El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Sánchez lamenta que la UE rebutgi anar “més enllà” per fer front a la crisi energètica
  • CA

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha lamentat que la Unió Europea no hagi anat “més enllà” per fer front a l’augment del preu de l’energia. En la roda de premsa posterior a la reunió amb la resta de líders europeus a Brussel·les, Sánchez ha celebrat que els vint-i-set s’estiguin “posant en marxa línies de treball” per fer front a la crisi energètica perquè és un “avenç”, però ha lamentat que el “ritme” a Brussel·les és “diferent”.

La UE no ha acordat cap mesura concreta en aquesta cimera sobre la crisi energètica malgrat haver-ne debatut durant cinc hores. Els líders s’han limitat a demanar Brussel·les analitzar “alguns comportaments” dels mercats de gas i elèctric, així com l’especulació en el sistema de comerç de CO2. “Som 27 i els temps són diferents”, ha dit Sánchez tot defensant que hi ha països que “no tenen tan clar” que s’hagi “d’actuar” en el mercat elèctric. Els líders europeus tornaran a debatre sobre l’augment del preu de ‘energia en la cimera del desembre.

Tot això, en el mateix dia que s’ha conegut que l’electricitat ha desbancat la banda ampla fixa com a servei pitjor valorat per les llars espanyoles durant el segon trimestre del 2021, abans dels canvis normatius en la factura i de l’increment continuat del preu, segons l’últim ‘Panell de Llars’ de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). L’enquesta, feta a 4.963 llars i 9.006 individus entre abril i juny, mostra que el 15,3% de les famílies van manifestar estar poc o gens satisfetes amb la llum, en comparació amb el 12,2% en el mateix període de 2020.

La valoració va millorar lleugerament en el cas de la banda ampla i la telefonia fixa, on les llars descontentes van ser un 13% i un 12,2% respectivament, mentre que el 2020 van representar un 14,5% i 12,7%.Els serveis de telecomunicacions mòbils van ser els que van ostentar millors valoracions dels usuaris, amb un percentatge de consumidors insatisfets que va rondar el 9%.

Com ja ha passat en altres onades, les dades indiquen que el motiu principal d’insatisfacció de les llars amb els serveis va ser el preu elevat, sobretot en el cas dels serveis de llum i gas. El cost va ser la raó que van argumentar el 90% de les famílies insatisfetes amb el servei elèctric, i el 84,4% de les llars descontentes amb el servei de gas.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: joandomenec a octubre 22, 2021 | 18:47
    joandomenec octubre 22, 2021 | 18:47
    Com sempre el "pedigüeño" vol espoliar Europa. No saben fer una altra cosa.

Respon a joandomenec Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa