Sabrià insta JxCat a fer una proposta si no creu en la taula de diàleg

Admet que les converses van millor amb la CUP

El president d’ERC al Parlament, Sergi Sabrià, ha instat JxCat a fer una proposta alternativa si no creu en la taula de diàleg però ha afegit que no pot ser “una independència que duri 8 segons”. En una entrevista a ‘Ràdio 4 i La 2’, Sabrià ha dit que les converses van millor amb la CUP que amb JxCat, amb qui només s’ha parlat del full de ruta de l’independentisme. En aquest sentit, Sabrià vol parlar amb Junts també sobre rescat social i pla de reconstrucció, com ho estan fent amb els anticapitalistes. “No podem esperar a ser una república perquè el país se’ns està desfent a les mans”, ha argumentat, a més de descartar ser conseller en la pròxima legislatura. 

Sabrià s’ha mostrat content sobre com estan anant les negociacions amb la CUP i ha afegit que li agradaria que davant la “victòria espectacular de l’independentisme d’esquerres” els anticapitalistes assumissin més responsabilitats i s’impliquessin en la governabilitat. Ha diferenciat també les converses amb la CUP de les que mantenen amb JxCat. Segons ha explicat, el partit de Carles Puigdemont de moment només es vol centrar en parlar sobre el full de ruta de l’independentsime. “Artadi diu que és molt important pactar un full de ruta, però tenim ganes de parlar de la resta”, ha dit Sabrià.

