Puigdemont exigeix a Sánchez “acati” la seva “derrota europea”

Missatge institucional del president a l'exili sobre la sentència de la justícia belga

El president Carles Puigdemont, en condició de líder del Consell per la República, ha difós aquest vespre un vídeo a través de Twitter amb què reclama a Pedro Sánchez, com a “màxim responsable polític de l’Estat espanyol”, que “acati” la sentència del Tribunal d’Apel·lació de Brussel·les que impedeix l’extradicció del conseller de Cultura a l’exili, Lluís Puig, i de retruc, la resta de membres exiliats. “Van ser el govern espanyol i el seu error de judicialitzar la política el que ha portat la seva derrota europea”, assegura Puigdemont en el seu missatge.

“Espanya té a la presó 9 persones que no hi haurien de ser”, ha insistit el president oferint al govern espanyol l’oportunitat de rectificar. “Mentre es mantingui la pulsió franquista i l’influència de la ultradreta en el poder judicial espanyol l’estat espanyol no podrà garantir l’imperi de la llei per igual a tothom”, insisteix Puigdemont. “La rectificació és imprescindible per trobar solucions polítiques, treguin de la presó els presos polítics catalans”, ha clamat tot recordant que Europa “li ha obert la porta a fer-ho”.

Comentaris

    Xenofobia populista catalana 09/01/2021 3:57 pm
    La resolución dice literalmente que no duda. Que cometieron el delito del malversación por el 1-O, pero no debe ser juzgado por el Supremo. O sea... es culpable, únicamente técnicamente no es correcto... igual que pararon 20 años la extradición de la Etarra Jauregui... Bélgica es así .. pero caerán...
    24
    103
    Respon
    Ricard 09/01/2021 11:35 am
    Bon missatge presidencial. Enèsima mostra de mala fe dels castellans ignorant-lo.
    Cge 09/01/2021 10:53 am
    Quants trolls pagats per SS
    Ferran 09/01/2021 10:13 am
    vale
    mike 09/01/2021 8:17 am
    molt bé President, ara només falta que torni com a candidat a la presidència de la generalitat a les properes eleccions. Això sí que seria un bon cop d'efecte...
    33
    75
    Respon
      Ja ho ha tornat a prometre? 09/01/2021 9:55 am
      Les últimes eleccions també ho va fer i encara l'esperem...
      22
      82
      Respon
        Arnau 09/01/2021 10:44 am
        Nooooo: el que va dir és que tornaria com a President, i el govern espanyol va impedir que se'l pogués triar al Parlament; per tant, va complir el que va dir.
        105
        37
        Respon
    Gonzalo 09/01/2021 12:07 am
    A ver, piltrafilla... Ya la han acatado. No han recurrido. Y pensad que solo os quedan 17 añitos para volver a España. Ah.... Y belgica fue obligada a extraditar a una terrorista vascuence 20 años después de su petición, obligada por el tribunal europeo de justicia.... Esa es la justicia belga.
    56
    163
    Respon
      Ni un pas enrera 09/01/2021 6:13 pm
      Esa abanderada vascuence tendria que hacerte una visita a ti y a Luisito, valiente!
    Luisnomeacuerdo 08/01/2021 10:54 pm
    Habria quedado mucho mejor si lo hace el 11 de septiembre a las 1714 rodeado de lazinazis con velitas encendidas y luego cantan los segaores cogidos de la mano. pastelero loco y resto de golfos delincuentes no volveréis a España, incluyendo Cataluña, y lo sabéis. El lovox está acechando.
    162
    275
    Respon
    Exigir i no complir.... 08/01/2021 9:52 pm
    Aquest prUcessiste, el que va suspendre la DUI en segons i va fugir... No té cap credibilitat per exigir res de res. Per exigir, primer huria de complir!
    189
    396
    Respon
    ¿ Mensaje institucional?, pobre desgraciado. 08/01/2021 9:46 pm
    No sólo es un miserable cobarde, además es un poquito " gilipollas", sólo le ha faltado decir que ya tiene el reconocimiento de la republiqueta por parte de todas las democrácias mundiales; pero la realidad es contundente, (y más con la crisis sanitaria actual), al mundo le importa una mierda la situación de estos supremacistas golpistas.
    65
    315
    Respon
    Tripartit no, gràcies 08/01/2021 9:37 pm
    Els resultats confirmen que l'estratègia del president legítim de Catalunya Carles Puigdemont, a més de moralment justa, era encertada estratègicament. Moltes gràcies, President !
    325
    148
    Respon
      Si noi, 08/01/2021 10:19 pm
      suspendre la DUI en segons i fugir deixant reeus es digne d'7n molt poc honorable.
      86
      253
      Respon
        Yos 09/01/2021 11:22 am
        Si este iluminado de pelo extraño se leyera la sentencia (seguro que alguien se la ha explicado), vería, mejor dicho, sabe, que el tribunal no tiene dudas sobre los delitos cometidos, pero considera que el Supremo no es el tribunal competente para juzgarlos (dicen ellos). Pero como hay elecciones, aquí está este pobre manipulador de mentes débiles dando un "mensaje institucional" en tuiter, ni más ni menos, explicando lo que le da la gana y desinformado en su propio beneficio, como siempre. Pobre gente...
        112
        245
        Respon
    Angelblau 08/01/2021 9:37 pm
    I el Telenoticies de TÑ3 que si neva Madrid o a Jaen o a Villaconejos. En fi .. votar ER es submissió i vassallatge.
    118
    165
    Respon
      Ramon 09/01/2021 12:28 am
      Jordi Pujol i Lluís Prenafeta van fer molt bé, de prescindir de la caverna progre de TV3-Sant Cugat i bastir una televisió nacional partint de zero. Ara haurem de fer el mateix. L'actual TV3 és tan irredimible, inaprofitable, no cal el desgast d'anar intent arrencar la crosta progre hispanocèntrica. Caldrà tornar a fer una televisió nacional de bell nou. Un canal nou a tal efecte, anant dotant-lo de pressupost alhora que anar deixant marcir la merda d'ara. O si no, una de privada.
      85
      42
      Respon
      Si noi, 08/01/2021 10:15 pm
      ens pots ampliar la relació entre ERC i el TÑ3? Tan d'hora i vas torrat?
      47
      158
      Respon
    Dr Sallop 08/01/2021 9:10 pm
    Jaaaaaaaaaa!! Jaaaaaaaaaaaaaaaa!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Sou patetics !!
    2
    176
    Respon
    Dani 08/01/2021 8:55 pm
    El Llarena és ara la LLorona. Dedicat a ell: Todos me dicen el negro, Llarena Negro pero cariñoso Todos me dicen el negro, Llarena Negro pero cariñoso Yo soy como el chile verde, Llarena Picante pero sabroso Yo soy como el chile verde, Llarena Picante pero sabroso Ay de mí, Llarena, Llarena, Llarena Llévame al río Ay de mí, Llarena, Llarena, Llarena Llévame al río Tapame con tu rebozo, Llarena Porque me muero de frío Tapame con tu rebozo, Llarena Porque me muero de frío No sé qué tienen las flores, Llarena Las flores del campo santo No sé qué tienen las flores, Llarena Las flores del campo santo Que cuando las mueve el viento, Llarena Parecen que están llorando Que cuando las mueve el viento, Llarena Parecen que están llorando Ay de mí, Llarena, Llarena, Llarena Llévame al río Ay de mí, Llarena, Llarena, Llarena Llévame al río Tapame con tu rebozo, Llarena Porque me muero de frío Tapame con tu rebozo, Llarena Porque me muero de frío
    27
    12
    Respon
      pregunta pel Cot 08/01/2021 9:56 pm
      Com es que publica aquest comentari, llarg com una biblia, i no ho fa amb altres més curts que ensenyen les miseries corruptgents?
      36
      21
      Respon
    Ramon 08/01/2021 8:47 pm
    Sense l'exili això seria el 39.
    101
    57
    Respon
      Ramoneta i puta 08/01/2021 9:57 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
      18
      28
      Respon