El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La JEC nega que Puigdemont sigui eurodiputat i l’emplaça a anar a Madrid
  • CA

La Junta electoral Central ha acordat una resposta a la carta de la presidenta de l’Eurocambra, Roberta Metsola, que els va preguntar per què Carles Puigdemont, Clara Ponsatí, Toni Comín i Jordi Solé no tenen les acreditacions com a eurodiputats. La resposta ha estat que el president a l’exili i els exconsellers no tenen l’acta d’eurodiputats perquè no han complert amb el requisit d’anar a jurar la constitució espanyola davant la JEC a Madrid, un pas que consideren necessari per rebre l’acreditació. En aquest sentit, insten els tres eurodiputats de Junts i el d’ERC a anar “en qualsevol moment” a jurar la Constitució si volen tenir l’acta d’eurodiputats com els “altres 55 diputats electes del Regne d’Espanya”.

Segons la carta de resposta de la JEC, el “senyor Puigdemont no ha adquirit la condició plena de diputat al Parlament Europeu en no haver complert el requisit d’acatament constitucional previst a l’article 244.2 de la LOREG” i, per tant, “el seu escó ha de quedar vacant temporalment fins que es produeixi aquest acatament, amb la suspensió dels seus drets i prerrogatives en els mateixos termes”.

El president català a l’exili, Carles Puigdemont, al Parlament Europeu / ACN

Raonament contrari al de la justícia europea

A banda, la Junta diu que aquests quatre casos són els únics “en què no s’ha pogut expedir la credencial” en no haver complert amb els requisits establerts per la legislació espanyola, concretament per la Llei Orgànica del Règim Electoral Central. Cal recordar, però, que la justícia europea ja va emetre una sentència on considerava que els eurodiputats ho eren des del moment en què eren escollits en les eleccions, més enllà de la legislació de cada estat membre.

A banda, la Junta assenyala que els eurodiputats poden arreglar aquest problema “en qualsevol moment” si van a Madrid a complir el requisit de jurar la constitució com han fet “els altres 55 diputats electes” que sí que han rebut l’acreditació. Així, la resposta de la JEC a la carta enviada per la presidenta del Parlament Europeu sosté que la disfunció es produeix per no haver jurat la constitució i l’òrgan insisteix que no pot suprimir aquest tràmit de manera voluntària.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gecko a novembre 03, 2022 | 15:41
    Gecko novembre 03, 2022 | 15:41
    Cap agressió espanyola sense resposta contundent i alhora pacífica i no violenta.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 03, 2022 | 17:19
      Doctor Strangelove novembre 03, 2022 | 17:19
      I això com es fa, meló? Doc.
      • Icona del comentari de: Anònim a novembre 03, 2022 | 20:20
        Anònim novembre 03, 2022 | 20:20
        “Desemmascarar l’enemic juntament amb les manipulacions recargolades i les intrigues que li permeten de dominar sense emprar mitjans violents, ço és, incitar a l’acció per tal que la veritat pugui sortir a la llum encara que sigui a risc del propi extermini”.
      • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a novembre 03, 2022 | 20:22
        Lionel Mandrake novembre 03, 2022 | 20:22
        Sembles un mica ignorant. En aquest cas posant en evidència l'estat espanyol, el qual a través de la JEC fa ús de la mala praxi, la prevaricació i incompleix des de fa tres anys la resolució del TJUE que anul·là la prohibició espanyola als diputats que no han jurat la sacrosanta constitució espanyola, i encara no ha lliurat la llista amb el noms de tots els eurodiputats electes per la circumscripció electoral de l'estat espanyol, hi maquen C. Puigdemont, J. Solé, A. Comin i C. Ponsati, malgrat que en tenen l'acreditació i compleixen totes les condicions necessàries. Ja ho sabem que ni tu / 'doctə / ni ningú de la teva corda xovinista espanyola no farà res per nosaltres, els catalans solament ens tenim a nosaltres, però podem fer molta més feina.Doc
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 21:04
        Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 21:04
        Desobediencia civil.
