Tot just trez setmanes. Això és el que hauran gaudit del tercer grau els presos polítics de Lledoners. Segons ha informat el mateix Jordi Sànchez, a través del seu compte de Twitter, el règim de ‘semillibertat’ hauria quedat suspès després dels recursos del ministeri públic. Ha estat el jutge de Vigilància Penitenciària que s’ha repensat la decisió que en primera instància va prendre en no donar la suspensió cautelar que reclamava la fiscalia. La decisió afecta a tots els presos homes. Per la seva banda, Jordi Cuixart ja ha emès la seva primera reacció davant la decisió de revocació del tercer grau a través del seu twitter: “Ni penediments, ni tercer grau: des de l’exili, la presó o a peu de carrer mai deixarem de lluitar, mai. Sempre endavant!”

En la seva interlocutòria, el jutge de vigilància penitenciària 5 de Barcelona es mostra conforme amb la tesi del fiscal. Així considera que els condemnats no han fet “assumpció delictiva”. “Per això”, argumenta “no es pot acollir l’assumpció de fets i responsabilitats que realitza l’intern doncs, d’acord s’infereix dels informes de la Junta que suporten la resolució, tots els fets que s’assumeixen apareixen contextualitzats, minimitzats o justificats i la responsabilitat a la que fan referència està referida a una responsabilitat de tipus política (en funció del seu càrrec) o moral (en funció de les seves conviccions) però no entrelluca en ells un mínim d’assumpció de responsabilitat penal en el sentit d’haver trencat normes bàsiques de convivència”. Fins i tot, el jutge s’entrebanca amb la diferència entre aquesta assumpció i el “penediment”.

Un altre dels arguments del jutge és el poc de temps de pena complerta així com que tots els canvis de grau s’hagin fet de cop en tots els condemnats del judici. El magistrat rebutja la tesi del bon comportament perquè “el conjunt de variables positives informades de l’intern ja concorria en aquest en el moment de la comissió dels fets delictius, pel que no poden servir específicament per motivar la seva progressió de grau si no van acompanyades de la modificació positiva d’aquells factors directament relacionats amb l’activitat delictiva”.

La part de la interlocutòria sobre l’assumpció delictiva

Més informació aviat

Comentaris

    Juan Ripolles Març 09, 2021 | 11:44
    Tornen a suspendre el tercer grau als politics presos , sabien de sobres que el 1-O ba ser totalment il-legal, ara que no es queixin. Apa a la gabia !!
      Clara Març 09, 2021 | 13:44
      Al codi no hi constava tal delicte. informa`t una mica abans de fotre el ridícul.
    en fi Març 09, 2021 | 11:49
    españa el país més antidemocràtic de la història de la democràcia, torna a demostrar que el franquisme està molt viu, i que la justícia és a la carta
    jg Març 09, 2021 | 11:52
    los dejaron salir para las elecciones...
    Pajaritu Març 09, 2021 | 11:53
    Las sentencias se cumplen enteras. Ni oblit ni perdó. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    jg Març 09, 2021 | 11:54
    desde cuando llevan en la carcel estas criaturas? y cuanto les queda aun?
    Pere Lluis G. Març 09, 2021 | 12:01
    Ens treuen el 3er Grau. Ens ho acabem de comunicar. De nou ens tanquen a la presó. NO ens faran callar ni renunciar a seguir treballant per construir un país independent, plenament lliure, democràtic i pròsper. Seguim sense defallir. Llum als ulls i força al braç! ............ Ka maku ka bunik, numes falta que posseu musica a la lletra ! astic amusionat !! es mes tindreu tot el temps del mon per fer lletres i cansons , apa a dormir a la gabia !!!
      Esteve Març 09, 2021 | 12:41
      Ostres, de on han sortit tants imbecils
        Gonzalo Març 09, 2021 | 14:18
        Del coño de tu puta madre, laZi de mierda.
          Anònim Març 09, 2021 | 14:54
          Îhabla bien trozo de cabron de mierda.
            Gonzalo Març 09, 2021 | 16:29
            Tampoco hace falta que te pases tanto con esteban .... Jajajajajajajajajajaja!!!!!
          uno que vive en Tabarnia Març 10, 2021 | 10:09
          de on surten tants tarats? voleu creure que hi ha gent tan curteta que a pesar de haver anat a escola, crec, hagin surtit de aquest nivell tan baix? o varen fer campana durant tota la escolaritzacio? de totes maneres queda reflexat amb el que diuen, son el tipus de gent que encara tenen que baixar dels arbres, encara que els ximpances i goriles, els seus tocaios, estan mes avençats
    Doctor Strangelove Març 09, 2021 | 12:09
    Hotel Lledoners, digui!
    Deixalla ecspanyorda! Març 09, 2021 | 12:11
    Fent el pòtol sense màscara! A la vista de tothom, així es ecspanya. El es igual que els vegin fent el fatxa, i amb total impunitat... Fàstic de gent! Fàstic de país!
    És un botifler? Març 09, 2021 | 12:12
    Qui és aquest jutge de Vigilància Penitenciària? És un funcionari de la Generalitat? És un castellà enviat a Catalunya que se sent desplaçat? És un descendent de la immigració franquista? És un botifler? És un jutge que sap que així s'ascendeix? És un covard pilats que es renta les mans per no tenir embolics amb el Suprem? Qui és?
    Un català Març 09, 2021 | 12:13
    Vinga, cap a la trena tots de nou!!! a veure si els deixen tancats fins que acabin la condemna. Bona feina de la Fiscalia
      Esteve Març 09, 2021 | 12:40
      Unaltreimbecil
      Ricard Març 09, 2021 | 13:41
      "un catala", en tercer grau o no els nostres compatriotes estan complint la condemna, injusta. La revenja no sol ser una bona companya de la justícia. El fanatisme castellanista, tal com evidencien els tribunals independents, testimonien que a Castella no hi ha les condicions necessàries per ser justos. Gràcies per deixar-ho un cop més en evidència amb el teu comentari tan assossegat.
        Un català Març 09, 2021 | 15:06
        La sentència és justa, congruent i totalment encertada. Aquests delinqüents estan tancats per haver comès delictes greus. El problema que teniu els lazis és que respecteu la llei només quan us convé. Que els donin pel cul (mai millor dit) i que compleixin fins el darrer dia a la presó.
    rd Març 09, 2021 | 12:15
    pura maldat
    Carles Març 09, 2021 | 12:17
    En Cuixart un fanatic de manual
      Esteve Març 09, 2021 | 12:38
      Imbècil
      Clara Març 09, 2021 | 13:48
      Com Gandhi.
      Clara Març 09, 2021 | 13:49
      Com Gandhi
    Dr Sallop Març 09, 2021 | 12:19
    Perdó : POLITICS PRESOS .
    12
    14
    Respon
      Si noi, Març 09, 2021 | 13:55
      i l'emèrit fugit a una dictadura àrab, és putero i comisionista o comisionista i putero?
    jaume Març 09, 2021 | 12:22
    Ja sóm el 53 %
    no saben ni dissimular Març 09, 2021 | 12:31
    S'han esperat que es votés a Europa per no donar la imatge d'injustícia que els és habitual, com també es van esperar fa un mes a que acabessin les eleccions al Parlament. Ja els coneixem prou, Ñórdor és la mateixa porqueria franquista/feixista i anticatalana de sempre, i així portem 300 anys
      Ricard Març 09, 2021 | 13:34
      Em sap greu, però ja des dels Trastàmara Castella intenta o aconsegueix perjudicar els catalans.
    Delenda est Espanya Març 09, 2021 | 12:34
    Vinga ERC, aneu eixamplant la base, llepeu-li el cul al Sánchez una miqueta més.
    26
    13
    Respon
      Botifler de montesquiu Març 09, 2021 | 13:32
      ERC botiflers venuts, ahir vaig tenir prou que es Catalunya amb película de Federica Montseny, largo Caballero. Àneu a pastar fang, ERC LaPsoe Comunistes
      16
      13
      Respon
        Botifler d'Olot Març 09, 2021 | 13:52
        Per a mi, botifler venut és el que va suspendre la DUI en segons i va fugir.
    Ricard Març 09, 2021 | 12:46
    La histèria nacionalista dels racistes castellans aclapara els valors democràtics europeus. La UE dóna barra lliure als abusos de la majoria castellana. Cal felicitar al Club d'Estats d'Europa. Aquest és el premi a un dels territoris històricament més proeuropeus de la Unió. Un ciutadà europeu més, jo, que perd la confiança en el projecte europeu actual.
    Gonzalo Març 09, 2021 | 12:50