Comentaris

    Tripartit no, gràcies 02/03/2021 9:22 pm
    El senyor Sabrià coneix perfectament la proposta alternativa de JUNTS a la taula de rendició incondicional del PPSOEVOC'S, alternativa que consisteix en potenciar la organització de l'independentisme al voltant del Consell per a la República que ERC saboteja des del primer dia. L'objectiu d'ERC és situar-se en la posició que va tenir CiU durant tants anys, gestionar una autonomia cada cop més raquítica i fer-se valer a Madrid quan el "gobierno" de torn els necessiti
    Ramon 02/03/2021 9:10 pm
    "La independència ja no és el primer objectiu dels independentistes". Parla per tu, miserable! Parla per ERC, traïdor!
    25
    34
    Respon
    Ramon 02/03/2021 9:09 pm
    "Victòria de l'independentisme d'esquerres". Serà miserable! Digueu-me una independència que s'hagi aconseguit amb sectarismes així de vomitius i damnosos. La independència és una causa nacional. I per tant no coneix de dretes o esquerres.
    26
    23
    Respon
    fat boy 02/03/2021 8:58 pm
    Ja t'enviaran la contesta a Lledoners. Perque ja saps que els teus amics espanyols ja et tenen preparada la suite, oi?.
    16
    21
    Respon
      Baldiret 03/03/2021 6:10 am
      Cal decidir, Independents o botiflers? Aquesta discriminació entre el fals dilema esquerra-dreta es sencillament indecent
    JUNQUERAS per l'extermini dels catalans 02/03/2021 8:22 pm
    erc com sempre fent montilles , comunistes o crimnals del Gal com el Maragal. Realment aixo no es un partit sino una secta pel GENOCIDI DELS CATALANS.
    ERC.CUP, miseria i rates 02/03/2021 8:19 pm
    CUP I ERC la mateixa cosa, merda venezolana, per la miseria absoluta dels catalans. Junqueras el Maduro gruixut que ens repartirà pa sec, EL MOLT MISERABLE COMUNISTA I TARAT
      Ramon 02/03/2021 9:04 pm
      El pa sec, a la Veneçuela chavista, es ven a botigues de luxe.
    Ton 02/03/2021 6:39 pm
    Sabrià cada dia fots més fàstic, ets un simple llepamerdes del Gobierno Español i vols donar lliçons.
    Ramon 02/03/2021 6:25 pm
    No tirar endavant podria ser una posició defensable i qui sap si fins i tot encertada. Però no en boca d'ERC. En boca d'ERC és indecència i traïció.
    29
    52
    Respon
    Ramon 02/03/2021 5:58 pm
    Els resultats els van ser diabòlics. I si hi afegim el pacte que els vam arrencar de no sumar en cap cas amb els sociates, la pitjor combinació possible. Ara no poden fer ni el tripartit que volia la màfia calabresa, ni el tripartit que volia la màfia sociata. Ara el desgast serà per ells... i sense haver aconseguit l'enfonsament de l'espai convergent (que de fet els ha augmentat l'avantatge del 2017). ERC, faci el que faci, pringa. No em direu que no és bonic!
    19
    10
    Respon
    Guillem. 02/03/2021 5:57 pm
    Quina taula de diàleg?
    Ramon 02/03/2021 5:54 pm
    Atenció: la màfia calabresa ja ha tret el Gimp de la capsa. Hi tenien el tarat desat des de les eleccions i només l'obrien per embocar-li el pinso. Doncs ja tornem a tenir-lo aquí, amb més bromera que mai als morros. Senyal inequívoc que la màfia calabresa ja se n'adona de la situació sense sortida possible en la que es troben.
    Ramon 02/03/2021 5:26 pm
    Els tenim ben agafats per l'entrecuix. Tan bé que estaven escudant-se en haver quedat algun escó per sota! Els sabatots d'ERC ja comencen a adonar-se que estan sense cap sortida.
    17
    24
    Respon
    Robert 02/03/2021 3:03 pm
    Cebrià la proposta té l'han dit mil vegades. CONFRONTACIÓ. Passa que tu i el teu partit sou sords i cagats i per això la fiscalia i el gobierno se us pixen a sobre!
    79
    103
    Respon
      Corruptgent, tens masses fums! 02/03/2021 4:23 pm
      No ha guanyat JxSou, ha guanyat ERC. Preguntali a les CUP a qui donaran suport...
      60
      41
      Respon
        baldiret 02/03/2021 6:43 pm
        Vist així el que guanyat es el PSC
          pel borderline baldiret 02/03/2021 7:07 pm
          A les eleccions es guayan escons, no vots.
            Ramon 02/03/2021 9:11 pm
            A empat a escons, es desempata per vots i per tant, per segona vegada consecutiva, ha quedat en primer lloc un partit sucursalista per culpa d'ERC. ERC no ha fet cap independentista nou. ERC no ha eixamplat la base independentista ni un puto cagarro. L'ha reduït i sobretot l'ha podrit.
            9
            24
    odisea 02/03/2021 12:51 pm
    Con ERC.y la CUP,nunca seremos independientes,ellos prefieren a los del 155,como los comuns.
    77
    36
    Respon
    Primer s'agafa força amb la voluntat d'anar units 02/03/2021 12:38 pm
    Desprès es formula una estratègia comuna (o full de ruta com està de moda dir) sense explicar-la a l'enemic, i amb la força i la estratègia es va a una taula a NEGOCIAR, no a dialogar i prendre cafè. I no es negocia que si dretes que si esquerres, es negocia per obtenir l'objectiu comú. Les independències no son ni d'esquerres ni de dretes, ho poden ser els governs dels països independents. Els electors de ERC no es mereixen que els poseu en contra dels electors de Junts, i viceversa. Sabrià, ves al l'oculista a que et reguli la vista.
    88
    36
    Respon
    Angelblau 02/03/2021 12:06 pm
    Tampoc tinc gaire clar que la CuP i Junts tinguin que arribar a algun acord amb aquest de ER. Els traidors son sempre traïdors
    119
    56
    Respon
      ange bleu 02/03/2021 1:05 pm
      Mon Dieu, que dites-vous de traîtres, vous voulez dire le Puigdemont vrai ?
      50
      24
      Respon
        Baldiret 02/03/2021 6:23 pm
        Un boca moll amb aquel rictus tant dels fatxes deL PP El somriure sardonic. La discreció no es el seu fort. Calla, no facis maror.
      Si noi, 02/03/2021 12:28 pm
      traïdor com el que va suspendre la dui en segons i va fugir? o com el pallasso que va renunciar a la taula per parlar de tot?
      146
      190
      Respon
    GROC 02/03/2021 12:05 pm
    M'agrada que JxC sempre ,sempre teniu raó .Una bona herencia de C.D.C. Ara ERC ja no es el germanet petit i simpàtic
    71
    19
    Respon
    Dr Sallop 02/03/2021 12:03 pm
    Taula de dialeg : Si, pero d,acord am el marc Constitucional Espanyol, ja que un dialeg bilateral, Espanya nomes ho pot fer am el Vascos i Navarros.
    Angelblau 02/03/2021 12:02 pm
    Continuo pensant que aquest de ER no son pas de fiar.
    257
    161
    Respon
      ange bleu 02/03/2021 1:08 pm
      De confiance était le Puigdemont qui est parti caché !
      56
      30
      Respon
      Si noi, 02/03/2021 12:30 pm
      tant de fiar com el que va suspendre la dui en segons i va fugir deixant-ho tot empananegat?
      122
      94
      Respon
    Cge 02/03/2021 12:01 pm
    aquestas xeleries no ajuden a formar govern. a cas es el que voleu Sebrià?
    72
    51
    Respon
    JordiP 02/03/2021 11:43 am
    Sabría: tú saps que vosaltres vau ser els que us vau escagarrinar a l'hora ela DUI. Trobo que brandar els 8 segos és una mica cínic, oi? Proposar alternativa? Que no creuen en la taula de diàleg? Que no recordes les propostes de JxCat de fa un any per a aquesta taula? Que, per cert, només va ser capaç de celebrar UNA reunió. I la principal proposta de JxCat va ser (i encara ho és) rebutjada de pla pels elements estatals. Que noomés heu parlat del full de ruta de l'independentisme? És obvi, no? En principi, tots els altres temes són susceptibles d'acord quasi immediat. Com és que no heu pogut establir bases per a un acord sobre el full de ruta? Qui és renuent? És que teniu problemes per a pactar sobre el full de ruta en un pim-pam? O potser és que no voleu parlar del tema? Sigeum seriosos, Sabrià. Em penso que sou massa gent a parlar i cada un diu el que li dona la gana. Seieu, parleu i pacteu. Prou xerrameca i més arriscar. Es necssiten pactes per al dia a dia, sí, però no a canvi d'oblidar els tres objectius principals i fundamentals per al futur de Catalunya. Esteu criminalitzant allò pel que 2 milions i escaig de catalans van exposar la cara. A alguns els hi van trencar i a d'altres els van ficar a la trena o van haver s'exiiiar-se. Siguem seriosos i conseqúents, Sabrià.
    164
    232
    Respon
    Doctor Strangelove 02/03/2021 11:29 am
    Junts pel Sou només sap fer-ne una de proposta, continuar cobrant sense fotre ni brot! Sort en tenen de les tietes, els vells i els tractorians. Doc
    fins la soca 02/03/2021 11:19 am
    Si tu creus amb la taula de diàleg, fest-ho mirar
    109
    96
    Respon
      Si noi, 02/03/2021 12:32 pm
      iluminans, tens res a oferir millor que seure i parlar? fer un altre costellada sense cap efecte potser?
      112
      50
      Respon
        fat boy 02/03/2021 9:01 pm
        Que tal declarar una guerra economica contra Espanya i torpedinar totes les iniciatives del gobierno del altiplano siguin quines siguin?.
    Avia 02/03/2021 11:19 am
    I vosaltres hi creieu? ERC I CUP?
    102
    37
    Respon
    Pere de la Vila Reial 02/03/2021 11:16 am
    Puntualitzacions.- (només referides a partits catalans) 1.- No hi pot haver govern sense Junts. No fan falta les gesticulacions d'ERC. 2.- La victòria de l'esquerra no ha estat "espectacular", ni amb la CUP: 42 escons vs Junts, que reprsenten tan l'independentisme com ERC: 65 escons (si són més o menys d'esquerres tan li fot: el senyor Jordi Sánchez i altres a Junts són tan d'esquerres, o més, que els del "triomf espectacular", i igualment estimen al país). 3.- El país no se'ns desfà a les mans, cal no se covard i cridar que el país ens l'estan desfent els que seuen a l'altre costat de la "taula de diàleg", els que es querellen contra el Sr. Torrent. Una mica de respecte a l'electorat
    109
    136
    Respon
      Si noi, 02/03/2021 4:28 pm
      resulta que que l'electorat que ha guanyat ha estat ERC, s'han canviat les tornes.
    TSSO 02/03/2021 10:43 am
    De què vols parlar sinó del full de ruta? Que no veus que qualsevol llei te la portaran al constitucional i te la tombaran?
    76
    15
    Respon
    Raül 02/03/2021 10:34 am
    Amb lo macos que estaven tots calladets i negociant sense retrets públics ve aquest i fa el Sabrià.
    48
    37
    Respon