      • Icona del comentari de: El foll a novembre 03, 2022 | 21:17
        El foll novembre 03, 2022 | 21:17
        No col•laborant. En res, ni gran ni petit.
    • Icona del comentari de: Sant Kalashnikov cridà: venjança! a novembre 03, 2022 | 18:21
      Sant Kalashnikov cridà: venjança! novembre 03, 2022 | 18:21
      Ni de conya, company! L'ús de la violència és atribut exclusiu dels estats pel control dels territoris, però ho és. Com que hem proclamat la independència i no renunciem ni poc ni molt a l'1-O, que ningú vingui a dir-nos que no podem contestar agressió amb agressió. De moment no podem aplicar allò de "dent per dent", però ja ens deuen algun que altre ull...
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 21:59
        Gonzalo novembre 03, 2022 | 21:59
        Lo que os faltan son cojones. Jajaja! Cobardes!
        • Icona del comentari de: Anònim a novembre 04, 2022 | 13:27
          Anònim novembre 04, 2022 | 13:27
          ?
  2. Icona del comentari de: Ricard a novembre 03, 2022 | 15:43
    Ricard novembre 03, 2022 | 15:43
    El racisme dels castellans els surt per les orelles. Cal agrair la oportunitat de demostrar-ho un cop més a la maltesa Metsola, que no recorda com va aconseguir el seu Estat la independència. Jo espero que un dia Metsola i els castellans tastin la seva pròpia medicina.
    • Icona del comentari de: Independence Process a novembre 03, 2022 | 18:06
      Independence Process novembre 03, 2022 | 18:06
      Informat millor de què va demanar la Presidenta Metsola a Madrid. Un eurodiputat espanyol del partit de Rivera per a intentar qüestionar, una volta més, la condició d'eurodiputats dels nostres elegits que no han jurat la constitució espanyola, inclòs Jordi Solé d'ERC, volia que Metsola comuniqués a la Junta Electoral espanyola que lliurés la notificació i la documentació per a la verificació de les credencials que manquen o les explicacions del perquè no hi son i les "conseqüències" que se'n deriven. Roberta Metsola envià a Madrid un comunicat molt diferent, en el to i el contingut, del que pretenia l'eurodiputat espanyol, demanà a La Junta espanyola que com a conseqüència de la resolució per la qual no cal anar a Madrid a jurar res per a tenir la condició d'Eurodiputat, enviés a l'Europarlament la llista completa d'eurodiputats (pendent des l'any 2020). És això, i doncs, no hi veig quina incorrecció ha fet la Presidenta Metsola ni què ha de tastar. Aprofito l'avinentesa per a recordar sentidament el President David Sassoli (1956 / 2022).
      • Icona del comentari de: Ricard a novembre 04, 2022 | 08:27
        Ricard novembre 04, 2022 | 08:27
        Moltes gràcies per l'aclariment.
  3. Icona del comentari de: Joan a novembre 03, 2022 | 15:49
    Joan novembre 03, 2022 | 15:49
    Això ho soluciona la taula de rendició d´ERC
    24
    Icona de dislike al comentari de: Joan a novembre 03, 2022 | 15:49 24
    Respon
    • Icona del comentari de: Marc a novembre 03, 2022 | 17:47
      Marc novembre 03, 2022 | 17:47
      No cal solucionar res en aquest sentit, en tot cas la imposició de jurar a Madrid la constitució espanyola es resoldrà quan es faci efectiva la independència del nostre país. En comptes d'escriure rucades que no serveixen per a res, car resta ben clar que malgrat Espanya els eurodiputats, tret de Junqueras, segueixen exercint la funció per la qual foren elegits democràticament, comentaristes com tu podríeu ésser més actius per la independència, Joan.
  4. Icona del comentari de: Pegasus a novembre 03, 2022 | 16:17
    Pegasus novembre 03, 2022 | 16:17
    O sigui, que la JEC posa la legalitat espanyola per sobre de l'europea, en contra de lleis, compromisos i tractats. Si la UE ho passa per alt i ho consenteix, aquí s'acaba la Unió: darrera vindrà Polònia, o Itàlia i etc. etc. Tinc curiositat de veure com ho resolen.
    • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a novembre 03, 2022 | 20:51
      Jeroni Munyós novembre 03, 2022 | 20:51
      Com ho resolt, qui ? El Parlament Europeu ja ho va resoldre fa tres anys, els eurodiputats electes ja tenen des de llavors les acreditacions, per la qual cosa ara no ha de resoldre res més en aquest sentit. L'estat espanyol no resolt mai res, ans al contrari, els seus problemes sempre els embolica, enganya, incompleix i fa el ridícul, però, a la majoria d'espanyols no els hi fa ni fred ni calor. Aquest tarannà típic interior espanyol l'haurien de resoldre ells. Finalment els catalans ho podem resoldre d'una forma molt eficient : Fer efectiva la independència.
      • Icona del comentari de: Pegasus a novembre 03, 2022 | 21:23
        Pegasus novembre 03, 2022 | 21:23
        El parlament europeu, és clar. Li haurà de llegir la cartilla a la JEC, no pot seguir dissimulant.
        • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a novembre 04, 2022 | 16:18
          Jeroni Munyós novembre 04, 2022 | 16:18
          Roberta Metsola no dissimula res ans el contrari, ha posat en evidència l'estat espanyol. Concretament demanà a l'estat espanyol la llista completa dels eurodiputats que corresponen a l'actual circumscripció de l'estat espanyol. Demanà una llista pendent que l'estat espanyol havia d'haver lliurat fa tres anys, i l'estat espanyol en forma de JEC li respongué amb una paragrafada de 10 pàgines... Què vols dir si el Parlament Europeu complirà ? El Parlament Europeu compleix, des de fa tres anys, la resolució del Tribunal Europeu sobre la resolució de la qüestió d'Oriol Junqueras, la qual beneficià primer a Puigdemont i Comín i més tard a Ponsatí (que arribà al Parlament gràcies al Brexit) i Solé (ERC) que finalment substituí a Junqueras, però, sense passar per Madrid a "jurar" res. Qui no compleix és l'estat espanyol informa't millor. És increïble que a aquestes alçades del procés cap a la independència encara caiguis de quatre grapes en els paranys espanyols. Informa't millor i no et deixis enredar tant fàcilment per les trampes i embolics espanyols.
    • Icona del comentari de: @ Pegasus a novembre 03, 2022 | 21:35
      @ Pegasus novembre 03, 2022 | 21:35
      Pegasus, a veure si ho entenem d'una vegada, Metsola el què reclama és que la JEC enviï a Brussel·les la llista pendent, completa i definitiva des de finals del 2019 que inclou tots els eurodiputats electes per la circumscripció d'Espanya. Que Puigdemont, Comín i Ponsatí (de Junts) i Solé (ERC) son eurodiputats i tenen l'acreditació ja ho sabem des de fa tres anys. Qui ha de resoldre la mala praxi i la incompetència supina i xovinista, és l'estat espanyol. És com si hom fos empleat d'una empresa amb tota la documentació en regla, i doncs anés a treballar-hi cada dia i cobrés el que li pertoqués, però, si el seu cap demanés un certificat conforme treballés a l'empresa, aleshores el gerent, no li fes cap cas després de tres anys i a sobre digués que no hi "consta". (?!)
      • Icona del comentari de: Pegasus a novembre 04, 2022 | 12:14
        Pegasus novembre 04, 2022 | 12:14
        Prou que ho entenc. Metsola demana una cosa i els espanyols desobeeixen. Estem d'acord? Doncs ara toca posar-los a lloc. S'atrevirà el Parlament Europeu? Està per veure.
        • Icona del comentari de: @Pegasus a novembre 04, 2022 | 16:33
          @Pegasus novembre 04, 2022 | 16:33
          El Parlament Europeu fins avui i des de fa tres anys ha complert i ha obeït la resolució sobre els eurodiputats catalans del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el qual hauries de saber que és la institució de la Unió Europea amb seu a Luxemburg que fa la funció d'òrgan de control del Dret Comunitari Europeu, i que té naturalesa judicial i supranacional, és a dir està per sobre dels 27 estats. L'estat espanyol és qui des del 2019 fa el ronso i el mec i és qui s'ha de posar a lloc. Els catalans ens hem de desconnectar d'Espanya i deixar de seguir "raonant" com si fóssim espanyols. Les coses com son i no tothom és ni actua com l'estat espanyol.
  5. Icona del comentari de: Raf a novembre 03, 2022 | 16:39
    Raf novembre 03, 2022 | 16:39
    Pel que he llegit, la Presidenta del Parlament Europeu va demanar a la JEC la llista dels 59 diputats. En cap cas va demanar si el MHP Carles Puigdemont, la HC Clara Ponsatí, l’HC Toni Comín i Jordi Solé eren o no diputats.. A la JEC els hi demanen una cosa i contesten el que els dona la gana. Molt espanyol tot plegat
    • Icona del comentari de: Fel a novembre 03, 2022 | 20:58
      Fel novembre 03, 2022 | 20:58
      Correcte. És així. Que els espanyols ho intentin tergiversin no és cap novetat ni ve de nou a ningú amb quatre dits de seny, però, que hi hagi mitjans catalans que no ho expliquin bé i /o lectors que ho interpretin a l'espanyola, si que sorprèn molt. Hi ha catalans que els hi costa desconnectar d'Espanya fins i tot en casos així, a aquests connacionals nostres els hi hem de donar un cop de mà.
    • Icona del comentari de: A en Raf a novembre 03, 2022 | 21:17
      A en Raf novembre 03, 2022 | 21:17
      L'origen ve d'una maniobra en forma de demanda d'un eurodiputat del grupuscle que era de Rivera. Per a tornar a qüestionar i burxar en un afer ja resolt, va queixar-se a Metsola dient que els 4 eurodiputats elegits democràticament vetats per Espanya, no constaven a la llista que hi ha actualment (pel fet que Espanya després de 3 anys no ha enviat encara la llista completa actualitzada). Intentava que Metsola li comuniqués a la JEC que “enviessin la notificació i documentació per a verificar les credencials o, en el cas que no ho verifiquessin, l’explicació de per què no hi eren inclosos i les conseqüències que se’n deriven". En comptes d'això Metsola envià una lletra a la JEC reclamant la nova llista, la qual com suara he escrit, pendent des del 2019 havia d'incloure tots els eurodiputats electes per la circumscripció electoral Espanya. Curiosament la JEC ha respost com si la pregunta l'hagués formulat directament (?!) l'eurodiputat del partit de Rivera. Quina coincidència més espanyola !
    • Icona del comentari de: Pegasus a novembre 04, 2022 | 19:38
      Pegasus novembre 04, 2022 | 19:38
      D'acord. I si contesten el que els hi dóna la gana és perquè creuen que s'ho poden permetre. Ara toca demostrar-lis que no, que hi ha una llei per sobre de la espanyola, i això és el que espero veure.
  6. Icona del comentari de: JordiP a novembre 03, 2022 | 17:13
    JordiP novembre 03, 2022 | 17:13
    Sostenella y no enmendalla. Mira que són tarugos, caram! Que no els hi han demanat les acreditcions dels eurodiputats sinó l'acta definitiva de les eleccions a eurodiputats, caraj.! Aquesta discusió de sords em recorda aquella divertida secció del Pulgarcito que e deia "Diálogos para besugos". Señores de la JEC: limítense a ejecutar la acció que requiere la UE: envíenles la hoja del BOE en surten tots els eurodiputats el·legits i no facin el ronso.
  7. Icona del comentari de: HH a novembre 03, 2022 | 17:14
    HH novembre 03, 2022 | 17:14
    La rata no vindrà, és covard com ell sol.
    • Icona del comentari de: HH Emirates a novembre 03, 2022 | 20:25
      HH Emirates novembre 03, 2022 | 20:25
      Al nostre país segurament no hi vindrà pas, però, prou que l'emerito Borbó es desplaçà des del seu lloc de fugida, a Madrid i Galízia per a fer-hi un sojorn d'uns dies i se'n torna com havia arribat.
  8. Icona del comentari de: JordiP a novembre 03, 2022 | 17:18
    JordiP novembre 03, 2022 | 17:18
    I els molt soques diuen al President: "Ven, chato, ven a jurar y te daremos la acreditación". Tites, tites. I el Puigdemont, com que és tontet, agafarà l'avió i se'n anirà volant a Madrit a recoger la seva acreditació ... a Soto del Real. Cretins. La condició d'eurodiputat la reconeix la Eurocàmera, no la JEC. A veure si us assabenteu d'una vegada: la legislació espanyola ha de ser còpia de la europea. S'ha acabat "eixe món". I la "Celada de Cajamarca" només té èxit un cop a la história, i ja s va dortir bé al S.XVI.
    • Icona del comentari de: Vicenç Gaiols a novembre 03, 2022 | 20:37
      Vicenç Gaiols novembre 03, 2022 | 20:37
      A Madrid no cal a anar a recollir res. Sembla que hi ha catalans que els hi costa d'entendre. L'any 2019 una resolució del tribunal de justícia de Luxemburg va constatar molt clar que per a ésser eurodiputat no cal anar a Madrid, ni jurar res i encara més de caire espanyol. Una altra cosa és que la supremacia i orgull miserable espanyols els faci fer el mec, i insistir per a consum intern espanyol, encara tres anys després. L'any 2024 hi tornarà a haver eleccions al Parlament Europeu, aleshores cap dels eurodiputats independentistes catalans haurà d'anar a Madrid per a recollir cap acreditació i si algun ho fes no el tornaríem a votar més.
  9. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 03, 2022 | 17:20
    Doctor Strangelove novembre 03, 2022 | 17:20
    Touché! Doc.
  10. Icona del comentari de: El cit campejador a novembre 03, 2022 | 17:30
    El cit campejador novembre 03, 2022 | 17:30
    Seguir llamado president al exili a un fugado no hace que sea verdad, pedazo de.memes
    • Icona del comentari de: Ximena Diaz a novembre 04, 2022 | 17:26
      Ximena Diaz novembre 04, 2022 | 17:26
      Als Presidents de la Generalitat tradicionalment se'ls hi ha mantingut el títol de President, quan ja ho han deixat d'ésser de forma oficial, així parlem del President Macià o del President Tarradellas o del President Pujol o del President Montilla o del President Puigdemont... A més a més el President Puigdemont fou destituït de forma il·legítima per l'estat espanyol.
  11. Icona del comentari de: Desconnectat d'Espanya a novembre 03, 2022 | 17:31
    Desconnectat d'Espanya novembre 03, 2022 | 17:31
    Diguem no a Espanya i a llur sacrosanta constitució.
  12. Icona del comentari de: Simforosa Figuerola a novembre 03, 2022 | 17:41
    Simforosa Figuerola novembre 03, 2022 | 17:41
    Ara, si s'atreveixen, que enviïn des de Madrid les forces d'ocupació a Brussel·les i a Estrasburg cercar els nostres representants electes, per a fer-los "jurar" la constitució dels espanyols. Com és evident si en un estat hi ha electes que es neguen a fer un acte administratiu espanyol purament simbòlic, vol dir que l'estat espanyol té un problema, però, no invalida en cap cas les actes dels eurodiputats.
  13. Icona del comentari de: pep a novembre 03, 2022 | 17:43
    pep novembre 03, 2022 | 17:43
    Jo crec que el MHP ja deu estar de camí cap a Madrit.
  14. Icona del comentari de: Sergi Cara Al Sol a novembre 03, 2022 | 17:55
    Sergi Cara Al Sol novembre 03, 2022 | 17:55
    Esperem que en pelomocho sigui tan passarell, vagi a Madrid i els nostres companys piolins l'engarjolin. Cada cop que piula, ens porta un nou maldecap.
    • Icona del comentari de: Si que porta maldecaps, però no cal que vingui a novembre 04, 2022 | 13:30
      Si que porta maldecaps, però no cal que vingui novembre 04, 2022 | 13:30
      Només cal que no empreny, prou de mal ha fet i fa cada cop que obra laboca, però no a escaÑa, a l'independentisme.
