanya en l’estudi, que analitza les piulades de parlamentaris dels partits polítics majoritaris de set països. Segons l’informe, els resultats mostren una tendencia consistent i remarcarble i és que en sis dels set països estudiats, els partits majoritaris de la dreta gaudeixen d’una amplificació major del seu missatge gràcies a l’algoritme que no pas la que tenen els principals partits de l’esquerra.

La informació obtinguda durant l’estudi els ha permès dilucidar, segons asseguren, si els sistemes que fan servir per recomanar piulades als usuaris amplifica les ideologies radicals, tant d’esquerres com de dretes, per damunt de les corrents moderades. L’estudi ha servit per comprovar que en països on els partits d’extrema esquerra o extrema dreta tenen representació (Voxa a Espanya, Die Linke i AfD a Alemanya, LFI i RN a França) l’amplificació d’aquestes organitzat¡cions és “generalment més baixa que la dels partits moderats/centristes al mateix país”.

L’informe també ha inentat veure si la personalització del contingut del timeline que veuen els usuaris amplifica el missatge de les coalicions que governen o de l’oposició, i no ha trobat en aquest sentit un patró consistent comú a tots els països. Per exemple, al Regne Unit l’amplificació afavoreix els conservadors que estan al govern, mentre que a Canadà el missatge de l’opositor Conservative Party of Canada és més amplificat.

Les gràfiques de l’estudi de Twitter mostren que la xarxa social a Espanya amplifica els missatges —per odre de més a menys— de PSOE, PP i Unides Podem. En canvi, Vox no es beneficiaria de l’algoritme, segons apunta l’informe de la companyia nord-americana que s’ha difós. El contingut de Twitter que veu cada usuari és fruit d’un algoritme personaltizat que jerarquitza uns elements per damunt d’altres, fet que redueix la visibilitat d’altres opcions. El mateix informe reconeix el debat al voltant de la possibilitat que alguns partits polítics es beneficiïn més que d’altres de l’amplificació que permet l’algoritme.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a octubre 24, 2021 | 18:56
    JordiP octubre 24, 2021 | 18:56
    El contuberni fatxoïde universal antiespanya i pro-llegenda negra.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa