Borràs: “Miquel, Salvador, que sou d’esquerres no us ho creieu ni vosaltres”

Puigdemont avisa que el canvi que proposa JxCAT "no és retòric"

La candidata de JxCAT a la presidència de la Generalitat, Laura Borràs, ha qüestionat aquest dissabte des d’Igualada que el PSC sigui un partit d’esquerres, tenint en compte que s’entén amb l’extrema dreta i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha elogiat el “sentit d’estat” dels ultres de Vox. “No es pot ser d’esquerres sense ser demòcrata, avalant la deriva autoritària de l’estat espanyol —ha advertit Borràs—: Miquel, Salvador, que sou d’esquerres no us ho creieu ni voslatres, però el problema és que ja no s’ho creu ningú, ningú es pot creure el que dieu per allò que feu”.

Borràs ha defensat que JxCAT és “un espai ric, transversal, de confluència” on es vol posar per davant “el que ens unexi davant d’allò que ens separa”. Els votants de JxCAT, segons Borràs, situen el partit “en un centre-esquerra ampli més a l’esquerra que el PSC, que és tant d’esquerres que pacta amb l’extrema dreta”.

En el mateix acte ha intervingut el president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, que ha afirmat que “el canvi que més temen” les forces que van contra JxCAT “té nom de dona: Laura Borràs, que serà la propera presidenta”. Puigdemont ha apuntat que “tothom apunta contra JxCAT i Laur Borràs” en aquesta campanya i ha afegit que “tots sabem perquè: perquè som la força del canvi que més els incomoda”. El president a l’exili ha advertit que el que proposat JxCAT “no és un canvi retòric, és un canvi possible i real, que posa les coses al seu lloc i això genera incomoditats a esquerra i a dreta”.

Puigdemont, precedit en el seu parlament pels presos polítics Jordi Turull i Josep Rull, ha manifestat que JxCAT “ha vingut amb tota la seva força per continuar els canvis que aquest poble va decidir l’1-O”.

El president a l’exili ha recordat que malgrat el que diguin les enquestes i que hi hagi una campanya de “tots junts contra Junts”, la seva organització sap “guanyar amb tot en contra”, com ha passat en les batalles legals a l ‘exterior. “Els hem guanyat a Alemanya, Escòcia i Bèlgcia, els hem guanyat sempre, maglrat que ells fessin servir fons reservats i eines —que algunes es poden explicar i altres que no— per intentar fer-nos la vida impossible a l’exili i no se n’han sortit”.

Puigdemont ha dit que van guanyar “perquè teníem l’actitud, de no rendició, perquè tenim arguments i prou força”. Els adversaris, ha afegit, “saben que podem guanyar i sabem com guanyar”, per això ha demanat anar a votar el 14-F com si fós l’1-O.

Comentaris

    AYELEN STEPNIK 07/02/2021 6:44 pm
    LOS 7 LAGOS BARILOCHE RAWSON
    TIZIANA HEINZE 07/02/2021 6:41 pm
    NEUQUEN CHUBUT ARGENTINA
    kodi 07/02/2021 4:30 pm
    TOTA LA VIDA DIENT-NOS-EN POLACOS I ARA L'ANSIA Q TENEN EN Q SIGUEM ÑORDOS
    David. 07/02/2021 11:32 am
    El procés va ser una estafa, això és clar. Jo ja parteixo daquesta base, i tinc clar que lo de la independència són només paraules electorals. Llavors ; Només hi ha 3 partits polítics catalans amb opció d'entrar al parlament. Parlament que és inútil donat que no pot fer lleis. Tal com està el pati i vistos els darrers anys totes 3 opcions són dolentes. Es tracta de votar la menys dolenta únicament per a que no guanyi l'espanyolisme, sinó llavors encara anirem a pitjor. Per exemple: Adéu a l'educació en català a Primària. Crec que ERC han mostrat només patètic vasallatge i la Cup estan només pendents de ser molt d'esquerres i estan prop de Podemos.
    23
    37
    Respon
      Està bé que hagis obert els ulls i vegis la realitat 07/02/2021 12:14 pm
      Pero qui ha manat durant 10 anys amb xantatges i deslleialts son Junts x Sou, corruptes que processan cap enlloc amb mentides, venedors de FUzm professionals.
      44
      55
      Respon
        David. 07/02/2021 1:26 pm
        Juntsxcat també ho han fet malament. La gestió d'Interior i dels Mossos durant les protestes, el patètic Torra que no va tenir collons ni de tenir penjada una pancarta.... Únicament crec que són l'opcio menys dolenta. I quan dic que el procés va ser una estafa és perquè és obvi que era un bluf (un "farol") i no hi havia RES preparat per fer efectiu el resultat , com la mateixa Ponsatí ha reconegut. Era evident com respondria Espanya. No siguem imbècils si us plau !
      Ricard 07/02/2021 12:14 pm
      Si el procés va ser una "estafa" hi ha estafats. Suposo que per Vostè són els electors. Per tant Vostè com a estafat pot rescabalar-se votant a qui li plagui. I després ja no podrà que l'han estafat, tret de que tingui una manifesta manca de perspicàcia. Si em permet jo li diré que per a mi el procés ha estat modèlic tenint en compte les dificultats que es van haver de superar. Desgraciadament alguns, pocs, obstacles van ser definitius, com l'agressio castellanista. Em permeto recordar-li que en tot cas deuria ser una autoestafa, ja que tothom amb consciència social va empènyer el procés. I si per a Vostè els estafadors van ser els líders polítics del moment li recordo que son a presó o exili. Sembla que "estafar" no té premi.
      30
      36
      Respon
        Jo t'explico la estafa 07/02/2021 12:25 pm
        Fuigpelmón suspen la dui en segons i fuig, promet tornar si guanya i encara l'esperem. Laura Borràs diu que ho tornarà a fer... 10 anys donant voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat, son trileros professionals.
    EL CONTE DE LA LLETERA 07/02/2021 10:00 am
    El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Ara han tornat a triar hereu, vaja hereva, la que tenia més mèrits, crispadora com el pallasso i investigada per corrupte: Laura Hagrid Borràs, master en vendre fum. Encara hi ha algú amb cervell, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
    233
    208
    Respon
      Ricard 07/02/2021 12:26 pm
      Es deixa la Gürtel, sens dubte culpa dels Convergents, que van idear el procés per evitar la persecució judicial. Gracies per fer-nos obrir els ulls i veure de com d'imbecils hem estat organitzant la manifestació democràtica més massiva com a minim des de la segona guerra mundial, i a sobre suportant l'agressió d'un país veí sense cap suport internacional. I tot això sota el lideratge de convergents pèrfids i estúpids, ja que estan pagant-ho molt car. Li agraeixo que m'hagi obert els ulls!
        pel Ricard 07/02/2021 12:53 pm
        Si que vam fer la mani més gran ELS CATALANS, no els corruptgents, no la van aprofitar... Cap comementari que desdegui l'escrit? Hi ha cap mentida? Potser t'avergonyeixes si et posan un mirall devant? Els corruptgents processistes son venedors de FUM
        15
        31
        Respon
          Ricard 07/02/2021 2:37 pm
          Segons sembla el procés per a tu és simplement una mani. Per a mi no. Segons sembla per a tu el procés et va venir imposat. Per a mi no. Per a mi el procés el protagonitza la gent. Segons sembla tu et sents enganyat per alguns polítics. Per a mi si t'enganyen has de reaccionar activament perquè no torni a passar. Segons sembla per a tu la història et ve imposada, i no dubtes a queixar-te de que malament es fan les coses. Per a mi les persones tenim el deure de reaccionar si alguna cosa no es fa bé en lloc de queixar-nos i queixar-nos. Aquesta és la diferència entre el que dius tu i el que dic jo. Perquè, com a tu, molts polítics de tots els partits no m'agrada com actuen, però a diferència de tu jo crec que alguns s'han trencat la cara per nosaltres. En justa correspondència ara ens toca rumiar a cadascun de nosaltres si nosaltres mai ens hem trencat la cara pels demés.
      Anònim 07/02/2021 12:06 pm
      IMBÈCIL no pots ser-ho més
      47
      64
      Respon
        Que hi ha cap mentida? 07/02/2021 12:20 pm
        iluminans sisplau...
      Anna Maria Solei i Grataconys 07/02/2021 10:01 am
      Quanta veritat hi ha en el seu llarguíssim comentari. Per seguir processant cap enlloc sense fer res no val la pena, i votar corruptes tampoc. Jo a aquests ja els descarto, no els votaré, em quedan dos opcions només.
      101
      77
      Respon
    Realitat 07/02/2021 8:09 am
    Buscar el que ens uneix i no el que ens separa es el millor que es pot fer sempre com diuen, pero per que limitar-ho? , per que excloure als no independentistes? Es molt feixista i totalitari dir: busquem el que ens uneix, pero amb tu no. Aixo no es gens d'esquerra. I la independencia per avaricia no es d'esquerres, per la mateixa rao Barcelona i area metropolitana s'hauria d'independitzar de Catalunya i seriem molt mes rics, la catalunta interior roba mes a Bcn que espanya a catalunta
    11
    101
    Respon
      Si noi, 07/02/2021 10:05 am
      el dia que Madriz ho practiqui amb Catalunya en parlem. En 300 anys tot el que fan es anar expoliant i imposant el seu imperi inexistent. Millor que cadascú fagi el seu camí, no es pot demanar peres a l'óm!
    Eclestone 07/02/2021 8:00 am
    Com podeu tenir la barra de demanar el vot per JxCat quan fins ara qui governaba majoritariament era JxCat, el president era de JxCat, conseller d'interior de JxCat i un llarg etc. I que han fet??? RES. Tot es un desastre i a nivell indepeneencia encara han fet menys, per que ho han de fer ara que encara tindran menys suport? Son uns populistes mentiders, no em crec res d'ells
    186
    155
    Respon
      Jo discrepo, JxC si que ha fet... 07/02/2021 10:08 am
      ...el de sempre, robar, mentir i no cumplr. La independència s'els hi enrefot, estàn més per les menjadores, son venefors de fum professionals.
      94
      60
      Respon
    A LA MERDA SOCIATES PODEMITES 07/02/2021 12:59 am
    Sociates i comuns, pitjor que Vox.
    142
    6
    Respon
    Potser Miguel i Salvador sí que creuen que són d'esquerres 06/02/2021 11:17 pm
    Creur'es alguna cosa i ser-ho no és el mateix. L'única cosa que està fent la Laura és intentar neutralitzar una frase afortunada d'en Salva a un debat.
    42
    30
    Respon
      Cap enrrera, no. 06/02/2021 11:39 pm
      Dir canvi no suposa canvi a millor sinó quelcom diferent. Aquest diferent és Illa que abans estava a altres càrrecs del Psoe, indesitjable a Cataluña " Les pasaremos el cepillo". I altres insults. Fora!! Res de canviar cap enrera
    Ramon 06/02/2021 10:24 pm
    Si el gran problema que tenim amb els partits espanyols és que no els trobem prou d'esquerres, senyal que la nostra causa no és la catalana sinó l'esquerranisme. I així com pretenem sumar entre nosaltres i vèncer-los a ells?
    78
    67
    Respon
      Si noi, 07/02/2021 10:19 am
      els teus comentaris com Ramon i altres nicks no fan pas cap crida a la unitat. Que vas begut?
    Doctor Strangelove 06/02/2021 10:19 pm
    A USA os USA, OSAMA os ama, com deia una pintada a la UB (lletres of course), van votar abans un negre que una dona. Pensem-hi. Doc.
    Ricard 06/02/2021 9:29 pm
    Un cas que si es demostratiu de la dretanització del PSOE es el magatzem de gas que va licitar i adjudicar el seu govern que va suposar unes pèrdues brutals eixugades per l'erari públic. Això sí que no es ser d'esquerres. L'altre problema és com deia que són d'un país secularment agressor.
    129
    1
    Respon
    David. 06/02/2021 9:17 pm
    Cap dels 3 partits catalans que es presenten a les eleccions és realment una bona opció. Però el partit que més ràbia fa als espanyols i botiflers és juntsxcat. Per alguna cosa serà... A hores d'ara sembla l'opció menys dolenta. Com a mínim vull pensar que defensaran l'escolarització en català a Primària que ja és l'últim que ens queda.
    227
    193
    Respon
      Si noi, 07/02/2021 10:13 am
      JxSou és el que més rabia fa, sobretot als independentistes, perquè sabem que no els interessa la independència, prefereixen processar cap enlloc i anar cobrant. Ho hem comprovat els últims 10 anys, que és quan casualment (amb la corrupció que va sortir a la llum) van veure la llum i al dia següent "eran" els més indepes de tot. VENEDORS DE FUM!!!
      89
      96
      Respon
        David. 07/02/2021 11:02 am
        estic d acord , cap dels 3 partits catalans farà res per la independència ni gaire res útil. Son uns venedors de fum. Tristament s ha de triar l'opció menys dolenta i únicament per a que no guanyin els del 155 o ERC (que és el mateix vista l'actitud de vasallatge total). i els de la Cup els veig més a prop de podemos que altra cosa. Ho tenim molt cardat !!!!
        61
        43
        Respon
          David, no dilueixis el bluf Corruptgent! 07/02/2021 11:22 am
          Qui ha dirigit la política catalana els últims 10 anys han estat corruptgents: Miss Catalunya, Fuigpelmón i el pallasso torra que han processat cap enlloc amb mentides i deslleialtats. Son venedors de fum professionals. Ara toca beure fins a on arriban els altres, en 10 anys es poden fer moltes coses, no només pergormances inútils...
          68
          68
          Respon
    Ricard 06/02/2021 9:07 pm
    No conjuguem ser de dretes, d'esquerres, ser demòcrata o no ser-ho. Es pot ser d'esquerres i totalitari o de dretes i demòcrata. El problema no és que ens enfrontem a l'extrema dreta. El problema és que ens enfrontem a un país que es vol annexionar Catalunya per tots els mitjans, violència inclosa. I aquest país estranger té un consens annexionista transversal d'esquerra a dreta. Així doncs el problema no és Vox sinó l'expansionisme militar de Castella.
      Ramon 06/02/2021 10:31 pm
      Ho subscric.
      48
      13
      Respon
        Pau 07/02/2021 9:42 am
        Que JxCat,es de izquierdas y que la Sra.Borras es de izquierdas,como chiste no está mal.
        13
        40
        Respon
    Ramon 06/02/2021 8:52 pm
    Doncs a mi se me'n fum, que els sociates siguin més d'esquerres o menys. No és pel seu major o menor esquerranisme que són el partit que més mal li ha fet a Catalunya. L'enemic real. L'autèntic enemic, més enllà dels mariatxis i palanganers que l'acompanyin. El que no s'ho creuen ni ells és que tinguin Catalunya per nació. Que defensin la llengua dels catalans. Que estiguin pel dret a decidir -tot i que això darrerament ja ni ho garlen-. O que els importi un puto cagarro la xerrameca federalista amb la que s'omplen la boca per cobrir l'expedient.
    160
    153
    Respon