Rovira: “Demanar que s’escurci el termini de la taula de negociació afebleix la posició catalana”

La secretària general d'ERC diu que els socis de Govern han de debatre "profundament"

La secretària general d’ERC, Marta Rovira, considera que demanar que s’escurci el termini de dos anys de la taula de diàleg “afebleix” la posició de Catalunya en la negociació. En una entrevista a l’Ara, ha respost d’aquesta manera les declaracions de la vicepresidenta de Junts, Elsa Artadi, que ha posat en dubte els 2 anys tenint en compte “l’enduriment de posicions” del govern espanyol. “No hem de fer declaracions d’aquestes característiques perquè ens afebleixen, perquè demostrem complexos“, ha afegit. Segons Rovira, els dos socis de Govern han de debatre “profundament” i superar qüestions de confiança, si n’hi ha.

Rovira ha defensat que els representants catalans han d’anar a la taula del diàleg “sense complexos” i “anar-hi fort“. I ha reivindicat la posició “de molta fortalesa” de la part catalana ja que, segons ha dit, representa un gran consens de la societat: que és un conflicte polític i que s’ha de resoldre amb un referèndum. La dirigent d’ERC a l’exili creu que en tot procés de negociació les primeres trobades són per parlar de les garanties del procés i ha afegit que s’haurà de veure si això és possible de cara al mes de setembre, quan comencin les reunions. 

Soc la primera escèptica. Senzillament el que hem de fer amb els socis de govern és posar-nos d’acord i debatre profundament. Si aquesta és una qüestió de confiança entre nosaltres, l’hem de poder superar”, ha afegit davant l’actitud de Junts. Rovira coincideix amb l’exconseller empresonat Jordi Turull que “ja es veurà si d’aquí dos o tres mesos això és una via de negociació del conflicte polític”. Si no ho és, segons Rovira, l’independentisme s’haurà de posar d’acord sobre què fa, com s’aixeca de la taula i quin guany de legitimitat ha donat la taula de diàleg.

Preguntada per si caldrà esperar dos anys per veure els resultats del diàleg amb el govern espanyol, Rovira ha respost que dependrà de l’itinerari de la taula i de com s’hi assegui l’executiu de Pedro Sánchez. “Posem-nos-hi, som-hi, anem-hi, fem-los assumir l’acord inicial d’aquesta mesa, que és potent i és molt bo, que és que tindrem llibertat nosaltres per defensar l’amnistia i l’autodeterminació. I a partir d’aquí ja es veurà“, ha defensat. 

Pel que fa a la relació entre ERC i Junts, Rovira ha fet una crida a “parlar molt més“. I s’ha mostrat optimista ja que, segons ha dit, la sortida dels presos de la presó serà un “revulsiu” que permetrà teixir ponts i confiances. Sobre els pressupostos de l’Estat de l’any que ve, Rovira ha dit que “no pot ser que s’interpel·li ERC a tenir posicions comunes i alhora es desgasti els republicans perquè es quedin sols intentant tenir una millors pressupostos per a Catalunya”.

Finalment, segons Rovira, les persones exiliades han d’esperar que el Tribunal de Drets Humans d’Estrasburg es pronunciï. I creu que serà llavors quan es podrà veure quines possibilitats hi ha per tornar a Catalunya. De moment, ho veu “clarament impossible”.

Comentaris

    Tomppa 28/07/2021 9:00 am
    500 anys més ... unionistes disfressats ... no teniu ni idea ... no sabeu que els espanyols són fanántics i van a guerra civil abans de donar ni aigua als catalans ...
      Ricard 28/07/2021 11:58 am
      Exacte.
      Carles 28/07/2021 1:23 pm
      Tot el partit segueix fil per randa les opinions del "Mossèn"! Quina desgràcia!!!
        Joan 28/07/2021 4:23 pm
        Tot el partit segueix fil per randa les opinions del "Batxiller foll"! Quina desgràcia!!!
    miquel puigpelat 28/07/2021 9:10 am
    No afableix res. Senzillament és no allargar més una situació que ens porta a un atzucac. Ens estan perseguint, massacrant, arruïnant, destrossant la vida i nosaltres donant més temps perquè pensin més maneres de fer-nos mal. Ja n'hi ha prou!!!!
      Atzucac? 28/07/2021 4:26 pm
      Costarà superar al batxiller foll que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. 10 anys manan els corruptgents només han servit per prUcessar cap enlloc i anar cobrant. Els hi donaràs 10 anys als que només arribar, el primer mes ja han aconseguit alliberar els presos polítics i reactivar la taula de diàleg que Artadi vol rebentar sense oferir res millor?
    bs 28/07/2021 10:29 am
    qui es aquesta de la foto al costat del botifler ?
    Isabella van Lubbeek 28/07/2021 11:09 am
    Sra. Rovira, quina és l'agenda més enllà de demanar l'amnistia i l'autodeterminació, per molt trempats que vagin els negociadors? Aquesta és una pregunta raonable, perquè més enllà de les dues demandes no hi pot haver res. O sí? En aquest darrer cas cal explicar-ho a l'electorat, i refrendar-ho. No fer-ho és incomplir el mandat dels votants, que és tan com dir que els negociadors no seran més que la catifa que trepitjaran els espanyols, que ja se'n foten de la nostra força, coratge, i fins i tot bona voluntat... Voluntat per a quins acords. Recordi que la CUP i Junts tenen més vots que ERC, el que vol dir que que el seu partit no pot fer el que vulgui en nom de l'independentisme perquè no estaria legitimat. De fet, tampoc hi ha massa legitimació amb exiliats (com sap molt bé) i el tribunal de cuentas, en ambdós casos amb l'aval dels que diuen que volen negociar. La senyora Artadi no anava desencaminada.
      Agenda? 28/07/2021 4:34 pm
      Em pots explicar quina era l'agenda del batxiller quan va suspendre la dui i va fugir deixant-ho tot enmerdat? O el pallasso Torra quan va finiquitar la legislatura i no va convocar eleccions?
    2021 28/07/2021 11:36 am
    Què t'han promès o amb què t'han amenaçat per fer-te dir això, Marta? Molts et vam sentir, en viu i en directe, cridant que no es pot negociar amb l'estat, que sempre ens enganyaven, que era manifest que no hi havia manera de negociar amb l'estat, que l'única solució era la independència. Hem d'apartar de la política aquests vividors que actuen com Herodes el protegia els interessos de l'imperi de Roma.
      Vividors 28/07/2021 4:33 pm
      Al cap de la llista hi tenim al pallasso Torra jugant amb pancartetes i obeint als jutges. Seguit pel batxiller que va suspendre la dui en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. El tercer lloc és per Miss Catalunya i la seva costellada de tres respostes. Costarà superarlos...
    Ricard 28/07/2021 11:57 am
    La part catalana està sempre afeblida si no té tancs. Aquesta és l'única real feblesa. El demés són romanços.
    Apa ba 28/07/2021 12:24 pm
    Aquestes teories que teniu, les haurieu de explicar, perquè ara mateix, sona a pressa de pel, com ja es normal amb vosaltres
    Ferran 28/07/2021 1:07 pm
    Joer ahora ya tenemos Mossèn y Madre superiora. Tienen de independentistas lo que yo de rana de pantano...
      Carles 28/07/2021 1:25 pm
      Exacte!!!
    joandomenec 28/07/2021 2:10 pm
    Una altra pallassa dient pallassades.
      Pallassos? 28/07/2021 4:29 pm
      Com Torra trencant al migdia amb la corona i seient al costat del Preparao VI a la nit inaugurant els Jocs del Mediterrani? Com Fuigpelmón suspenent la DUI en 8 segons i fugint deixant-ho tot enmerdat?