Tomben els recursos de Sànchez, Turull i Rull contra l’anul·lació del tercer grau

Dóna la raó al ministeri públic

El magistrat del jutjat de vigilància 5 de Barcelona ha desestimat els recursos interposat per Jordi Sànchez, Jordi Turull i Josep Rull contra la interlocutòria del jutjat del passat 9 de març que estimava el recurs del Fiscal contra la resolució de la Secretaria de mesures penals que acordava la progressió al tercer grau dels interns condemnats pel procés.

El jutge manté el criteri de la seva primera decisió i és que “no pot acordar-se la progressió a un règim obert quan encara
s’aprecien dèficits nuclears en l’intern com és la manca d’assumpció delictiva”. En aquest sentit, el magistrat insisteix que la revocació del tercer grau “no és una nova condemna sinó que és complir la pena imposada”. “No es tracta de castigar la ideologia de cap dels condemnats, sinó castigar per la comissió d’un fet descrit en el Codi penal com a delicte”, insisteix els jutge. En aquest sentit, remarquen que els interns no reconeixen “l’activitat delictiva sinó que la minimitza, justifica i / o contextualitza, aspectes que han de seguir sent tractats des del Centre penitenciari a través del règim ordinari”.

La resolució remarca que els presos polítics no han mostrat una “assumpció delictiva”. Un retret del seu lletrat perquè considera que reclama als seus defensats un “penediment”. El magistrat replica que en la decisió de revocar el tercer grau “no es valora si hi ha penediment delictiu sinó si hi ha consciència de la comissió delictiva, categoria substancialment diversa”. “En definitiva, tal i com va expressar aquest jutjat, no hi ha hagut prou evolució a l’intern justificativa de la progressió acordada per l’Administració” conclou la resolució.

Comentaris

    Luna Barceló 15/04/2021 9:59 am
    És molt trist veure com la justícia és totalment injusta! Volen que persones que no han fet res admetin la seva culpa i que es declarin penedits... de que? Això no ho fan amb altres persones que si han estat corruptes, estafadors, assassins, traficants i venedors de drogues, usurpadors d'identitats, agressions a dones i infants... Crec que els jutjats de vigilància si castiguen les ideologies d'uns quants, com ara tot el que fa referència a catalans i catalanes que només cerquen poder comandar la seva terra i les seves institucions.
    Asil 15/04/2021 9:22 am
    Només un país malalt, que cada vegada que algún representant surt a fer propaganda de la gran democràcia que tenim, se'ls pixen..per allò de "dime de que presumes y te diré de que careces", pot tenir aquesta sed de venjança, i mentre delinqüents estàn fent lleis i aplicant-les a la seva conveniència, bona gent ha d'estar a l'exili o a la presó...un dia pagaran, perquè a cada porc li arriba el seu Sr Martí!
    Como bien dice otro comentarista: NI OLVIDO, NI PERDÓN. 14/04/2021 6:27 pm
    Que se pudran en la cárcel, sólo son unos miserables golpistas ; ninguna democrácia mundial moverá un sólo dedo por ellos.
    4312
    547
    Respon
      Duna 15/04/2021 9:16 am
      Tu debes ser el nomeacuerdo o el Gonzalito, tanto odio, solo puede ser de un enfermo mental...
      34
      13
      Respon
      Lisa 15/04/2021 9:04 am
      Que? No has dormit, aparentant tota la nit el m'agrada al teu comentari de capullo? s'ha de ser desgraciat!!
      74
      27
      Respon
      Al miserable 15/04/2021 9:03 am
      Ets una merda de ñordo, ademès de un miserable fdlgp, així et pudreixis!!
      84
      40
      Respon
      Quim 14/04/2021 8:57 pm
      Espanyol oi, les meves condolències.
      47
      22
      Respon
    JordiP 14/04/2021 6:23 pm
    I si no fos per aquesta raó (força imaginativa, per cert) haurien brandat el fet de que fumen tabac negre, o bé que van oca missa, ves a saber. Res, que apliquen la llei i, quan la llei no els quadra, apliquen el raonament cargolat i abusiu.
    30
    12
    Respon
    Doctor Strangelove 14/04/2021 6:06 pm
    A mi em falta l'ínclit Cucurull, us ho imagineu: Rull, Turull i Cucurull, el trio la la la! Doc.
    20
    54
    Respon
      al Strangelove 15/04/2021 9:06 am
      Ets un tros de soca!! A tú el que et falta són unes quantes neurones!!
      JordiP 14/04/2021 6:24 pm
      Tontet.
        Doctor Strangelove 14/04/2021 11:15 pm
        Tontet, però ja som a semis! Doc.
    LLARENA dPENA 14/04/2021 4:41 pm
    No pot ser. Dificil de creure amb una justicia escanyola tan, tan justa i amb una separació de poder estatal de les més gran del mon ¡¡¡ No serà un error de transcripció ? Ningú ens ho hauriem imaginat que aixó podes passar mai, ?.
    58
    13
    Respon
    Es lo que tiene ir de farol 14/04/2021 4:36 pm
    Estos se creian que yendo de farol se iban a ir de rositas. Pues es lo que hay, al trullo...
    78
    107
    Respon
    Ferran 14/04/2021 4:11 pm
    Última actuación de los sodomitas de la jujujudicatura
    La Tribu 14/04/2021 3:23 pm
    La Borràs, al fons de la fotom que fa? Amanya contractes?
    82
    105
    Respon
    Català 14/04/2021 3:02 pm
    I doncs, què esperàveu?
    Català 14/04/2021 3:02 pm
    I doncs, què esperàveu?
    Ramon 14/04/2021 2:14 pm
    Jo ja sabeu que estic més per esperar a fer eleccions... però també seria divertit forçar-les ara només per veure si els sociates tornarien a donar el tercer grau i a prometre la immediatesa de la taula tot en campanya. En són ben capaços. Tornar a sabotejar el vot exterior, això, segur. I mobilitzar-ne el tavernari, també. L'habitual utilització partidista de les "enquestes" del CIS tornaria a ser-hi, òbviament. Però aquesta vegada no podrien tornar a deixar Junts per Catalunya sense drets electorals. Aquesta marranada concreta, aquesta no la podrien fer.
    Luisnomeacuerdo 14/04/2021 2:14 pm
    Al trullo con ellos, ni olvido ni perdón con los fascistas independentistas golpistas. Un par de años más compartiendo la ducha y seréis tiernos borreguetes y nadie se acordará de vosotros.
    55
    162
    Respon
      Al nomeacuerdo 15/04/2021 9:11 am
      Ets un tros de desgraciat! A tú si que no et recordarà ningú! al menys bé, ara la merda que vomita el teu cervell, un dia te la menjaràs amb patates...foraster de merda
      Quim 14/04/2021 8:58 pm
      Luis ets un imbècil això si molt imbècil i molt espanyol.
      16
      11
      Respon
      Mikelet 14/04/2021 8:51 pm
      PARA GONZALO/LUISNOMEACUERDO Entiendo que puedas ser anti indepe, ya que cada uno es anti lo que le da la gana, pero es que tus comentarios destilan un odio tan profundo, que me hace pensar que tienes algún tipo de desajuste mental. No es normal que una persona, digamos que mentalmente sana, haga estos comentarios con este odio tan exacerbado. Debe ser muy difícil vivir con tanto odio, por eso te aconsejo que te pongas en manos de un profesional. Serás mâs feliz.
      34
      22
      Respon
        Jo 15/04/2021 9:15 am
        Aquest Luis, que deu ser també el Gonzalo, està malalt, només cap l'esperança de que un dia es mossegui la llengua i s'envereni..