    A lamer barrotes, hijos de la gran puta!!!!
      Ganxò Març 09, 2021 | 13:14
      Company: Per lo menys la puta és gran. No mala com ho pots ser-ho tu
      Ricard Març 09, 2021 | 13:32
      Lamento la forma però aplaudeixo la franquesa dels racistes castellans.
        Gonzalo Març 09, 2021 | 14:10
        Y yo os agradezco que llevéis el laZito amarillo en la solapa. Es más fácil distinguir a los retrasados mentales del resto de catalanes que no son separatistas de mierda. Gracias!!!!
          Ciutadà Març 09, 2021 | 15:19
          Ve be que alguns es defineixen com fas tu Gonzalo, aixi ja sabem lo democrates que sou I la bona educacio que gasteu. Els insults surten de cervells aculturats i amb un deficit clar de conexions neuronals actives. Segueix així, ens ho passem be llegint la teva acurada prosa i a més ens fa reafirmar en les nostres aspiracions.
          Si els rucs volessin a Espanya no es veuria el sol Març 09, 2021 | 16:14
          Tu no ets català Gonçal, només ets un espanyol. T'acompanyo al sentiment, deu ser fotut estar subdesenvolupat cultural i econòmicament i saber-ho, haver de fer sempre el gallet sabent que ets una mitja merda. Ja sé que els espanyols fa segles que ho feu, però deu ser dur... Us han dit al frenopàtic si hi ha algun tractament pal·liatiu? Cura ja sé que no, però alguna cosa per fer-vos la trista vida més suportable.
    vendetta Març 09, 2021 | 12:59
    ano escanya et ptregunto aixo es la taula de negacions no??? akets son els fruits de baixarte els pantalons no??? es per un amig
    Ganxò Març 09, 2021 | 13:16
    Company: Per lo menys la puta és gran. No mala com ho pots ser-ho tu
    jajajajaja Març 09, 2021 | 13:47
    jajajajajajajajajajajajajajaja
      Hombre, Tecol. Hideputa baena, tu por aquí, como siempre Març 09, 2021 | 14:35
      Yo zoy apañó, apañó, apañó Yo zoy apañó, apañó, apañó
    Un Març 09, 2021 | 13:51
    Malalts del poder. Paraules, paraules però cap gestió i molt menys gens de democràcia. No han fet res il·legal.
    Clara Març 09, 2021 | 13:52
    Com Gandhi
    Pau Març 09, 2021 | 14:10
    Quico,aunque te joda POLÍTICOS PRESOS,como cualquier otro que cometa un delito.
    4145
    10
    Respon
      Si noi, ja ho hem vist: Març 09, 2021 | 17:35
      Com l'emèrit putero? Com Rajoi i la caixa B? Com Casado i el seu master? Com Mr. X dels GAL? ...
        Pau Març 09, 2021 | 23:59
        De acuerdo,mira en casa también.
    Espanya no és una democràcia Març 09, 2021 | 14:21
    Jutges prevaricadors que actuen sense cap professionalitat. Una colla de xoriços.
    joandomenec Març 09, 2021 | 14:28
    I després de saber-se la notícia Romeva diu que "no ens alçarem de la taula". De la taula de negociació? Com no s'alçarà de la taula, si encara no t'has assegut? Si no hi ha taula ni pots seure ni alçar-te. Estan bojos aquests personatges d'ERC? Potser els han aplicat algun tractament a la presó?
      Iluminans Domenec Corruptgent Març 09, 2021 | 17:32
      Com penses solucionar la situació si no és parlant? Tornant a declarà la DUI per suspendre-la en segons i fugir?
        uno que vive en Tabarnia Març 10, 2021 | 10:01
        hi ha algun catolic practicant a la preso que pot surtir com cristo, clavat a la creu, be aixo es el que ell pensa, acavar com un martir per guanyar vots
    No veig on és el problema Març 09, 2021 | 14:34
    No tenen família, aquesta turba de jutges i fiscals? Com si al món no hi haguessin albano-kosovars a l'atur...
      Gonzalo Març 09, 2021 | 15:08
      Vaya, vaya, vaya... Amenazando a jueces....... Eso si que es punible, señor moderador de "el món"..... Captura de pantalla enviada a mossos y guardia civil.... Ya recibiréis la orden de identificar a este asesino en potencia.
    Ciutadà Març 09, 2021 | 15:20
    Ve be que alguns es defineixen com fas tu Gonzalo, aixi ja sabem lo democrates que sou I la bona educacio que gasteu. Els insults surten de cervells aculturats i amb un deficit clar de conexions neuronals actives. Segueix així, ens ho passem be llegint la teva acurada prosa i a més ens fa reafirmar en les nostres aspiracions.
      Manel Març 09, 2021 | 15:39
      Tú que lees solo los insultos de Gonzalo,se ve que los mensajes del independentismo no los lees,pues como pareces una persona culta,lee también los de los tuyos que no tienen desperdicio.
      26
      24
      Respon
        Ciutadà Març 09, 2021 | 18:40
        Però no em diràs que els del Gonzalo no tenem desperdici, em fan riure molt. Merci per l'apelatiu de culte.
      Gonzalo Març 09, 2021 | 16:25
      Me paso por el forro de los cojones tus gilipolleces, laZi de mierda. Y ahora, haz como te que caes, y me la comes, pedazo de indigente mental.
    Luna Barceló Març 09, 2021 | 15:35
    Quina sort que tenim les persones educades ja que tenim clares les nostres decisions, els nostres pensaments, la nostra cultura... i defemsem amb serenitat tot allò que volem per als nostres conciutadans i a més desitjem que als que no opinen igual que nosatres els vagi bé. Hi ha moltes propostes pels que opinen diferent, poden marxar (su España es grande) com varen fer algunes empreses, poden quedar sense necessitat de llegir i/o mirar tot el que fem en català guardant la compostura i sobretot anar a escola a aprendre de lletra.
    Torna la normalitat Març 09, 2021 | 16:57
    No la nova normalitat de Capella i Cia. La normalitat pota negra.
    Pau Març 09, 2021 | 16:58
    Luna lunera, tú me vas a decir dónde tengo que vivir y lo que tengo que hablar o leer,esa es tu idea de democracia y libertad.
    35
    25
    Respon
    Ton Març 09, 2021 | 18:22
    I li diuent democràcia plena. Jeje. Això si, plena de merda.
    Elisenda Març 09, 2021 | 21:11
    Pobre Turull. No ho suportarà. Està mentalment molt dèbil. Si us plau que el deixen sortir em fa patir molt.
    Pau Març 10, 2021 | 00:00
    De acuerdo,mira en casa también.