  15. Icona del comentari de: Alamerda a novembre 03, 2022 | 18:08
    Alamerda novembre 03, 2022 | 18:08
    La constitución és una merda per que s'interpreta com vol castilla i la fuscafina contra Catslunya, per tant, alamerda.
  16. Icona del comentari de: Jeeecs! a novembre 03, 2022 | 18:10
    Jeeecs! novembre 03, 2022 | 18:10
    Junta Españolizadora Central.
  17. Icona del comentari de: El de sempre, vaja a novembre 03, 2022 | 18:18
    El de sempre, vaja novembre 03, 2022 | 18:18
    Oh, vaja, Españita fent el ridícul i retratant-se com el país de merda que és once again!
  18. Icona del comentari de: Sí a la independència a novembre 03, 2022 | 18:30
    Sí a la independència novembre 03, 2022 | 18:30
    Puigdemont, Comin, Ponsatí ( de la llista electoral de Junts per Catalunya) i Solé ( de la llista electoral d'ERC, en substitució de Junqueras) foren elegits democràticament el 26 de maig del 2019. Per la qual cosa que la JEC els hi "negui" des de Madrid estant i des de fa més de tres anys, la seva condició de Diputats al Parlament Europeu és prevaricació, mala praxi i contradir la condició reconeguda per la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre la immunitat de Junqueras en afirmar que en el següent plenari del 13 de gener del 2020 hom “prendria nota” de la condició de membres de la cambra. La sentència (TJUE) de Junqueras afavorí directament la resta d'eurodiputats elegits i vetats per Espanya. Donar voltes i voltes sobre aquesta qüestió és un costum arrelat espanyol.
  19. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 18:31
    Gonzalo novembre 03, 2022 | 18:31
    !El dramita del día. jajajaja!
  20. Icona del comentari de: Josep a novembre 03, 2022 | 19:03
    Josep novembre 03, 2022 | 19:03
    a la constitució española millor cagar-si
  21. Icona del comentari de: ... a novembre 03, 2022 | 20:30
    ... novembre 03, 2022 | 20:30
    Soc pacifista i no violent, però, a alguns espanyols que treballen com amercenaris pel seu estat els hi fotria un gec.
  22. Icona del comentari de: Junta de estupidos a novembre 03, 2022 | 22:10
    Junta de estupidos novembre 03, 2022 | 22:10
    Quien son estos cazurros de la JEC? Dejen de hacernos pasar verguenza, que parecen gentuza sin modales.
  23. Icona del comentari de: Delfí Artós a novembre 03, 2022 | 22:42
    Delfí Artós novembre 03, 2022 | 22:42
    Heu de saber, i ho podeu consultar, que al BOE núm. 142 del 14 de juny de 2019 secció III, pàgina 62477 sí que l'estat espanyol va publicar la llista completa (Amb Oriol Junqueras inclòs i doncs encara no hi havia Jordi Solé, ni Clara Ponsatí que s'hi afegí quan la Gran Bretanya deixà la UE). Clara Ponsatí consta al BOE núm. 21, de 24 de gener del 2020. Per la qual cosa encara posa més en evidència la famoseta JEC. Tot plegat més material per a demostrar als tribunals de justícia internacionals la persecució política de l'estat espanyol a l'independentisme català. El JEC a més a més, amb la seva prevaricació i mala praxi, ataca no solament els drets dels elegits, sinó de totes les persones que els varen votar i les persones que representa.
  24. Icona del comentari de: Ya era hora que le echaran de la Union europea a novembre 04, 2022 | 08:12
    Ya era hora que le echaran de la Union europea novembre 04, 2022 | 08:12
    Venga bachiller con dos co...es, cosa que te falta cobarde.
    • Icona del comentari de: Sí, ja n'és l'hora... de desemmascarar Espanya a novembre 04, 2022 | 10:54
      Sí, ja n'és l'hora... de desemmascarar Espanya novembre 04, 2022 | 10:54
      Qui el fa fora ? Saps interpretar el què llegeixes, separar-ho del què tu voldries i que representa la JEC espanyola a Brussel·les i a Estrasburg ? Saps que és el Tribunal de Justícia de la Unió Europea amb seu a Luxemburg ? A més els eurodiputats que no han anat a Madrid, ni en fa cap falta, a jurar res, en son quatre i dos fa quasi tres anys (els altres dos s'hi han afegit en substitució de Junqueras i a conseqüència del Brexit) que exerceixen plenament amb efecte retroactiu les seves funcions d'eurodiputats com a persones democràticament elegides.
  25. Icona del comentari de: JordiP a novembre 04, 2022 | 11:10
    JordiP novembre 04, 2022 | 11:10
    Els que van al corral a buscar la gallina per al dinar també les emplaça a venir: "Tites, tites", els hi diuen. Es possible que atribueixin al President Puigdemont una tal inocència política i ciutadana? Puigdemont sap perfectament que si posa un peu a La Jonquera el trincarà immediatament la GC, l'encadenarà oprobiosament i l'enviarà al TC en un transport GC que sembla un camió ramader, incòmode, brut i sàdicament preparat. Així, a les fotos que li faràn a Madrit apareixerà derrotat, brut, estripat, mort de gana i humiliat. Burru. Tú sí que et mereixes que t'arrosseguin pel carrer, per creure en les falses i odioses polítiques i objectius del Rivera i la Arrimadas. T'espera l'atur, canalla. Ves a Vox, si tens d'alló. Allà et pentinaran a contrapél. Seràs un súbdit robot, he, he.
  26. Icona del comentari de: Farting is PAIN a novembre 04, 2022 | 11:24
    Farting is PAIN novembre 04, 2022 | 11:24
    CASPAña nunca falla, y siempre facha
  27. Icona del comentari de: Ramon a novembre 04, 2022 | 17:07
    Ramon novembre 04, 2022 | 17:07
    A veure si ens aclarim una mica més, des de l'any 2019 hi ha hagut tres Presidents del Parlament Europeu, Antonio Tajani del Grup del Partit Popular Europeu (del 17 gener 2017 al 3 juliol 2019) un individu del partit de Berlusconi i ara actual Vicepresident del Consell de Ministres i Ministre d'afers exteriors del Govern ultradretà d'Itàlia); David Sassoli del Partit Democràtic (socialdemòcrata) dins del grup Aliança Progressista (del 3 juliol 2019 al 11 gener 2022, mort durant el càrrec) i Roberta Metsola del Partit democratacristià de Malta i dins del Grup del Partit Popular Europeu ( 18 gener 2022 ). Tajani titella del PP espanyol fa fer cas als seus col·legues espanyols i sempre va estar en contra de considerar els nostres elegits membres de l'Europarlament i doncs vetà els diputats catalans; Sassoli, malauradament mort prematurament, que malgrat les pressions del PSOE i d'Espanya, sempre respectà les resolucions del Tribunal de Luxemburg i doncs els nostres representants i els seus drets; i ara n'és Presidenta Metsola al qual ha continuat respectant la resolució del Tribunal de Luxemburg i els elegits catalans que Espanya intenta vetar, tot i les pressions que encara rep tres anys després, dels espanyols.
  28. Icona del comentari de: limonada limonada a novembre 04, 2022 | 19:53
    limonada limonada novembre 04, 2022 | 19:53
    Sres. de la JEC, pues que yo sepa tampoco vinieron los alemanes, ni los franceses, ni los italianos, ni los....nadie vino a Madrid a jurar ningún requisito de la constitución, pero si fueron votados y ganaron en las votaciones , son eurodiputados por la voluntad de los electores, NO de unos fachas cagabanderas. Tranquilicense y déjenos vivir en paz.
  29. Icona del comentari de: Ramon a novembre 04, 2022 | 20:29
    Ramon novembre 04, 2022 | 20:29
    Gràcies als exiliats, ara tothom sap que en els pròxims comicis els nostres escollits i representants al Parlament Europeu s'estalviaran el viatge a Madrid quan eren elegits. La JEC, li agradi o no, ha de considerar el famós "jurament" una cosa voluntària i complementària, però, no pas necessària, i és evident que els diputats independentistes catalans no aniran a fer cap tràmit a una capital política que no és la seva i encara menys a jurar una constitució que tampoc és la seva.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa